اگر در تلاش برای دسترسی به مشتریان بیرون از ناحیه بازار فعلی خود هستید، اگر می‌خواهید خدمات مشتریان خود را با پیشنهاد دسترسی ۲۴ ساعته افزایش دهید، اگر می‌خواهید مشتریانتان جدیدترین اخبار در مورد تجارت شمارا ببینند احتمالاً نیاز به یک وب‌سایت در کسب‌وکارتان دارید؛

هنگام تصمیم‌گیری برای ساخت یک وب‌سایت از راهنمایی‌های زیر بهره ببرید:

نحوه‌ی استفاده مشتریان و مشتریان بالقوه از سایت را تعریف کنید. آیا آن‌ها به دنبال اطلاعات کلی، پاسخ به سؤالاتی که غالباً پرسیده می‌شود. جزئیات محصولات، حمایت از مشتری، نقشه حل محل استقرار شما یا اطلاعات دیگر هستند؟ یا می‌خواهند آنلاین خرید کنند؟ آیا آن‌هایی که درخواست کاردارند درخواست خود را آنلاین اداره می‌کنند؟ پاسخ به این پرسش‌ها در تعیین چگونگی طراحی سایت و ایجاد ویژگی‌های مطلوب به شما کمک می‌کند.

هدف سایت خود را تعریف کنید. اهداف خود را در فرهنگ راهبردی تجارت، فروش آنلاین، حمایت از مشتری و دیگر انتظارات بیان کنید تا بتوانید هزینه‌های توسعه سایت خود را در مقابل ارزشی که برای مشتری می‌آفریند، بسنجید.

به هزینه متعهد باشید. هزینه‌ها شامل ساخت سایت، میزبانی و پشتیبانی آن می‌شود.

آماده مارکتینگ برای سایت خود باشید. ساخت سایت شباهت زیادی به گشایش یک کسب‌وکار دارد. پس برای سرمایه‌گذاری که کرده‌اید نیازمند مارکتینگ هستید تا هزینه‌هایتان را جبران کنید.

بررسی فعالیت رقبا در به‌کارگیری وب‌سایت در کسب‌وکار

مانند وقتی‌که مشتری بودید و به دنبال خدمات یا محصولاتی مانند خدمات یا محصولات خود بودید، در فضای وب جستجو کنید. سایت رقبای خود را پیدا و ثبت کنید. درست به همان نحوی که در فضای فیزیکی فعالیت‌های آن‌ها را ارزیابی می‌کنید تا تأثیرشان بر تجارت خود را بفهمید، در اینجا نیز عملکرد آنان را زیر نظر داشته باشید. چند پیشنهاد برای انجام این کار:

  • به فهرست راهنما بروید و در موتورهای جستجو کلماتی را وارد کنید که فکر می‌کنید مشتریان شما برای یافتن سایت شما وارد می‌کنند. نتایج، شرکت‌های رقیب که مشتریان هنگام جستجو روی وب می‌بینند آشکار می‌کند.
  • در نشریاتی که می‌دانید مشتریانتان می‌خوانند بگردید. آدرس وب‌سایت‌هایی که در مقالات یا تبلیغات می‌بینید یادداشت کنید تا ببینید رقبایتان چگونه در فضای آنلاین برای جذب مشتری تلاش می‌کنند.
  • در خبرنامه الکترونیکی سایت رقبایتان عضو شوید.
  • محصولات را به‌صورت آنلاین بخرید و تجارب خرید خود را رتبه‌بندی کنید.
  • دسترسی به راهنمایی‌های تجاری رایگان
  • وب پدیده‌ای غنی است که می‌تواند در نوشتن برنامه‌های تجاری، حل مشکلات کسب‌وکار، به‌کارگیری کارکنان، راهنمایی‌های قانونی و کسب اطلاعاتی در مورد تصمیم‌های تجاری و مارکتینگ به شما کمک کند.

انتهای مطلب/