پزشکان، شامل فیزیوتراپ ها، متخصصان بیماری‌های پوستی و پزشک های خانواده، می‌توانند از یک کمپین بازاریابی پزشکان که به‌درستی گردآوری و اجراشده باشد بهره‌مند شوند. برای جذب بیماران جدید و حفظ و بازگشت بیماران فعلی جهت فرآیندهای درمانی و معاینات دوره‌ای، انبوهی از ایده ها وجود دارد. دامنه وسیع گزینه‌های مرتبط با فعالیت‌های بازاریابی الکترونیک، بازاریابی شخصی و همچنین بازاریابی هدفمند را موردتوجه قرار دهید.

بیماران را به کار خود جذب کنید

خوشامدگویی صمیمانه

به‌وسیله ارتباط با مراجعان از طریق ابزارهای بازاریابی نشان دهید که به مراجعان جدید توجه دارید و به یاد بیماران فعلی نیز هستید. باوجوداینکه ایجاد یک دلیل برای مراجعه یک فرد به پزشک عملاً ممکن نیست، شما می‌توانید بر ترغیب به آزمایش‌ها و معاینات دوره‌ای تمرکز کنید. پیام‌های خوشامدگویی با مضمون خوشامد به مطب تان برای بیماران جدید ارسال کنید.

برای بیماران فعلی نامه‌ها پیام‌هایی با موضوعات مناسبتی و تبریک تولدشان ارسال کنید. در ارسال‌های خود یک یادداشت درباره ویزیت بیماران جدید ضمیمه کنید و درازای ارجاع دیگران در آزمایش‌های غربالگری مانند کلسترول و فشارخون برای آن‌ها تخفیف ارائه کنید. از ارتباطات الکترونیکی برای اطلاع رسانی به بیماران جهت آزمایش‌های غربالگری مهم و نوبت مراجعه استفاده کنید. کارت‌های ثبت نوبت بعدی مراجعه راهی برای یادداشت کردن قرار بعدی هستند و اطلاعات تماس شما را نیز برای ارجاع در دسترس بیماران قرار می‌دهند.

 

تلاش در جهت آموزش و اطلاع رسانی

درباره تمامی خدماتی که در مطب شما ارائه می‌شود به مراجعان فعلی و بالقوه اطلاع رسانی کنید. این اطلاع رسانی شامل کلینیک های درمانی محلی که شما در آن‌ها حضور پیدا می‌کنید نیز می‌شود. علاوه بر این، نمایشگاه های بهداشتی و درمانی می‌توانند اطلاعات ارزشمندی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار دهند و برای فعالیت‌های بازاریابی سودمند باشند. امکان ملاقات و احوالپرسی با مدیران بهداشت و درمان را برای شرکت‌کنندگان فراهم کنید.

نمونه های تبلیغاتی نشاندار مرتبط با تخصص و حرفه خاص خود را توزیع کنید. به عنوان نمونه، متخصصان بیماری‌های پوستی می‌توانند نمونه های کرم‌های ضد آفتاب را توزیع کنند و متخصصان قلب می‌توانند وسیله‌های استرس کاه که به شکل قلب هستند را ارائه کنند. با فعالیت در ساعات اداری غیر سنتی مثلاً با ارائه زمان ویزیت در جمعه‌ها، مراجعان بیشتری به دست آورید. از طریق جایگاه‌های تبلیغات چاپی و به‌روزرسانی اطلاعاتی که شرکت های بیمه به اعضای خود ارائه می‌کنند ساعات ویژه اداری خود را تبلیغ کنید.

 

سایر ایده ها بازاریابی پزشکان

تبلیغات و بازاریابی با روش های سنتی برای پزشکان گزینه‌هایی جدی به شمار می‌آیند. تبلیغ در روزنامه محلی یا حمایت مالی از یک برنامه در رادیوی محلی درازای نام بردن از شما را مدنظر قرار دهید. ایده دیگر می‌تواند بازاریابی با استفاده از یک تابلوی تبلیغاتی باشد. یک خبرنامه با تمرکز بر سلامتی و تندرستی گردآوری کنید و آن را بین بیماران و بیماران آتی توزیع کنید. چند کپی از آن را در داروخانه ها و مراکز درمانی محلی بگذارید. یک کوپن هدیه برای خدمات رایگان یا سبد هدیه‌ای از آیتم‌های مرتبط با بهداشت و تندرستی به مزایده‌های خیریه یا بخت‌آزمایی ورزشی جوانان اهدا کنید.

انتهای مطلب/ لینک محتوا