یکی از موضوع‌های اصلی بازاریابی در سالهای اخیر ارتباطات یکپارچه بازاریابی هست. بازاریاب‌ها تلاش می‌کنند تا مطمئن شوند که هر پیامی که از شرکت می‌آید به‌طور وسیع همان داستان را بیان می‌کند.

دستیابی به این موضوع در عمل واقعاً سخت است. فروشندگان می‌گویند هر آنچه آن‌ها باید برای فروختن بگویند، رسانه‌های گوناگون تحریفات گوناگونی در پیام ایجاد می‌کنند و البته کارمندان شرکت‌ها با دوستان و خانواده‌های خود درباره شرکت و محصولات آن‌ها صحبت می‌کنند و گاهی ممکن است اثر تخریبی داشته باشد.

یکی از راه‌های یکپارچه‌سازی در پیام‌ها استفاده از آن‌ها برای هدایت مردم به وب‌سایت شرکت است، پیام‌های واقعی که می‌توانند اجرا شوند. به مثالی برای مشخص شدن مطلبمان می‌پردازیم؛

کفش Nine West نیاز به یک روش ساده و ارزان برای هدایت مشتری‌های پنهانی به وب‌سایت شرکت دارد. مردم را برای بازدید از یک سایت ترغیب کردن در هر زمان کار ساده‌ای نیست، کفش‌ها از محصولات مهیج نیستند و از مردم بعید است که یک سایت مرتبط با آن را دنبال کنند.

کاری که ناین وست انجام داد بسیار ساده بود، آدرس وب‌سایت خود را روی کف کفش‌های تولیدی حک کرد. با انجام این کار وقتی‌که هرکسی کفش ناین وست را می‌پوشید یک رد پا برجای می‌ماند بخصوص در مواقع خاصی مانند گام برداشتن در گل، این اثر به‌جای مانده به‌خوبی کفش‌ها را ترویج و تبلیغ می‌کند.

استفاده از یک رسانه، به‌خصوص یک رسانه نوآورانه، برای هدایت مردم به یک رسانه دیگر چیز جدیدی نیست، همان‌طور که در تلویزیون دیده‌ایم و یا استفاده از یک پیام مشهور در محل فروش کالاها در فروشگاه‌های خرده‌فروشی. چیزی که ناین وست انجام داد بازاریابی و تبلیغات پارتیزانی بود. استفاده از یک روش نوآورانه برای ارتقای وب‌سایت خود.

برای موفقیت در ارتباطات یکپارچه بازاریابی رعایت نکات زیر پیشنهاد می‌شود:

  • پیام تمام سطوح را یکپارچه کنید، از خدمتکار گرفته تا مدیرعامل.
  • تمام ارتباطات باید استانداردهای تصویری رایج را داشته باشند.
  • لزوم مشخص بودن استراتژی بازاریابی برای همه.
  • با بودجه صفر شروع کنید، آنچه لازم است بعداً اضافه کنید.
  • روابط با مشتری و ارزش‌های برند را بسازید.
  • ارتباطات بازاریابی در رفتار خریدار و امتیازات تماس با مشتری ساخته می‌شود.
  • با استفاده از سیستم اطلاعات بازاریابی خود بر روی فرآیند نظارت کامل داشته باشید.
  • در صورت عدم کارکرد مناسب سیستم آماده تغییر باشید.

انتهای مطلب/ لینک محتوا