ای ام پی شرکتی است که مالک چندین مرکز خرید در نیوزلند و استرالیا می‌باشد. این شرکت مالک ۲۸ مرکز خرید در این دو کشور است و فروش سالانه آن، برابر با ۶.۲۵ میلیارد دلار آمریکا می‌باشد. این شرکت به شکل سالانه، یک سری تحقیقات را انجام می‌دهد و گزارش‌های مربوط به آن‌ها را به شکل منظم، ارائه می‌نماید که این گزارش‌ها تحت عنوان فعالیت‌های توصیه‌شده خرده‌فروشی تحقیقات مرتبط با هر سال، نسبت به سال‌های قبل، متفاوت می‌باشند؛ درواقع در هر سال، یک سری موضوعات مهم، موردبررسی واقع می‌شوند. به‌عنوان‌مثال، در سال ۲۰۱۱، تحقیقات این شرکت، در قالب تحقیقات مصرف‌کننده انجام شده است. این در حالی است که تحقیقات ۲۰۱۲، مرتبط با عوامل موفقیت خرده‌فروشان و تولیدکنندگان می‌باشند. در این رابطه مصاحبه‌های گوناگونی با رهبران فروشگاه‌های زنجیره‌ای موفق، انجام شده‌اند.

در سال ۲۰۱۳، این شرکت، تحقیقات خود را نسبت به ۵ موضوع جدید، انجام داده است: فناوری، جهانی‌شدن، رفتار مصرف‌کننده، تغییر نسل‌ها و شهرنشینی. گزارش‌های مرتبط با این تحقیقات، تحت پوشش رسانه‌ای قابل‌توجهی قرار داشتند؛ بنابراین، تحقیقات مذکور از چشم‌انداز روابط عمومی، مهم می‌باشند. درهرصورت، ذینفعان اصلی این تحقیقات، خرده‌فروشانی هستند که در مراکز خرید این شرکت، مغازه اجاره می‌کنند.

چگونه می‌توان سود مرتبط با خرده‌فروشان و تولیدکنندگان را افزایش داد؟ واضح است که تمام خرده‌فروشان، کوچک‌تر درست است که منابع محدودی را در اختیار دارند و این دسته از خرده‌فروشان در بازارهای جغرافیایی محدودی فعالیت می‌کنند چون آن‌ها دارای دفاتر تحقیقات بازار و بودجه لازم برای انجام این دسته از تحقیقات نمی‌باشند. به همین خاطر، خیلی از آن‌ها موفق نمی‌شوند تا نیازهای جدید مشتریان خود را درک و نسبت به جدیدترین فناوری‌ها و راهبردهای برتر در بحث بازاریابی و فروش، مدل‌های خدمات و سایر اصول خرده‌فروشی آگاهی یابند.

در ضمن ای ام پی به‌طور منظم از یک سری از پروژه‌های صنعتی حمایت می‌کند که دارای ارزش علمی و آموزشی بسیار زیادی می‌باشند. به‌عنوان‌مثال، می‌توان به پروژه رهبر تفکر خرده‌فروشی اشاره نمود که توسط مرکز مطالعات خرده‌فروشی استرالیا اجرا می‌شود. این مطالعات، یکی از مطالعات صنعتی اصلی در خصوص آینده خرده‌فروشی آنلاین محسوب می‌شوند. وقتی‌که ما اطلاعات مرتبط با تحقیقات گسترده خود را در اختیار مستأجران خود قرار می‌دهیم، آن‌ها به نحو بهتری به مشتریان مراکز خرید، خدمت‌رسانی می‌کنند تا بدین‌وسیله هم عملکرد خرده‌فروشان و هم عملکرد مرکز خرید، بهبود یابد. در این حالت، مشتریان نسبت به این مسئله آگاه می‌شوند که عاملان مرکز خرید و مستأجران آن‌ها، همگی سوار بر یک کشتی هستند و موفقیت آن‌ها، به یکدیگر وابسته می‌باشد.

انتهای مطلب/