در این مقاله قصد داریم به بررسی بازاریابی و تأثیر نتایج آن در کسب‌وکار بپردازیم، با هورموند همراه شوید؛

  • بازاریابی و بینش بالا در کسب‌وکار:
    یکی از ویژگی‌های تبلیغات این است که به‌طور فزاینده‌ای موردتوجه دیگران قرار می‌گیرید. همه تبلیغات شمارا می‌بینند: سهامداران، مدیران، تاجران، سیاستمداران و فروشندگان. ازاین‌رو موفقیت و شکست شما موردتوجه همه قرار می‌گیرد.
    تمام بخش‌های یک شرکت، با بازاریابی (به عبارت صحیح‌تر مارکتینگ) مرتبط و بر دیدگاه مشتری تأثیر می‌گذارند. برای داشتن نگرش مدیریتی برتر باید در ذهن خود تصویر بزرگی از بازار بسازید. مهم‌ترین نقطه بازاریابی، محل تلاقی مشتری با کسب‌وکار است. بازاریابی با سخت‌کوشی و تمرکز روی یک موضوع، بسیار متفاوت است.
  • بازاریابی و برند موفق در کسب‌وکار:
    برای آنکه در بازاریابی موفق شوید باید یک محصول یا برندی داشته باشید که بتوانید آن را معرفی یا احیا کنید. مردم متوجه میزان فروش حاصل از تبلیغات خواهند شد. همچنین ثابت‌شده که با مدیریت اصولی در تبلیغات می‌توان به‌سرعت یک محصول را به موفقیت رساند.
  • بازاریابی و تحلیل رفتار در کسب‌وکار:
    اگر به‌عنوان یک مشاور باتجربه، برای بالاترین سطح مدیریت کار می‌کنید، باید در شناخت مشتریان و رقبا تخصص داشته باشید تا بتوانید در زمان بحران یا فرصت‌های مناسب پیشنهاد‌ها هوشمندانه ارائه دهید.
    با تحقیق درباره مشتریان می‌توانید ریسک معرفی محصول جدید را کاهش دهید. با سنجش بازار یا بررسی اینترنتی شرایط و رخدادها را دیده و می‌توانید اوضاع را در دست بگیرید.
  • بازاریابی و نگرش کلی در کسب‌وکار:
    حتی اگر هدف شما این باشد که در حوزه‌های مختلفی کارکنید، بازاریابی راه مناسبی برای بررسی تمام ابعاد کار و به دست آوردن نگاهی واقع‌بینانه نسبت به آن است. با بازاریابی می‌توانید متوجه شوید که مشتریان کدام روش یا کار شمارا پذیرفته و یا نمی‌پذیرند. (ازنظر مشتریان آیا کوکاکولا باید نوشیدنی گیاهی تولید کند یا خیر؟)
    درک صحیح بازاریابی، از توسعه یا معرفی محصولی که موجب خدشه‌دار شدن اعتبار شما می‌شود جلوگیری می‌کند و مهم‌تر اینکه می‌توانید نیازهای برآورده نشده در بازار هدف را تشخیص داده و برای آن راهکارهایی داشته باشید.
    حتی اگر شغلتان را تغییر دهید یا در جای دیگری کار کنید، آنچه درباره اصول، استراتژی‌ها و بازاریابی آموخته‌اید در همه‌جا برایتان مفید خواهد بود.

انتهای مطلب/ لینک محتوا