کسب و کار در مسیر صحیح ...

بازاریابی و اضافه کردن ارزش‌های متفاوت در کسب و کار

هنگامی‌که پیتزا اکسپرس در سال ۱۹۶۵ توسط پیتر بویزت تأسیس گردید، نام پیتزا، بیرون از ایتالیا اصلاً شنیده نشده بود و پیتزایی در لندن وجود نداشت. در آغاز بویزت به این ایده رسید که ارزشی متفاوت اضافه کند. او با اجرای گروه موسیقی جاز در رستوران‌ها شروع کرد. بسیاری از موسیقی‌دانان مشهور در این رستوران شروع به اجرا کردند.

امروزه رستوران‌های بسیاری موسیقی زنده دارند اما بسیاری نیز میزبان نمایشگاه‌های هنری یا انواع دیگر اجراهای زنده هستند. هدف این است که شرکت برای مخاطبانی که از این نوع ارزش‌های اضافی لذت می‌برند هنرنمایی کند.

پیتزا اکسپرس یک باشگاه ویژه اعضا با حق اشتراک ۴۵ پوند در سال دارد. اعضا می‌توانند چهار کوپن در سال برای آیتم‌های منوی آزاد داشته باشند. به‌علاوه نوشیدنی‌های رایگان، دسر رایگان و ورود رایگان به گروه جاز پیتزا اکسپرس و یک کوپن ۱۰ پوندی به‌عنوان جایزه برای خرید هر ده وعده غذایی را نیز داشته باشند.

ارائه ارزش ویژه باعث شد که پیتزا اکسپرس بتواند با فست فود های امریکایی رقابت کرده و برند خود را حفظ کند. پیتزا اکسپرس قادر است هزینه‌ای بیشتر نسبت به رستوران‌های زنجیره‌ای بزرگ برای پیتزاهای خود بکند، چراکه ارزش‌های اضافی آن‌ها را باارزش می‌کند.

اضافه کردن ارزش، یعنی یافتن چیزی که از دید مشتریان برای شما در مقابل رقبا امتیاز محسوب می‌شود و شما امید به جلب‌توجه با آن دارید. چیزی که برای یک نفر ارزش است ممکن است برای شخص دیگری بی‌ارزش باشد. تعیین دقیق ارزش متناسب با مشتریان هدف از موارد بسیار تأثیرگذار در یک بازاریابی موفق می‌باشد.

انتهای مطلب/ لینک محتوا