کسب و کار در مسیر صحیح ...

صاحبان کسب و کار همواره به دنبال افزایش تعداد دنبال کنندگان یا فالوور و طرفداران خود در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام، توئیتر، لینکدین هستند و همواره از متخصصین مارکتینگ این سؤال که برای افزایش دنبال کنندگان در شبکه های اجتماعی چه کار باید بکنند را می‌پرسند. باید پاسخ داد که مهم‌ترین نکته، تمرکز دقیق و کافی روی محتوای قابل ارائه در شبکه های اجتماعی است.

برای تحقق ارائه محتوای متمرکز و مورد مقبول طرفداران شبکه های اجتماعی استفاده از مدل ABLE توصیه می‌شود: ۱. همیشه در دسترس باشید ۲. ثابت قدم باشید ۳. خوب گوش بدهید و فرا بگیرید ۴. افراد را درگیر کسب و کارتان کنید. در ادامه به بررسی هرکدام از اصول مدل ایبل برای افزایش دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی می‌پردازیم؛

  1. همیشه در دسترس باشید: هیچ‌چیز مانند دردسترس بودن در شبکه های اجتماعی مهم نیست. کاربران انتظار دارند تا متناسب با سؤالات، نگرانی‌ها، دغدغه‌ها و نظراتشان پاسخ‌های سریع و مناسب دریافت کنند. باید به‌سرعت به نظرات کاربران واکنش نشان داده و بهترین پاسخ را به آن‌ها بدهید. پاسخگویی زیر ۱۵ دقیقه بهترین شرایط را برای دنبال کنندگانتان به دنبال خواهد داشت.
  2. ثابت قدم باشید: اگر با نگرش قدیمی و منسوخ شده بازاریابی و فروش (و نه مارکتینگ) به کسب و کارتان می‌نگرید ممکن است ابتدا محصول را بسازید و سپس به دنبال مشتری یابی باشید؛ اما بهتر است بدانید این نگرش در پیشبرد شبکه های اجتماعی بی‌نتیجه خواهد بود. شرکت‌های زیادی وجود دارند که در هر پلتفرم شبکه اجتماعی یک اکانت ایجاد کرده‌اند و بدون قراردادن پست و تصویری آن را به حال خود رها کرده‌اند. از نگاه مخاطب این بدین معنی است که برند شما حرفی برای گفتن ندارد، آن‌ها از شما دلسرد شده و صفحه شما را ترک خواهند کرد و در نتیجه دیده نخواهید شد. شبکه های اجتماعی به شما این فرصت را می‌دهد که از ویژگی‌های خود صحبت کنید، اگر پست‌های شما در شبکه های اجتماعی بروز باشد این شما و شرکتتان هستید که پویایی خود را به رخ مخاطب می‌کشید.
  3. خوب گوش بدهید و فرا بگیرید: خوب گوش دادن بسیار مهم است. به لطف وجود شبکه های اجتماعی شما به نظرات بسیاری از مشتریان دسترسی خواهید داشت. کارکنان شما می‌بایست به‌طور پیوسته به دنبال درک خواسته‌ها و نیازهای مشتریان و علایقشان باشند. از نظرات منفی نترسید چراکه حتی اگر شما در صفحه خودتان جلوی انتشارشان را بگیرید آن‌ها با قدرت بیشتری به تبلیغات مخرب علیه شما در دیگر فضاها خواهند پرداخت. پس سعی کنید به نظرات و انتقادات مشتریان پاسخ داده و به حل‌وفصل آن‌ها بپردازید.
  4. افراد را درگیر کسب و کارتان کنید: شما باید به بهترین روش ممکن توجه دنبال کنندگانتان و سایر افراد را به خود جلب نمایید، چه از متن استفاده کنید و چه از تصویر باید بر محدودیت‌های موجود غلبه کرده و به نشر محتوای جذاب بپردازید. مهم نیست چه تعداد دنبال کننده دارید، مهم این است که چقدر توانسته‌اید آن‌ها را درگیر کسب و کارتان کنید. همیشه برای پست بعدی آماده باشید و از تصاویر با کیفیت، فیلم‌های خلاقانه، هشتگ‌های مناسب، مطالب کاربردی و با کیفیت و لینک‌های جذاب در پست‌هایتان استفاده کنید. محتوایی که می‌دانید برای دنبال کنندگانتان جذاب خواهد بود، محتوایی که مربوط به فالوورهای شماست و نه خود شما.

انتهای مطلب/