این که ما نیاز به تشخیص نیازهای گروه های خاص مشتریان احتمالی داریم یک حقیقت در مارکتینگ و کسب و کار می باشد. تقسیم بندی بازار اولین گام در برنامه ریزی مارکتینگ می باشد. برای ارائه محصول باید نیازهای یک بخش بررسی شده و بازاری جدید ایجاد شود.

در برخی موارد ممکن است پا را فراتر نهیم و براساس نیازهای هر مشتری سفارشی سازی محصولات را انجام دهیم که البته با مانع قیمت مواجه خواهیم شد. مشخصا قیمت یک دست کت و شلوار سفارشی سازی شده بیشتر از کت و شلوار آماده می باشد. در برخی موارد سفارش محصول می تواند نسبتأ ثابت باشد که می تواند پیشنهاد فروش منحصربه فرد قدرتمندی برای شرکت شما باشد.

در دهه ۱۹۸۰ مایکل دل تحولی شگرف در کامپیوترهای خانگی بوجود آورد. کامپیوترها یک سیستم پیچیده هستند که در حقیقت از قطعات مجزا ساخته شده اند. مایکل دل ۱۹ ساله نحوه فروش مستقیم کامپیوتر ها را به مشتریان تغییر داد، او از مونتاژ قسمت های کوچک در کارخانه های فرعی استفاده کرد. مشتریان باید دقیقا آنچه را که نیاز دارند مشخص کرده که البته از راهنمایی های شرکت نیز می توانند استفاده نمایند، پس از آن دستگاه طی چند روز مونتاژ شده و برای مشتری ارسال می شود.

درحال حاضر کامپیوترهای DELL به صورت آنلاین و یا از طریق سفارش های تلفنی و ایمیلی به فروش می رسند که دل یکی از سه تولیدکننده بزرگ کامپیوترهای خانگی به شمار می رود. دل این توانایی را دارد که محصولات خود را براساس مشخصات دقیق مورد نیاز مشتری تولید نماید.

باید توجه داشت مردم برای محصولات سفارشی پول بیشتری پرداخت خواهند کرد اما نه خیلی زیاد، باید مطمئن شوید که ارزش افزوده اضافی در سفارشی سازی محصول بیشتر از مبلغی است که مشتری در ازای خدمات دریافت می کند.

انتهای مطلب/