09109200500 info@damaavand.com

۸۰ درصد از صاحبان کسب و کار تصور می‌کنند که تنها راه رسیدن به موفقیت در فروش دادن پایین‌ترین قیمت به مشتری می‌باشد. آن‌ها باور کرده‌اند که مشتریان همواره ارزان‌ترین کالا و یا خدمت را برمی‌گزینند. اما این تصور در بسیاری از موارد نادرست می‌باشد، اگر قرار بر انتخاب ارزان‌ترین محصول توسط تمام مشتریان بود قطعاً ارزان‌ترین ارائه‌کننده محصول می‌بایست در شمار بزرگ‌ترین و پرسودترین فروشندگان قرار می‌گرفت، اما همه می‌دانیم که این‌طور نیست. از نگاهی دیگر نیز اگر قرار بود مشتریان صرفاً ارزان‌ترین کالا را خریداری کنند دیگر نیازی به حضور فروشنده نبوده و با کاهش قیمت و استفاده از برخی ابزارها فروش اتفاق می‌افتاد.

بسیاری از فروشندگان عنوان می‌کنند که اگر قیمت محصولاتشان قدری ارزان‌تر بود می‌توانستند به فروش بیشتری دست یابند و علت عدم موفقیت خود را گران بودن محصولاتشان بیان می‌کنند. اما ای‌کاش این افراد می‌دانستند که ارزانی کالا لزوماً تأمین‌کننده امنیت فروش آن‌ها نیست، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند با شرکت‌هایی کار کنند که از حاشیه سود واقع‌بینانه برخوردار باشند.

مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد که حدود ۲۰ درصد افراد صرف‌نظر از این‌که این محصول برایشان مؤثر باشد و یا نه، ارزان‌ترین محصول را انتخاب می‌کنند، ۵ درصد افراد نیز صرفاً به دنبال گران‌ترین محصول هستند. سایر معاملات با افرادی انجام خواهد شد که هیچ علاقه‌ای به کالای ارزان‌قیمت ندارند و معتقدند که به ازای محصول خوب می‌بایست پول خوب نیز پرداخت. فروشندگان حرفه ای محصول خوب را به قیمت خوب خواهند فروخت و به ارزان بودن کالا توجهی ندارند. اگر کالای مرغوبتان قدری گران است نگران نشوید، چراکه هر احساسی داشته باشید به مشتری انتقال خواهد یافت، پس مثبت اندیش باشید و هرگز به خاطر قیمت از مشتری عذرخواهی نکنید. اطلاعات شما در مورد محصولی که ارائه می‌دهید تعیین‌کننده مناسب بودن قیمت خواهد بود.

همچنین بخوانید:   کاستی‌هایی که موجب عدم موفقیت دوره آموزش فروش می‌شوند

انتهای مطلب/ لینک محتوا