کسب و کار در مسیر صحیح ...

سودآورترین بازار هدفی که می‌توانید داشته باشید، مشتریان کنونی شما هستند. مشتریانی که اسم شمارا می‌شناسند، اعتبارتان را باور دارند، از شما تجربه خوبی دارند، به شما وفادار هستند و خرید از شمارا کم ریسک می‌دانند. اغلب نام و اطلاعات تماس آن‌ها رادارید که موجب می‌شود برای ارتباط با آن‌ها به‌وسیله ایمیل یا پست دچار هزینه‌های سنگین نشوید و آن‌ها معمولاً در مورد محصول یا برند شما پذیراتر هستند.

این مشتریان هرسال بیشترین خرید و بیشترین سودرسانی رادارند و به‌احتمال‌زیاد، افراد بیشتری را ترغیب می‌کنند تا محصول شمارا امتحان کنند. جذب یک مشتری برای خرید اول یا ترغیب به ادامه خرید، هزینه زیادی نسبت به مشتری کنونی یا قبلی دارد. ازاین‌رو پیش از دستیابی به مشتریان بالقوه مطمئن شوید که حداکثر بازده را از مشتریان کنونی دارید.

در بسیاری از کسب و کارها، ایجاد بانک اطلاعاتی مشتری به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا با ارزش‌ترین آن‌ها را شناسایی کنند. برای نمونه، مشتریانی که در بانک حساب سپرده دارند سودآورتر از مشتریان دستگاه خودپرداز هستند، به این دلیل که سال‌هاست با بانک ارتباط دارند. مشتریانی که حساب‌جاری دارند بیسار سودمندتر از مشتریان لیزینگ خودرو هستند چون مدت طولانی‌تری با بانک در ارتباط خواهند بود.

حتی می‌توانید بانک اطلاعاتی درست کنید که پیش‌بینی کند کدام‌یک از مشتریان کالاهای دیگر شمارا هم خریداری می‌کنند. می‌توانید از آن‌ها برای شناسایی مشتریان احتمالی جدید استفاده کنید. بانک‌های اطلاعاتی‌ای از نحوه زندگی مردم وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را با فروش واقعی خود ترکیب کنید تا میزان نفوذ در بازار یک شهر، یک منطقه خاص یا منطقه پخش آگهی را تعیین کنید.

آگهی‌دهنده های دوراندیش ابتدا در به حداکثر رساندن میزان آگاهی و فروش افرادی که همانند مشتریان هستند تمرکز می‌کنند. وقتی کارکرد خود را در منطقه یا گروه به حداکثر رساندند آن‌وقت به گروه یا یک منطقه دیگر جابه‌جا می‌شوند.

انتهایمطلب/ لینک محتوا