کسب و کار در مسیر صحیح ...

به نظر می‌رسد که دیگر زمان آن رسیده است که منتظر تحولاتی درزمینهٔ بازاریابی هتل ها باشیم، هتل‌هایی که سالها به‌طور سنتی گردانده شده‌اند و امروز با توجه به شرایط رقابتی و بحران‌های فصلی و مقطعی، بیش‌ازپیش نیازمند برنامه بازاریابی می‌باشند. در ادامه روش‌هایی برای بهبود این روند پیشنهاد می‌گردد؛

شخصی‌سازی:
در بازاریابی هتل ها بهتر است شروع به استفاده حرفه‌ای‌تر از محتوای شبکه‌ها نمایند و مشتری‌ها را بر اساس ترجیحات، سلایق و رفتارهای آنلاین آن‌ها مورد هدف قرار دهند.

استفاده از استراتژی‌های تجربه محور:
مشتری‌های امروزی تمایل دارند در هتل‌هایی اقامت داشته باشند که از ترجیحات و امیال آن‌ها آگاهی داشته باشند. هتل ها باید برندها و محصولات متنوعی را در دسترس مشتریان قرار دهند تا موجب برانگیختن احساسات و هیجان مشتریان گردند.

ارائه خدمات متناسب:
هتل ها باید درک کنند که مشتریان از آن‌ها چه انتظاراتی دارند و متناسب با این انتظارات خدمات خود را ارائه کنند و نه از نگاه هتل یا بازار.

توجه ویژه به نسلی که اکنون به میان‌سالی رسیده:
بیبی بومرها جزو طبقات ثروتمند محسوب می‌شوند و مشارکتی ۳۳ درصدی در اینترنت دارند، بنابراین در اتخاذ استراتژی بازاریابی دیجیتال تأثیرگذار خواهند بود.

رتبه در موتور جستجو:
بدون شک قرار گرفتن در رتبه مناسبی در موتور جستجویی مانند گوگل تأثیر بسیاری در جذب مشتری ایفا خواهد نمود، بنابراین کار روی کانال‌های جستجو و استفاده از روش‌های SEO ضروری به نظر می‌رسد.

جلوگیری از پشیمانی در رزرو:
بهتر است بدانید که حدود ۹۸ درصد از بازدیدکنندگان سایت هتل‌ها در هنگام طی کردن فرآیند رزرو در سایت پشیمان می‌شوند و دست نگه می‌دارند؛ بنابراین بهبود این فرآیند و آشتی دادن مشتریان با رزرو اینترنتی ضروری به نظر می‌رسد.

سازگاری با موبایل:
رزرو هتل ها از طریق موبایل به‌سرعت گسترش می‌یابد، پس پیشنهاد می‌شود روی نحوه رزرو و سفارش از طریق وب‌سایت سازگار شده برای موبایل و یا اپلیکیشن های مربوطه بهبودهایی حاصل گردد.

پرداخت از طریق موبایل:
با توجه به فراگیر شدن استفاده از تلفن همراه، پرداخت با موبایل به روشی فراگیر تبدیل خواهد شد. هماهنگی با درگاه‌های پرداخت داخی عضو شبکه شتاب و یا درگاه جایگزین مانند درگاه زرین پال و همچنین استفاده از درگاه‌هایی برای مشتریان خارجی همچون پی پال ضروری به نظر می‌رسد.

کار روی برند:
با توجه به اینکه یک مسافر از لحظه شروع تا رزرو هتل به‌طور میانگین ۲۴ روز زمان صرف تحقیقات خود می‌کند لذا کار روی اعتبار هتل و بهبود برندینگ هتل جهت تأثیرگذاری مطلوب ضروری به نظر می‌رسد.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی:
هتل ها باید در رسانه‌های اجتماعی حضور مناسبی داشته باشند، کار روی محتواهای تبلیغاتی و فروش و صرف هزینه بیشتر به هتل ها کمک خواهد کرد تا تبلیغاتشان بیشتر دیده شود.

کمپین‌های بازاریابی هدفمند:
برنامه‌ریزی برای اجرای کمپین‌های بازاریابی و تبلیغاتی در زمان‌هایی خاص از سال و ارائه پیشنهادهای قابل‌تأمل در قالب جشنواره‌های تفریحی، زیارتی، خرید و یا رویدادها و همایش‌های تخصصی باید موردتوجه قرار گیرد.

انتهای مطلب/ لینک محتوا