کسب و کار در مسیر صحیح ...

هر محصول و هر خرید و فروشی شامل شرایط منحصر به فردی است که یک فروشنده حرفه ای باید شناخت کافی نسبت به آن‌ها داشته باشد. این نقاط منحصر به فرد فروش در سه دسته تفکیک می‌شوند: ۱- نقاط منحصر به فرد فروش درزمینهٔ کالا و خدمت ۲- نقاط منحصر به فرد شرکت ارائه‌کننده محصول ۳- نقاط منحصر به فرد فروشنده.

در شرایط کنونی در بیشتر صنایع و بازارها، محصولات بسیار نزدیک به هم بوده که این تشابه در محصولات موجب ایجاد محیط رقابتی متفاوتی گردیده است. رقابتی که احتمالاً نتیجه آن چیزی جز کاهش قیمت و کاهش حاشیه سود برای فروشنده نخواهد بود.

حتی اگر فکر می‌کنید در محصول شما نقاط منحصر به فردی پیدا نخواهد شد بهتر است بدانید این امکان وجود دارد که در نحوه سرویس‌دهی، خدمات پس از فروش، روش‌های ایجاد ارزش‌افزوده و حتی نوع برخورد فروشنده نهفته باشد.

یک فروشنده حرفه ای نقاط منحصر به فرد محصول که موردعلاقه مشتری است را با به‌کارگیری تحقیق و پرسش‌های هدفمند متوجه خواهد شد. سوا لاتی در مورد تمایل به خرید در نزدیک‌ترین محل سکونت، شرایط موردنظر مشتری در خدمات پس از فروش، شرایط تضمین و بازگشت وجه، تمایل به معامله با فروشنده حرفه ای و…

یک فروشنده حرفه ای این نکات را یادداشت کرده اما برای فروش عجله‌ای ندارد. برای یک فروش حرفه ای می‌بایست زمانی برای پژوهش، زمانی برای پرسش از مشتری و همچنین زمانی برای فروش لحاظ گردد. اگر قرار است از رقبایتان موفق‌تر عمل کنید بهتر است این کار را به‌درستی انجام دهید.

درصورتی‌که فروش به‌صورت مناقصه انجام می‌شود، بهتر است قبل از برگزاری مناقصه نشست‌هایی با افراد ذی‌نفع داشته و کسب اطلاع نمایید. در پایان این نکته را به خاطر داشته باشید که ” تمام فروشندگان حرفه ای با اعتمادبه‌نفس کامل از اینکه می‌توانند در رقابت پیروز شوند وارد عرصه بازار خواهند شد”.

انتهای مطلب/ لینک محتوا