کسب و کار در مسیر صحیح ...

برای استفاده صحیح از تقسیم بندی بازار، ابتدا باید دلیل اهمیت آن و چگونگی تأثیرش را بر روی اقدامات مارکتینگ تان درک نمایید:

با متمرکز کردن تلاش‌های خود بر روی مشتریان مناسب در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی می‌کنید. اگر تقسیم بندی بازار به‌درستی انجام شود، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که بالاترین بازگشت سرمایه مارکتینگ را خواهید داشت، چراکه مارکتینگ تنها برای مصرف‌کنندگانی انجام می‌شود که به محصولتان علاقه دارند؛ بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که آن‌ها محصولات و خدمات شما را بخرند.

تقسیم بندی بازار به شما امکان می‌دهد نیازها و انتظارات گروه خاصی از مصرف‌کنندگان خود را با ترکیب نسبی اقدامات مارکتینگ که دربردارنده خصوصیات محصول، قیمت، فعالیت‌های پیشبردی و مکان برای توسعه و بهبود تولید است به‌صورت فردی مورد خطاب قرار دهید. مشاهده خواهید کرد که تقسیم بندی بازار نه‌تنها به‌صرفه است بلکه مارکتینگ شما را ساده‌تر می‌کند.

پیام‌های مارکتینگ شما متمرکز و مؤثرتر هستند. در زمان ایجاد بخش‌های بازار، می‌توانید پیام‌های مشخصی برای هر بخش ایجاد کنید. این پیام‌ها در دنیای مارکتینگ، پیام‌های نمایشی نامیده می‌شوند. شما با این پیام‌ها مزیت فروش منحصربه‌فرد خود و یا موضوع پیام موردنظر را به بخش‌های خود منتقل می‌کنید. باید از این پیام‌ها در تمام جنبه‌های کسب و کار ازجمله مارکتینگ، بازاریابی و فروش و خدمات مشتری استفاده کنید.

اگر محصول (کالا، خدمت، ایده) خود را با دقت جلوه بخشیده باشید، باید قابلیت پاسخ دادن به این پرسش را داشته باشید: چرا باید کسی در بخش موردنظر من محصول من را به‌جای محصول رقیبان بخرد؟ علاوه بر آن پایداری پیام مارکتینگ شما به مصرف‌کننده کمک می‌کند تا شما را به خاطر بسپارد.

ممکن است ایده‌های محصول جدیدی به شما انگیزه بدهد. با شناسایی و تشخیص نیازهای مصرف‌کنندگان احتمالی به اطلاعاتی دست می‌یابید که می‌توانید از آن‌ها برای ایجاد محصولات بیشتری که مطابق میل مشری هستند استفاده کنید.

انتهای مطلب/