کسب و کار در مسیر صحیح ...

شاید ویدئو مارکتینگ (Video Marketing) فرآیند گران و پیچیده‌ای به نظر برسد، ولی واقعاً این‌طور نیست. ویدئو مارکتینگ می‌تواند به‌سادگی تصویربرداری از طریق تلفن همراه و اضافه کردن موسیقی مناسب و لوگوی شرکت باشد. بهتر است در این زمینه از تعابیر غیرضروری اجتناب کنیم: ویدئو مارکتینگ یعنی ویدئو را به شیوه‌ای به استراتژی مارکتینگ خود اضافه کنید که نرخ آگاهی از برند شما افزایش پیدا کند. همه ویدئوهای دارای اسپانسر که در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت پاپ آپ مشاهده می‌کنید، خبرنامه‌های ایمیلی که در آن‌ها فیلمی به نمایش درمی‌آید، ویدئوهایی که در صفحات اصلی وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها تعبیه می‌شود، انواعی از مارکتینگ ایمیلی هستند.

ویدئو مارکتینگ برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟ همه کسب‌وکارها. صرف‌نظر از اینکه چه محصولی تولید می‌کنید و در چه صنعت یا بازاری در حال رقابت هستید، ویدیوها برای مارکتینگ وب‌سایت یا وبلاگ شما ابزاری ضروری به شما می‌روند.

ویدئو مارکتینگ چه مزایایی دارد؟

۱– افزایش نرخ تبدیل: تاکنون تحقیقات متعددی به رابطه مثبت ویدئو و افزایش نرخ تبدیل اشاره‌ کرده‌اند. یک ویدیوی قانع‌کننده، کاملاً رفتار مشتریان بالقوه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و حتی یک بازدیدکننده ساده را به یک مخاطب بالقوه تبدیل می‌کند. اگر تیم مارکتینگ بتواند از طریق یک فیلم تأثیرگذار، احساسات و هیجانات درستی را در بینندگان به وجود آورد، به ابزار مارکتینگ قدرتمندی دست‌ یافته است. از طرف دیگر ویدئو می‌تواند نکات آموزشی محصول و گواهینامه‌های مرتبط را بهتر به تصویر بکشد که به‌نوبه خود نرخ تبدیل را با شتاب فزاینده‌ای بالا می‌برد.

۲– تأثیر بر کمپین‌های ایمیل مارکتینگ: حجم بالای ایمیل‌های اسپم، ایمیل مارکتینگ را با چالشی جدی مواجه کرده است و برندها به‌سختی تلاش می‌کنند فهرست مخاطبان را به باز کردن ایمیل‌های خود تشویق کنند. طبق آمار، اگر از واژه «ویدئو» در عنوان ایمیل‌های شرکت استفاده کنید، احتمال باز شدن ایمیل‌های شما به‌شدت افزایش پیدا می‌کند. شاید عجیب به نظر برسد ولی ایمیل‌هایی که حاوی ویدئو هستند، بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد بیشتر از سایر ایمیل‌ها باز می‌شوند. در اغلب موارد، ‌نمی‌توانیم منکر شویم که تماشای یک ویدئو ساده‌تر از مطالعه محتوای متنی است؛ مخصوصاً اگر در ویدیوها، روش استفاده از محصول یا نکاتی را نمایش دهید که از طریق توصیفات متنی، به‌سادگی قابل‌درک نیستند، بازدهی ویدئو را بیشتر می‌کنید.

۳- مناسب موتورهای جست‌وجو: موتورهای جست‌وجو به دنبال محتوایی هستند که تعامل بیشتری با مخاطبان برقرار می‌کند. هیچ‌چیز به‌اندازه ویدئو، کاربران را به مدت بیشتری در صفحات وب‌سایت نگه نمی‌دارد. همچنین نباید یوتیوب را به‌عنوان دومین موتور جستجوی بزرگ بعد از گوگل، فراموش کنیم. اگر ویدیوها را علاوه بر وب‌سایت، در یوتیوب نیز آپلود کنید، به‌احتمال بیشتری در نتایج موتورهای جست‌وجو دیده می‌شوید. به‌علاوه اگر ویدئو خود را در شبکه‌های اجتماعی نیز ارائه و تبلیغ کنید، شانس دیده شدن شما از این نیز بیشتر می‌شود.

۴- افزایش اعتبار برند: ویدئو راهی عالی برای ساخت شخصیت برند است و به شما امکان می‌دهد با بینندگان ارتباط برقرار کرده و اعتماد آن‌ها را جلب کنید. ۹۰% از کاربران معتقدند که ویدیوهای محصول، در فرآیند تصمیم‌گیری آن‌ها مفید واقع می‌شوند. هرچه ویدیوهای بیشتری درزمینهٔ آموزش و اطلاع‌رسانی به مشتریان تولید کنید، پایه‌های اعتماد به برند را تقویت می‌کنید.

۵- بالا رفتن احتمال به اشتراک‌گذاری محتوا: باید این واقعیت را بپذیریم که در عصر ویدیوهای ویروسی زندگی می‌کنیم. ۹۲% از مصرف‌کنندگان ویدیوهای موبایل، فیلم‌هایی را که می‌بینند، با دیگران به اشتراک می‌گذارند. پس شما فرصت خوبی در اختیاردارید تا با ویدیوهای جالب و سرگرم‌کننده، همه‌چیز را در مورد شرکت خود نشان دهید.

۶- ROI بالا: ۸۳% از کسب‌وکارها معتقدند که ویدئو، نرخ بازگشت سرمایه فوق‌العاده‌ای دارد. گرچه ویدئو ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه تولید محتوا نیست، ولی در طول زمان ارزش و بازدهی عالی خود را نشان می‌دهد. از طرف دیگر، ابزارهای آنلاین ویرایش ویدئو، دائماً در حال بهبود هستند و استفاده از آن‌ها هرروز مقرون‌به‌صرفه تر می‌شود. شما در حال حاضر با گوشی هوشمند خود نیز می‌توانید ویدیوهای زیبایی بسازید.
انتهای مطلب/