چه از رادیو بخرید و چه از تلویزیون، تفاوتی ندارد. روش کار یکی است، یک نماینده فروش به سراغ شما خواهد آمد و تلاش می‌کند تا بودجه بیشتری از شما دریافت کند؛ اما شما هرگز نباید چیزی را امضا کنید، صبر کنید تا مطمئن شوید که بهترین معامله را انجام داده‌اید. حتی چیزهای عجیب‌وغریب درخواست کنید، کسی چه می‌داند شاید به منظورتان برسید.

روش‌های زیر را به‌کارگیرید تا در موقع خرید تبلیغ از رسانه‌ها پول کمتری بپردازید. اگرچه این توصیه‌ها برای رسانه‌هایی مانند رادیو و تلویزیون ارائه‌شده اما در تمام رسانه‌های دیگر کاربرد خواهد داشت.

  • درخواست قیمت بهتر نمایید: شاید بگویید این مورد کاملاً بدیهی است اما بهتر است بدانید خیلی از تازه‌کارها اصلاً تمایلی ندارند سر قیمت چانه بزنند. احتمالاً نماینده فروش سر رقم خاصی با مدیر فروش به توافق رسیده و این رقم را در آستین خود نگه‌داشته است، پس حرف خود را بزنید همیشه قیمت بهتری وجود دارد.
  • سراغ کانال‌های درجه‌یک نروید: معمولاً پرطرفدارترین کانال‌ها گران‌ترین زمان پخش آگهی رادارند. با در نظر گرفتن تفاوت‌های بین بهترین کانال و سایر کانال‌ها، شاید کانال‌های درجه‌دو یا سه بهترین انتخاب باشد. خرید از پرطرفدارترین کانال ممکن است به‌قدری گران تمام شود که شما مجبور شوید تمام بودجه تبلیغ خود را در آنجا خرج کنید و دیگر نتوانید سراغ رسانه‌ای دیگر بروید. استفاده از کانال‌های مختلف باعث می‌شود نتیجه‌ای بهتر از تبلیغات خود بگیرید.
  • در ساعت‌های مختلف تبلیغ پخش‌کنید: هرچه ساعت‌های خرید شما متنوع‌تر باشد کانال برای پخش آگهی دستش بازتر است و شما هم پول کمتری می‌پردازید. همچنین بهتر است از چند برنامه مشابه تبلیغات را پخش‌کنید و نه از یک برنامه خاص. البته نباید تنوع در ساعت‌های پخش آگهی آن‌قدر بالا برود که آگهی بی‌تأثیر شود.
  • برای روزهای اول هفته زمان پخش آگهی بخرید: عملاً تمام کانال‌های رادیویی و تلویزیونی در روزهای آخر هفته سرشان شلوغ‌تر است. اگر فعالیت شما در آخر هفته انجام می‌شود بهتر است در آخر هفته زمان پخش آگهی بخرید؛ اما اگر فعالیت شما ارتباط خاصی با تعطیلات آخر هفته ندارد بهتر است آگهی‌های خود را در اول هفته پخش‌کنید. علاوه بر مزیت هزینه پایین‌تر پخش آگهی در روزهای اول هفته باید توجه داشت به علت اینکه در چنین روزهایی بازار تبلیغات گرم نیست احتمال دیده شدن آگهی شما بیشتر است.
  • در فصل‌هایی که بازار تبلیغات داغ است تبلیغ نکنید: اگر شغل شما ارتباط مستقیمی با تعطیلات فصلی مانند نوروز و کریسمس ندارد می‌توانید در ماه‌های دیگر تبلیغ پخش‌کنی د و مدیریت بیشتری بر هزینه و زمان تبلیغات خود داشته باشید.
  • برنامه‌ریزی داشته باشید: اگر از قبل برنامه‌ریزی داشته باشید و اگر کل برنامه تبلیغاتی خود را برای یک سال آینده یکجا از کانال بخرید می‌توانید تخفیف چشمگیری بگیرید.
  • بودجه مخفی داشته باشید: با توجه به میزان اعتمادتان به نماینده فروش اجازه دهید از فرصت‌های موجود به نفع شما استفاده کند، همواره فرصت‌هایی اتفاقی پیش خواهد آمد، فرصت‌هایی که سایر شرکت‌ها پیش‌بینی نکرده‌اند و اگر شما این بودجه را کنار نگذاشته باشید امکان استفاده از این شرایط را نخواهید داشت.
  • برقراری روابط خوب با نماینده فروش: اگر رابطه خوبی با نماینده فروش داشته باشید، این افراد نازنین به‌خوبی از شما مراقبت می‌کنند. به‌موقع از خبرهای مهم اطلاع پیدا می‌کنید، بر زمان پخش آگهی شما نظارت خواهد کرد و شمارا در جریان فرصت‌های ویژه به وجود آمده قرار خواهد داد.
  • درخواست موقعیت‌های ارزش‌افزوده نمایید: از تأمین هزینه فیلم‌ها گرفته تا مسابقات، سرگرمی‌ها و برنامه‌های زنده می‌تواند با توجه به زمان خرید شما پیشنهاد شود. معمولاً درصورتی‌که مبلغ چشمگیری را برای خرید زمان آگهی به کانال پرداخت کرده باشید می‌توانید از ارزش‌افزوده بهره‌مند شوید.

انتهای مطلب/ لینک محتوا