کسب و کار در مسیر صحیح ...

پمپرز، در سال ۱۹۹۷ برند پوشک یک‌بارمصرف پرفروش اروپا بود اما به‌سرعت سهم بازار خود را به هوگیز داد. چراکه پمپرز به‌عنوان یک برند، موفق به برقراری ارتباط با مصرف‌کنندگان نشد که این امر، مدیران اجرایی در شرکت مادر (پروتکتر اند گمبل) را سردرگم می‌کرد، زیرا پمپرز واقعاً پوشک برتر بود. آزمایش‌های آن‌ها نشان داد که محصولاتشان، یک معجزه در مهندسی و طراحی محصول است که می‌تواند پایین‌تنه کودک را خشک‌تر نگه دارد.

هنگامی‌که مارکِتِرهای پمپرز، گروه‌های تمرکز را برای مطالعه مشکل، گرد هم آوردند، در زمان کمی متوجه شدند که خشک بودن، مزیت برتری که مادران به دنبال آن بودند، نبود. بزرگ‌ترین نگرانی بیان‌شده توسط مادران، سلامت و رشد کودکانشان بود. پوشک‌های خشک مهم بودند، اما مارکتِرها مزیت اصلی پوشک‌های خود را درک نکرده بودند. این مزیت عبارت است از: پوشک‌های خشک موجب می‌شوند که نوزادان بهتر بخوابند و خواب سالم، نگرانی‌های عاطفی اساسی مادران را در مورد سلامتی و رشد نوزادانشان کنترل می‌کرد.

جیم استنگل مدیر سابق برند پمپرز در کتاب خود این‌گونه می‌نویسد: «باگذشت زمان، این سازمان از تمرکز بر مزایای محصول به تمرکز بر شاد کردن مادران و بهبود رشد کودکانشان تغییر موضع داده است». یک گام ساده و عملی، تغییر نام سایزهای پوشک به‌منظور نشان دادن نگرانی پمپرز در مورد مراحل رشد کودک بود. قنداقی برای شیرخواران، پارچه‌ای برای کودکان نوپا و شرتی برای آموزش دستشویی رفتن. در یک تغییر اساسی‌تر به مهندسان طراحی که بر روی پمپرز کار می‌کردند، آموزش داده شد که خشک بودن پوشک، دیگر هدف نهایی آن‌ها نیست. معیار جدید موفقیت خوب خوابیدن کودکان بود که نیازمند تمرکز بیشتر مهندسان بر مطالعه راحتی، سازگاری و بافت پوشک‌ها است.

درنهایت، پمپرز، یک محصول ایده آل جدید تولید کرد که در مراحل رشد فیزیکی، اجتماعی و عاطفی کودکان با والدینشان همراه است. یک تغییر فرهنگی عمیق در پمپرز با اصل «برندهای بزرگ از داخل شروع می‌کنند» هم‌راستا بود. دفتر کار شرکت پمپرز به محلی برای انعکاس یک برند ایده آل جدید تغییر یافت. محل شرکت این برند با طرح‌های رنگی موردعلاقه کودک تزئین شده بود و مادر نوزادان با کودکانشان به‌طور منظم به این دفتر می‌آمدند تا با کارمندان ملاقات کنند. پارکینگ برای مادران و خدمات مراقبت روزانه خانگی نیز به این موضوعات اضافه شد.

در اینترنت، پمپرز، یکی از معدود برندهایی بود که سایتی را شامل اطلاعات مفید و تخصصی پزشکی برای سلامت کودکان و شادی مادران راه‌اندازی کرد. همچنین این برند به سازمان یونیسف جهت ریشه‌کن کردن عفونت کزاز و کمپین واکسیناسیون کودکان کمک زیادی کرد. نتایج اقدامات این شرکت برقراری ارتباط عاطفی گسترده‌ای بود که منجر به افزایش فروش شرکت از ۴/۳ بیلیون در سال ۱۹۹۷ میلادی به ده بیلیون دلار در سال ۲۰۰۱ میلادی شد.

انتهای مطلب/