کسب و کار در مسیر صحیح ...

به گزارش “آژانس کسب و کار هورموند” فرآیند فروش خدمات گاهی اوقات دردناک است. اگر این احساس را نسبت به فروش خدمات دارید، می‌توانید آن را تجزیه کنید و پیروز شوید، یعنی فرآیند فروش را به چندین مرحله تقسیم کنید و هر بار روی یک بخش متمرکز شوید. وقتی به مراحل فروش خودتان نگاه می‌کنید، همیشه به دنبال مرحله‌ای بگردید که در حال حاضر در آن بسیار ضعیف عمل می‌کنید و بر همان مرحله متمرکز شوید! شکل زیر نمودار مرحله‌ای را نشان می‌دهد که چه فرآیندی در پس فروش خدمات وجود دارد.

فرآیند فروش خدمات:

فرآیند فروش خدمات

فرآیند فروش خدمات

نمودار فوق به شکلی خودکار از ابتدا به انتها جریان ندارد. اگر ایرادی در کارها پیش آید، شاید شما مجبور شوید یک مرحله به عقب بروید، اما در بهترین حالت، هیچ‌گاه یک مشتری بالفعل، یا بالقوه را برای همیشه از دست نمی‌دهید. آن‌ها صرفاً به موفقیت‌های فروش بازمی‌گردند و شما می‌توانید برای به چنگ آوردن آن‌ها به تلاشی مجدد دست بزنید. شما هر فروش تحقق‌یافته‌ای را باید آغاز فرآیند ایجاد روابط بدانید و پس از به انجام رساندن هر فروش باید به نکاتی مانند تماس‌های بیشتر برای فروش، معرفی بیشتر محصولات و تلاش برای یافتن راه‌هایی تازه برای خدمت به مشتریان بیندیشید. شما بایستی مشکلات را پیش‌بینی کنید. همیشه درجایی مشکلی هست و هرچقدر شرکت شما خوب باشد، بازهم این مسائل روی می‌دهند.

هر فرآیند فروش خدمات باید یک مرحله‌ترمیم خدمات داشته باشد. باید نحوه کشف مشکلات در خدمات را بیاموزید. به یاد داشته باشید که فروشندگان برای حل مشکلات و ایجاد مجدد روابط، علاوه بر زمان به منابع هم نیاز دارند. کمی توان مالی در اختیار فروشنده قرار دهید تا او بتواند ضرر مشتری را جبران و خشم او را به رضایت تبدیل کند. وفادارترین مشتریان کسانی هستند که زمانی مشکل بزرگی داشته‌اند و شما به شکلی منصفانه و سخاوتمندانه توانسته‌اید آن را برطرف کنید، پس هرقدر از زمان و سرمایه درترمیم خدمات صرف کنید، ارزشش را دارد!

انتهای مطلب/