کسب و کار در مسیر صحیح ...

به گزارش آژانس کسب و کار هورموند، در گذشته فروشندگان خرده‌فروش به مناطق مسکونی می‌رفتند، زنگ درها را به صدا درمی‌آوردند تا جارو، دائره‌المعارف، دیواره‌ی آلومینیومی و دیگر محصولات مصرفی را بفروشند. این رویکرد را فراموش کنید. این روش دیگر  اثربخش نیست. دیگر در طول روز هیچ‌کس در خانه‌ها نیست و تعداد اندکی هم که در خانه می‌مانند، می‌ترسند غریبه‌ای را که چمدانی بزرگ با خوددارند به درون راه دهند، البته باید هم بترسند. بعضی سازمان‌های غیرانتفاعی با موفقیتی مناسب هنگام غروب به ملاقات خانه به خانه می‌پردازند. البته آن‌ها محله‌هایی را انتخاب می‌کنند که نام و شهرت خوبی دارند؛ اما این تاکتیک برای اکثر فروشندگان ثمربخش نیست. دوران فروش خانه به خانه، به سر آمده است.

پس چگونه می‌توان از فروش رودررو برای دستیابی به افراد خانواده‌ها استفاده کرد؟ دائره‌المعارف بریتانیکا ۲۰ سال پیش نیروهای فروش سنتی خود را حذف کرد و با تبلیغات و خلق فرصت‌های فروش به فروش مشغول است. سپس اگر کاملاً ضرورت داشته باشد، این فرصت‌ها را با فروش تلفنی یا ملاقات رودررو پیگیری می‌کند. برای حذف فروش خانه به خانه شما باید واقعاً در خلق فرصت‌های فروش، مهارت کسب کنید و برای دستیابی به فرصت‌ها باید از سایر انواع برنامه‌های مارکتینگ بهره ببرید.

همچنین می‌توانید از صفحات اینترنت یا خبرنامه‌های اینترنتی نیز، برای دستیابی به مشتریان احتمالی و ایجاد ملاقات و جست‌وجوهایی که قابل‌تبدیل به فرصت‌های فروش باشند، استفاده کنید. راه دیگر این است که از مشتریان فعلی‌تان بخواهید که دیگران را به شما ارجاع دهند و برای این کار از آن‌ها تشکر کنید و حتی به آن‌ها تخفیف، هدیه یا پاداش بدهید. مشتریان فعلی اغلب می‌توانند، از طریق شبکه‌های ارتباطات شخصی خود، فرصت‌های فروش سودمندی برای شما فراهم آورند.

اگر مخاطب فروش شما مصرف‌کننده‌ها هستند، شیوه پیگیری فرصت‌های فروش چندین موردند. «اَون» از شرکت‌های موفق لوازم‌آرایشی از طریق ایجاد شبکه‌ی ارتباطی با اهالی خانه‌ها ارتباط برقرار می‌کند، بدین شکل که با استفاده از تماس‌های شخصی و حرفه‌ای قرارهای ملاقاتی ترتیب می‌دهد و این کار را معمولاً بعد از ساعت‌های کاری می‌کند. این استراتژی از سد بدبینی معمول و برنامه‌های کاری پرمشغله‌ی آن‌ها عبور می‌کند. «اَون» فقط در آمریکای شمالی، حدود نیم میلیون فروشنده دارد و این ثابت می‌کند که در صنعت خرده‌فروشی، فروش رودررو همچنان زنده است. صرفاً باید به شکلی متفاوت و با اندکی ظرافت بیشتر نسبت به ایام گذشته، این کار را انجام داد. ماری کِی (Mary Kay) نیز با موفقیت از استراتژی مشابهی بهره می‌برد. فروشندگان این شرکت معمولاً از طریق شبکه‌ی ارتباطات خود، نمایشی شخصی یا برنامه‌ای محلی ترتیب می‌دهند تا با این کار نمایندگان فروش آن‌ها بتوانند با موفقیت به خانه‌ی اشخاص بروند و لوازم‌آرایشی بفروشند.

انتهای مطلب/