09109200500 info@damaavand.com

به فعالیت رسانه‌های اجتماعی بیشتر شرکت‌ها نگاه کنید، حضورشان در توییتر بسیار کم‌رمق و ناچیز است بااین‌وجود به‌سرعت در حال رشد است، مثل بقیه‌ی پلتفرم‌های دیگر. توییتر در ابتدا برای به اشتراک‌گذاری آراء و افکار کوتاه پشت ‌سر هم ایجاد شد، ولی حالا به یکی از سه پلتفرم اصلی شبکه‌های اجتماعی، در کنار اینستاگرام و فیس‌بوک تبدیل‌شده است. از همین رو، باید به توییت‌های‌تان توجه کنید.

توییت‌ها انگیزه دهنده و الهام‌بخش هستند. توئیت‌های شما ممکن است متفاوت باشند. ولی نکته این است که حضور توییتری‌تان با محتوایی جذاب رشد کند. اگر توئیت‌های‌تان جالب نباشند، هواداران یا دنبال کننده‌های بالقوه وقتشان را در صفحه‌ی شما هدر نمی‌دهند. پس برای رسیدن به این نقطه، باید مطمئن شوید حضور توییتری‌تان هم‌سو با برندتان است. به قابلیت‌ها، برتری‌ها و شایستگی‌های اصلی‌تان فکر کنید و توییت‌هایتان را بر مبنای آن‌ها بنویسید. برای نمونه، تاکو بِل، شرح فعالیت‌هایش را با ترکیب کمدی می‌سازد. یک نمونه که من دیدم “زمان، قلب‌های شکسته را التیام می‌بخشد اما تاکو بِل (برند رستوران‌های زنجیره‌ای آمریکایی است که غذای مکزیکی فوری به مشتریان می‌دهد) سریع‌تر آن را التیام می‌بخشد.”

با بیش از ۳۰۲ میلیون کاربر فعال توییتر، پلتفرمی است که نباید نادیده‌اش بگیرید. برای اطمینان از کسب بیش‌ترین بهره‌وری از حساب توییترتان از چهار نکته‌ی زیر استفاده کنید:

۱.محتوای جالب را بپسندید یا بازتوییت کنید.

یافتن محتوا بر اساس هشتگ‌ها می‌تواند کلید رشد توییترتان باشد. وقتی شما توئیت کسی را “بپسندید ”   (Favorite) – بله این واژه‌ای است که توییتر برای نشان دادن علاقه‌ی شما نسبت به یک توئیت به کار می‌برد—غالبا توجه آن فرد را جلب می‌کنید. انجام این کار به‌صورت دستی می‌تواند خسته‌کننده باشد، اما پلتفرم‌هایی مثل “فلاک‌ ویت‌ می ” می‌توانند این فرآیند را خودکار کنند. در پلتفرم “فلاک ویت می ”، می‌توانید به‌طور خودکار “بپسندید ” و بر اساس هشتگ‌ها افراد را دنبال کنید. این رویکرد کلاه‌سفید شما را قادر می‌سازد با افراد واقعی تعامل داشته باشید و درعین‌حال، شمار کسانی را که خودتان در توییتر دنبال می‌کنید افزایش دهید.

همچنین بخوانید:   4 روند خدمات مشتری که باقی می‌مانند

 

۲.اغلب اوقات توییت کنید.

برای اطمینان از این‌که حساب کاربری‌تان فعال می‌ماند، توصیه می‌کنم دستِ‌کم روزی یک‌بار توییت کنید. اگر یک حساب کاربری توییتر برای برندتان دارید، این پایان کار نیست.

 

۳.با دنبال کنندگان‌تان تعامل داشته باشید.

توئیت ‌کردن افکارتان به‌اندازه‌ی پاسخ ‌دادن به افرادی که در توییترتان چیزی می‌نویسند، اهمیت‌ دارد. اگر کسی با به کار بردن نام شما توئیت‌کرد (@نام­ کاربری­ شما) حتماً به‌موقع پاسخش را بدهید. گاهی اوقات برندها از توییتر به‌عنوان ابزار فرعی برای فعالیت‌های پشتیبانی مشتریانشان استفاده می‌کنند. برای نمونه، دِلتا ایرلاینز از این ابزار برای مدیریت پرسش‌های مشتریانش بهره می‌گیرد.

 

۴.موضوعات جنجالی و تندها را دریابید.

ترندها موضوعات یا توئیت‌هایی که درزمینهٔ یا مبحث خاصی ارسال می‌شوند و دارای بیشترین مشارکت‌کننده در یک روز است با توجه به منطقه‌ای که انتخاب می‌شود در کنار پروفایل توییتر نمایش داده می‌شود.

یکی از بهترین راه‌ها برای یکپارچگی برندتان با جامعه‌ی توییتری از طریق ابراز عقیده‌تان در موضوعات جنجالی است. اگر یکی از توئیت‌های‌تان از طریق یک هشتگ دیده‌ شود، شانس آن را دارید که دنبال کنندگانتان را به‌ طرز چشم‌گیری افزایش ‌دهید. برای آن‌که ببینید چه چیزی در توییتر جنجالی است، فقط به صفحه‌ی خانه‌تان بروید و به پایین سمت چپ نگاه‌ کنید. اگر یک موضوع جنجالی چشمتان را گرفت، پیشنهاد می‌کنم که هر فکری درباره‌اش دارید، توئیت کنید.

با رشد بی‌وقفه‌ی توییتر، این شبکه‌ی اجتماعی باید خبر ضروری راهبرد بازاریابی شرکتتان باشد. از طریق تعامل با هواداران یا دنبال کنندگانتان، درخواهید یافت که آنان به برندتان وفادارتر خواهند شد. پوشش دهی شرکت از طریق توییتر گسترش می‌یابد و هیچ دلیلی برای استفاده‌ نکردن از آن وجود ندارد. اگر شرکتتان در توییتر نیست، یا حالا زمان شروع است، یا اگر دوست دارید می‌توانید برای از دست دادن ظرفیت تعامل با بیش از ۳۰۲ میلیون نفر ریسک کنید.

همچنین بخوانید:   طوفان مغزی برای طراحی تبلیغات چریکی

انتهای مطلب/ بازده