کسب و کار در مسیر صحیح ...

تبلیغ در نقطه‌ فروش (POS) شامل بروشور، بالون‌های تبلیغاتی یا نمایشگرهایی برای نمایش محتویات یک دیسک تبلیغاتی است که عموماً در فروشگاه‌های خرده ‌فروشی و قسمت پذیرش هتل‌ها و سالن‌های تجاری دیده می‌شود. زمانی که به داخل یک هتل قدم می‌گذارید، معمولاً یک قفسه بزرگ از بروشورهای مراکز تجاری محلی مانند رستوران‌ها، پارک‌های تفریحی  و واسطه گران معاملات املاک که در آن منطقه کار می‌کنند، شرکت‌های حمل‌ونقل و غیره را می‌بینید. اگر در این مرحله درست عمل کنید، فرصتی مغتنم برای شما به وجود خواهد آمد.

این کانال ارتباطی مختص همه نیست. ذات حرفه برتر شما، بازی را به نفع شما تغییر می‌دهد. نمی‌توان به یک پزشک، وکیل، معمار یا یک روان‌شناس توصیه کرد که از این کانال ارتباطی استفاده کنند، زیرا این کار حرفه‌ آنان را بی‌ارزش می‌سازد. اما با توجه به محلی که خرید در آن صورت می‌گیرد، این کانال ارتباطی می‌تواند برای بعضی حرفه‌ها ایده آل باشد. طبیعتاً مراکز اقتصادی و مراکز خرید برای واسطه گران معاملات املاک و کارشناسان وام بانکی مناسب است. طراحان فضاهای شهری و پیمانکاران به دنبال فروشگاه‌های ابزار و یراق هستند.

مهم‌ترین نکته برای اثربخشی کانال ارتباطی تبلیغ در نقطه‌ فروش این است که آنچه در آن مکان قرار می‌دهید، باید باکیفیت باشد. باید یک بروشور شخصی درجه ‌یک باشد و حرف شما را بگوید و البته مقدار کمی اطلاعات فروش در آن قرار گیرد.

ممکن است بعضی فروشگاه‌ها و مکان‌های تجاری هزینه‌ای را از شما بگیرند تا محصولات تبلیغاتی شما را در گیشه خود قرار دهند. هر مورد را جداگانه بسنجید؛ بعضی مکان‌ها ارزش این را دارند، به‌ویژه اگر رقبای شما به تعداد کم باشند یا اصلاً در آن محل نباشند.

تبلیغ در نقطه‌ فروش روشی فراگیر بوده که از مزایای آن می توان به رساندن محصولات تبلیغاتی با کمترین تلاش به دست مخاطب و از معایب آن به عدم کنترل افرادی که اقدام به برداشتن تبلیغات می کنند و همچنین نیاز به تامین مستمر اقلام اشاره نمود.

انتهای مطلب/