09109200500 info@damaavand.com

وجود نوآوری در مارکتینگ امری حیاتی است. ایده‌های خلاقانه درزمینهٔ استراتژی در بسیاری از قسمت‌های درون شرکت وجود دارند. مدیریت ارشد باید ایده‌های جدید را از سه گروه تحت نمایندگی: کارمندان دارای دیدگاه‌های جوان‌پسند یا متنوع، کارمندان بسیار دورتر از دفاتر اصلی شرکت، و کارمندان جدید در صنعت، شناسایی و تشویق کند. هر یک از گروه‌ها می‌تواند تعصب شرکت را به چالش بکشد و ایده‌های جدید را برانگیزد.

شرکت رکیت بنکیسر، مستقر در آلمان، با تولید ۴۰ درصد از میزان درآمدش از طریق فروش محصولات با قدمت کمتر از سه سال، درزمینهٔ صنعت تولید محصولات تمیز و نرم‌کننده خانوار، یک مبتکر بوده است. کارکنان چندملیتی آن تشویق شده‌اند عادات مصرف‌کننده را بسیار دقیق بررسی نمایند و بابت عملکرد مناسب بسیار تشویق می‌شوند. “بینش مارکتینگ: ایجاد مارکتینگ مبتنی بر نوآوری” نشان می‌دهد رویکرد برخی از شرکت‌های پیشرو نسبت به نوآوری چگونه است.

شرکت‌ها از طریق شناسایی و انتخاب از میان دیدگاه‌های مختلف نسبت به آینده، استراتژی خود را طراحی می‌کنند. گروه رویال دویچ / شل گروپ، پیشروی زمینه تحلیل سناریو بوده است که با استفاده از فرضیات موجود در مورد نیروهای پیشران بازار و عدم قطعیت‌های مختلف، نمایش‌های محتمل از آینده یک شرکت را ارائه می‌دهد. مدیران با طرح پرسش “اگر این اتفاق بیفتد، چکارخواهیم کرد؟” ، هر یک از این سناریوها را بررسی و پس از برگزیدن یکی از آن‌ها به‌عنوان محتمل‌ترین گزینه، به دنبال نشانه‌هایی برای تائید یا رد آن می‌کردند. چالش‌هایی را که صنعت فیلم با آن‌ها روبه‌رو شده مدنظر قرار دهید.

زمانی که شرکت آی.بی.ام اولویت‌های مدیران ارشد اجرایی و رهبران دولتی را موردبررسی قرارداد، نوآوری در طراحی مدل‌های تجاری و ارائه شیوه‌های منحصربه‌فرد برای انجام کارها افزایش یافت. تلاش خود آی. بی. ام برای ایجاد نوآوری در طراحی مدل‌های تجاری به شکلکگیری همکاری‌های زائدی درون خود آی.بی.ام و خارج آن با شرکت‌ها، دولت‌ها، و نهادهای تحصیلی منجر گشت. مدیر ارشد اجرایی، ساموئل پالمیزانو، به این نکته توجه کرد که با توجه به معماری مبتنی بر قدرت شرکت، توسعه‌ی پردازشگر پیشرفته سل بدون همکاری با شرکت‌های سونی و نینتندو به‌علاوه رقبای آن، توشیبا، مایکروسافت میسر نمی‌باشد.

همچنین بخوانید:   نقش بازاریابی عصبی در برندینگ

به‌طور مشابه، شرکت پراکتراند نیز هدفش را مبنی بر این اصل قرارداد که ۵۰ درصد از محصولات جدیدش را از آزمایشگاه‌های خارج از پی اند جی از طریق مبتکرین، دانشمندان، و عرضه‌کنندگانی که ایده‌هایشان در تولید محصولات جدید درون خود شرکت‌ها می‌تواند شکل بگیرد وارد کند.

استاد تجارت، جیم کالینز، در پژوهش بر اهمیت نوآوری سیستماتیک و گسترده تأکید دارد : “همیشه به دنبال یک دستاورد بزرگ معین با یک ایده بزرگ معین بودن، مخالف آن چیزی است که ما به آن رسیده‌ایم : ساخت یک شرکت حقیقتاً عالی مستلزم اتخاذ تصمیم پشت تصمیم، عمل پشت عمل، تلاش روزبه‌روز و ماه‌به‌ماه است… این کار یک جنبش جمعی است و هیچ تصمیم واحدی نمی‌تواند بیانگر یک شرکت عالی باشد.” وی از موفقیت شرکت والت دیزنی درزمینهٔ ایجاد پارک‌های تفریحی و والمارت درزمینهٔ خرده فروشی به‌عنوان نمونه هایی از شرکت‌های بسیار موفقی که عملکردی مخالف یک ایده بزرگ در طول یک دوره زمانی طولانی داشته اند یاد کرد.

شرکت‌های نورثوسترن موهانبیر سانی و همکاران آن، ۱۲ بعد نوآوری در تجارت را که “سیستم نوآوری” زا شکل می دهند مطرح کرده و اینطور بیان می‌کنند که نوآوری در تجارت در مورد افزایش ارزش مد نظر مشتری و نه تنها خلق چیزهای جدید است، در قالب ویژگی های مختلفی بیان می شود و می‌تواند در قالب هر بعدی از یک سیستم تجاری رخ دهد؛ آن همچنین سیستماتیک است و نیازمند ملاحظات دقیق بر روی تمامی جوانب یک تجارت می باشند.

درآخر، برخی از شرکت‌ها به منظور یافتن ایده‌هایی برای پیشرفت، شیوه‌هایی برای جذب گستره ای از کارمندان برای حل مشکلات مارکتینگ پیدا می‌کنند. شرکت سامسونگز ولیو اینویشن پروگرم، گروههایی از مهندسین، طراحان، و برنامه ریزان درزمینهٔ توسعه محصول را با یک برنامه زمانی و مهلت تحویل کار در مرکز شرکت واقع در جنوب شهر سئول در کره جنوبی جمع می کند، در حالی که ۵۰ متخصص به هدایت فعالیت های آن‌ها می پردازند. اعضای گروه برای کمک به ایجاد تعادل میان بخش های مختلف، “منحنی های ارزشی” را طاراحی می‌کنند که در آ«ها ویژگی هایی چون سلامت یک محصول با کیفیت یک تصویر بر مبنای مقیاس ۱ تا ۵ رتبه بندی می‌شوند. شرکت بی.ام.دابلیو نیز به منظور تولید یک خودروی جدید، متخصصین درزمینهٔ مهندسی، طراحی، تولید، مارکتینگ، خرید و امور مالی را در واحد ریسرچ و اینوویشن سنتر یا پراجکت هوس جابه جا می کند.

همچنین بخوانید:   چه وقت و چگونه باید از مارکتینگ رابطه استفاده کرد
بعد تعریف نمونه ها
پیشنهادات (چه چیزی) ایجاد محصولات یا خدمات جدید ومبتکرانه تیغ های ژیلت ۳ توربو ریزرپخش کننده موسیقی آیپاداپل و خدمات موسیقی آیتیونز
پایگاه استفاده از اجزای مشترک یا بلوک های ساخت به منظور ایجاد پیشنهادات مشتق شده پایگاه تلماتیک جنرال موتورز آناستارفیلم های انیمیشنی دیزنی
راهکارها ایجاد پیشنهادات یکپارچه و سفارشی شده که مشکلات پیوسته مشتری را حل می‌کنند زنجیره عرضه خدمات تدارکاتی یو.پی.اسنوآوری های شرکت دوپانت بیلدینگ درزمینهٔ ساخت
مشتریان (چه کسی) کشف نیازهای برآورده نشده مشتری یا شناسایی بخش های مشتری خدمات دهی نشده تمرکز شرکت انترپرایز رنت ا کار بر روی اجاره کننده های خودروهای جایگزینتمرکز شرکت گرین مونتن انرژی بر روی “انرژی سبز”
تجربه مشتری کسب ارزش طراحی مجدد تعاملات مشتری در قالب تمامی نقاط حساس و تمامی لحظات تماس طرح بانکداری خرده فروشی واشنگتن میو چال اوکازیوطرح “فروشگاه در قالب تجربه ای سرگرم کننده ی” کبلا
  تعریف مجدد نحوه دریافت پول توسط شرکت یا ایجاد جریان های درآمدزایی جدید و مبتکرانه جستجوی پولی در گوگلتقسیم درآمد شرکت بلاکباستر با توزیع کنندگان فیلم
فرآیندها (چگونه) طراحی مجدد فرایندهای عملیاتی اصلی به منظور میزان کارایی و اثرگذاری سیستم تولید تویوتا برای عملیات هاطراحی جنرال الکتریک برای شرکت سیسک سیگما
سازمان تغییر حوزه شکل، عملکرد یا فعالیت شرکت سازمان مجازی و شبکه ای متمرکز بر شراکت سیسکوسازمان دوگانه ای جلو- عقب پراکتر اند گمبل برای تمرکز بر مشتری
زنجیره تامین تفکر متفاوت در مورد تعیین منابع و تامین نیازها شرکت موئن پراجکت نت درزمینهٔ طراحی مشترک با عرضه کنندگاناستفاده شرکت جنرال موتور سلتا از عرضه یکپارچه و فروش آنلاین
حضور (کجا) ایجاد کانال های توزیع جدید یا نقاط حضور مبتکرانه، از جمله فضاهایی که پیشنهادات می توانند توسط مشتریان خریداری یا استفاده شوند فروش سی دی موسیقی استارباکس در فروشگاههای قهوهسیستم تحویل راه دور دایبولد ریموت تلر برای بانکداری
فعالیت های شبکه ای ایجاد پیشنهادات متمرکز بر شبکه و یکپارچه شده نظارت راه دور بر آسانسور اوتیسواحد مبارزه ای متمرکز برشبکه دیفنس
نام تجاری ارتقای یک مارک به دامنه های جدید “سرمایه گذاری بر روی مشارکت مارکدار” ویرجین گروپ یاهو! به‌عنوان یک مارک سبک زندگی
همچنین بخوانید:   افزایش رضایت مشتری از طریق نظرسنجی

انتهای مطلب/