اگر مدت‌هاست در عرصه فروش فعال هستید، باید صادقانه عمل کنید. حتی اگر مشتریان گذری دارید و فروش شما کوتاه‌مدت است باید درازمدت را در نظر بگیرید، علاوه بر اعتبار شرکت، اعتبار شخصی شما هم مهم است.

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها و کارمندانشان از خط قرمز عبور کرده‌اند، بسیاری از شرکت‌ها و کارمندانشان برای بقا چاره‌ای جز استفاده از الگوی بیانداز و در رو ندارند، فروشندگان بسیاری دروغ می‌گویند اما مشتریان همواره با فروشندگانی کار خواهند نمود که به اصول اساسی کسب‌وکار و اخلاقیات پایبند هستند.

درست در این بازار بیمار است که افراد موفقی در آن اعلام وجود می‌کنند، بله فروشندگان صادقی که محصول خود و بازار را به‌خوبی می‌شناسند، اطلاعات غیرواقع نمی‌دهند و در قالب مشاور و همراهی ارزشمند برای مشتری عمل می‌نمایند، این‌ها افراد کلیدی سازمان هستند که منافع بلندمدت مشتری و سازمان و همچنین خود را یکجا می‌بینند. افرادی که برای اعتبار برند شخصی، برند سازمانی و سرمایه‌ای به نام مشتری احترام خاصی قائل هستند.

در ادامه شش الگوی پیشنهادی برای انجام فروش حرفه‌ای در اوج صداقت آورده خواهد شد اما شما فقط به این موارد بسنده نکنید و با روش‌های شخصی خو شبکه فروشتان را بیش‌ازپیش گسترش دهید، شبکه فروشی که نتنها در کسب‌وکار فعلی بلکه در کسب‌وکار آینده‌تان از تجارت با شما لذت خواهند برد؛

  • همیشه به مشتریانتان راست بگویید، اگر به‌قدر کافی باهوش نباشید که دروغی را که گفته‌اید به خاطر بسپارید، به‌این‌ترتیب در آینده در مورد آن نگرانی نخواهید داشت.
  • درصورتی‌که پاسخ سؤالی را نمی‌دانید، به مشتری بگویید بررسی خواهید کرد و در زمان معین به او پاسخ‌خواهید داد. با این روش اعتبار خود را حفظ خواهید کرد و بر اساس حدس و گمان پاسخ نخواهید داد.
  • قبل از پیشنهاد قیمت، تمام جوانب کار را در نظر بگیرید تا بعداً به دردسر نیافتید. عدم رعایت این مورد موجب تأثیر منفی بر اعتبار شما، غیرحرفه‌ای جلوه کردن و دروغ‌گو بودن را در پی خواهد داشت.
    برای مثال در همین کشور خودمان افرادی اقدام به برگزاری آزمون تایید صلاحیت بازاریابی می‌کنند. آزمونی که از طرف انجمن علمی بازاریابی ایران برگزارشده است (که بعداً به‌طور مفصل در مقاله‌ای جامع به بیان سو استفاده‌های انجام‌شده در بازاریابی ایران خواهیم پرداخت) برای شرکت منابع کتاب کاتلر و مبلغ ناقابل یک‌میلیون ریال از شرکت‌کنندگان دریافت می‌شود. بعد از انجام آزمون درزمانی غیر از زمان تعیین‌شده و با منابع متفاوت، بیان می‌شود که آزمون دومرحله‌ای بوده و می‌باید مبلغ دو میلیون و دویست هزار ریال برای مرحله دوم و عضویت اجباری در انجمن علمی بازاریابی ایران پرداخت شود!
  • نیاز مشتری را به‌دقت تشخیص دهید، فروش محصولی که هدف و نیاز خاص مشتری را پوشش ندهد یعنی اینکه فاتحه فروشتان در حال خوانده شدن است.
  • موفقیت در درازمدت بستگی به مشتریان راضی و وفادار دارد، این مهم را هیچ‌وقت فراموش نکنید.
  • و از همه‌چیز ساده‌تر و مهم‌تر این است که قبل از حرف زدن قدری تأمل نمایید.

انتهای مطلب/ لینک محتوا