با پیگیری ۷ اصل مهم می‌توانید جدیدترین محصول یا خدمتتان را با موفقیت معرفی و بازاریابی نمایید.

شما می‌خواهید محصول یا خدمت جدیدی را روانه بازار نمایید. شما هر آن‌چه را لازم بوده‌است انجام داده‌اید و دقیقاً تعیین نموده‌اید که چه چیزی را پیشنهاد دهید؛ حالا چیزی که به آن نیاز دارید “فروش” است. به نظر ساده می‌رسد اما تعداد بی‌شماری محصول و خدمت روزانه روانه بازار می‌گردند که موفق به فروش در بازار نمی‌گردند. مهم‌ترین معضل کسب و کارهای کوچک نیز همین است. با رعایت و پیگیری ۷ اصل زیر می‌توانید با موفقیت محصول جدیدتان را در بازار معرفی نمایید، با هورموند همراه شوید؛

  1. رقابت بازارتان را مطالعه نمایید.

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام گیرد انجام تحلیل SWOT است. (هورموند می‌تواند در این زمینه خدمات لازم را ارائه دهد) بهتر است در راستای انجام این تحلیل به طور جدی به رقبایتان نگاهی بیاندازید. لیستی از کسب وکارهایی تهیه نمایید که محصول و یا خدمتی مشابه آن‌چه شما می‌خواهید در بازار معرفی کنید، ارائه می‌دهند. حتی اگر تصور می‌کنید محصول شما منحصر به فرد است یک لحظه خودتان را به جای مشتریان قرار دهید و ببینید که کدام محصول را خریداری می‌نمایید. در هنگام مطالعه رقبایتان به دقت تبلیغات، بروشورها و وب‌سایتشان را زیر نظر بگیرید. ارزیابی نمایید که محصول یا خدمت جدید شما چگونه با محصول یا خدمت رقبا مقابله می‌کند، در کجاها برتر است و کدام محصولات رقبا برای شما تهدید محسوب می‌شوند.

  1. مشتریان ایده‌آل را هدف قرار دهید.

جهت موفقیت در معرفی محصول جدید در بازار با کم‌ترین هزینه مالی، ضروری است که که بر ویژگی‌هایی تمرکز نمایید که معتقدید افرادی که صاحب آن ویژگی‌ها هستند، مشتری محصول شما خواهند بود. برای یافتن آن‌ها می‌توانید به مشتریان محصولات مشابه فعلی نگاه کنید و می‌دانید که ویژگی‌های اضافه شده در محصول ما برای آن‌ها جذابیت دارد. به یاد داشته‌باشید همیشه تکمیل یک نیاز راحتر از خلق نیازی جدید است.

  1. یک ارزش درک‌شده منحصر به فرد خلق کنید.

در این مرحله شما باید درک روشنی از ارزش منحصر به فرد محصول شما که در رقابت منجر به مزیت شما می‌گردد، داشته باشید. آیا شما می‌دانید چرا مشتریان باید محصول شما را در مقایسه با محصولات رقبا بخرند ؟ چه مزایا و ویژگی‌هایی ارائه می‌دهید که برای مشتریان شما ارزشمندتر است؟ سود محصول جدید شما در این است که مجموعه محصول و خدماتی که ارائه می‌دهید، منحصر به فرد باشد و نیازها و خواسته‌هایی که مدنظرتان بود را تأمین کند.

  1. استراتژی بازاریابی و تاکتیک‌هایتان را تعریف نمایید.

کانال‌های فروش و بازاریابی‌تان را انتخاب نمایید. برای مثال به صورت آنلاین بازاریابی می‌کنید یا از طریق کاتالوگ و یا از طریق نمایندگان فروش؟ معمولاً بازاریابانی که از طریق چند کانال بازاریابی و فروش انجام می‌دهند، به موفقیت بیش‌تری دست می‌یابند؛ چرا که مشتریانی که بتوانند هر زمان و هر جا بخواهند خرید کنند، به دفعات بیشتری خرید می‌کنند. برای مثال تصور کنید که می‌خواهید یک وسیله ورزشی خانگی با قیمت نسبتاً پایین را بازاریابی نمایید. مشتریان هدف شما افرادی هستند که هزینه عضویت در باشگاه برای آن‌ها بالاست و امکان خرید تجهیزات ورزشی خانگی گران قیمت را ندارند. برای معرفی محصول جدید شما از روش‌های بازاریابی مستقیم سنتی۰۰ و فروش آنلاین استفاده می‌کنید. ممکن است از طریق ایمیل نیز به بازاریابی بپردازید.

  1. رویکرد بازاریابی و مفهومتان را آزمون نمایید.

با وجود تمام هزینه‌های بالایی که معرفی محصول جدید در بازار دارد، بهتر است قبل از عرضه عمومی در فاز آزمایش محصول در بازار ارئه گردد. چه چیزی باید آزمایش شود؟ بهتر است مجموعه محصول و خدمتی که قرار است به بازار عرضه کنید به اضافه‌ی پیام بازاریابی و ابزار بازاریابیتان را آزمون نمایید. بسته به اینکه برنامه بازاریابی و بودجه شما چقدر است می‌توانید از: جلسات گروه‌های تمرکز با اعضایی که جزء بازار هدفتان هستند، تحقیق آنلاین و تحقیقات ایمیلی و یا توزیع میزان مشخصی از محصولاتان را در مناطق محدود، استفاده کنید. تنها پس از آزمایش توزیع اولیه محصول ابزار بازاریابیتان را نهایی سازید.

  1. کمپینتان را توسعه دهید.

روابط عمومی همواره نقش حیاتی در معرفی محصول جدید ایفا می‌کند. شما می‌توانید از تاکتیک‌های روابط رسانه‌ای استفاده نمایید تا بتوانید از فرصت مصاحبه ومقاله برخوردار شوید. بدین ترتیب رسانه پوششی بر تولید محصول جدیدتان خواهند داشت. بسیار مهم است قبل از پوشش خبری رسانه‌ها مطمئن باشید که محصول جدید کاملاً آماده فروش است. به دقت نتیجه هر یک از رسانه‌ها را دنبال نموده و ارزیابی کنید.

  1. نسبت به چرخه عمر محصول جدید آگاهی داشته‌باشید.

کمپینی که در دوره معرفی محصول جدید و فاز فروش آن در بازار استفاده می‌کنید، نیاز دارد که متناسب با دوره چرخه عمر محصول شما به‌روزرسانی گردد. هنگامی که شما به دقت چرخه عمر محصول را دنبال می‌کنید، به روشنی متوجه خواهید شد که چه زمانی باید در مورد محصول بازنگری نمود، چه زمان پیام بازاریابی شما باید تغییر کند و چه زمان باید محصول جدید دیگری را عرضه نمایید.

انتهای مطلب/ لینک محتوا