کسب و کار در مسیر صحیح ...

در بازاریابی لحظه‌ای روش‌های تولید ناب، به‌منظور افزایش انعطاف‌پذیری، مقیاس‌پذیری، پاسخگویی و کیفیت وارد سازمان بازاریابی می‌شود. بررسی‏های انجام‌شده نشان می‏دهد شرکت‌هایی که درزمینهٔ بازاریابی لحظه‌ای موفق عمل کرده‎اند، در دوره‎های زمانی یک و سه‌ساله در مقایسه با همتایان خود نرخ رشد سه برابری را تجربه می‏‌کنند. در ادامه به مزایای بازاریابی لحظه‌ای می پردازیم؛

خدمات بیشتر با منابع کمتر: واحد بازاریابی یک شرکت ارتباطات بزرگ به‌خوبی می‎داند که باید هوشمندتر و با وابستگی کمتر به روش‌های سنتی به جذب مشتری‎های حساس به قیمت و آگاه از تحولات دیجیتال بپردازد. بازاریابان باید از طریق روش‌های سریع‌تر، صنعتی‎تر و غیرمتمرکز به مشتریان مناسب دست پیدا کنند. با تغییر مدل عملیاتی بازاریابی، واحد بازاریابی از واحدی محصول‌محور به واحدی مشتری‌محور تغییر ماهیت می‌دهد. این واحد درنهایت شاهد کاهش ۲۰ درصدی هزینه‌های عملیاتی، بهبود روش‎های استفاده از منابع، کاهش زمان کمپین‎های تبلیغاتی و افزایش یکپارچگی تیم‎های بازاریابی قدیمی و دیجیتال خواهد بود.

قابلیتهای جدید: برای مثال تیم بازاریابی دیجیتال یک شرکت پیشرو در صنعت بیوتکنولوژی از عدم انطباق مدل عملیاتی بازاریابی مورداستفاده آن‌ها با محیط پویای محصولات زیست دارویی اطلاع داشت. بیماران در تصمیم‌گیری‎های بهداشتی خود نقشی فعال داشته و پزشکان نیز به آموزش‎های پزشکی به‌محض ایجاد تقاضا نیاز داشتند. هدف تغییر مدل بازاریابی به‌گونه‎ای بود که سازمان بتواند رویکردی بیمارمحور اتخاذ کند و به‌صورت سازمانی یکپارچه‌تر و چندکاناله با موضوع داروهای جدید برخورد کند. این شرکت در ادامه نقشه راه خود از فناوری‌های دیجیتال برای ایجاد تمرکز در کمپین‎های تبلیغاتی دیجیتال استفاده می‎کند.

اولویت‌دهی به مشتری: یک شرکت سرمایه‌گذاری متوجه شد که باید از کمپین‎های بازاریابی به کمک ایمیل‎های مستقیم انبوه به سمت سایر رسانه‎های بازاریابی تغییر موضع دهد. زمان آن بود که پا به عرصه فناوری‎های دیجیتال گذاشته شود. این شرکت در قدم نخست از سیستمی استفاده کرد که از این تغییر پشتیبانی می‎کرد، اما به‌زودی متوجه شد که موفقیت به معنای نگاه کردن به تصویری بزرگ‌تر برای تعریف یک مدل عملیاتی جدید است. این شرکت با طراحی یک واحد بازاریابی متمرکز و درعین‌حال ساده رویکرد صرفه به مقیاس را در سازمان اجرا کرد و مشتریان خود را با پیشنهادهایی کاملاً شخصی‌سازی‌شده هدف قرارداد.

انتهای مطلب مزایای بازاریابی لحظه‌ای/ لینک محتوا