وی لاگ ها و شراکت ویدئویی را اغلب جمعاً شراکت ویدئویی می‌نامند. برنامه کاربردی شراکت ویدئویی مشهور رایج، یوتیوب، راهی است به نحوی حیرت‌آور و مؤثر برای ایجاد ارتباط با مشتریان. سرجمع، در هر ۶۰ ثانیه به اندازه ۴۸ ساعت ویدئو در یوتیوب بارگذاری می‌شود. یوتیوب در بزرگی دومین موتور جست‌وجو پس از گوگل در دنیاست. ویدئو سرگرم‌کننده، آموزنده، آرام‌بخش و اطلاع‌رسان است و امکان می‌دهد بیشتر از هر رسانه دیگری در ثانیه داده دریافت کنید.

ما ویدئو و تصاویر را به روشی متفاوت از راهی که کلمات را به یاد می‌آوریم، رمزگذاری و یادآوری می‌کنیم. ما کلمات را به‌صورت خطی پردازش می‌کنیم و به شکل تحت‌اللفظی ناقصی معانی آن‌ها را می‌فهمیم و آن معناها را ذخیره می‌کنیم؛ اما تصاویر را به‌صورت رشته‌ای از عناصری که تصویر را می‌سازند ذخیره نمی‌کنیم. ما تصویر را به‌صورت یک کل ذخیره می‌کنیم.

در ویدئو می‌توانیم از رشته‌ای از تصاویری که کل آن ویدئو را تشکیل می‌دهند صرف‌نظر کنیم. در ویدئو هم مثل تک تصویر عموماً بسیاری از تصاویر در حال گذر را به‌عنوان اینکه اضافی‌اند کنار می‌گذاریم و تنها تصویری را که بیشترین معنا را دارند در ذهن خود نگاه می‌داریم. برای مثال، اگر در حال تماشای ویدئویی درباره خاموش و روشن کردن یک کلید روشنایی باشیم، تصاویر مربوط به مراحل اصلی را به یاد خواهیم داشت، اما معمولاً تصاویر مربوط به دست‌های برقکار در حال حرکت روی صفحه کلید را نمی‌بینیم و به خاطر نمی‌سپاریم.

مردم بیش از هر رسانه دیگری با ویدئو ارتباط برقرار می‌کنند، به این دلیل که ما انسان‌ها نه‌فقط با کلمات و لحن صدا، بلکه با بیان چهره و زبان بدن ارتباط برقرار می‌کنیم. ویدئو از هر رسانه دیگری غرق کننده تر و رضایت بخش تر است. ویدئو این امکان را برای ما فراهم می‌کند که نه‌تنها درگیر موضوع شویم، بلکه خود را جزئی از متن بدانیم. شما می‌توانید حافظه رایانه، لوح فشرده‌ها، دی‌وی‌دی‌ها و دوربین‌های ویدئویی دیجیتال خود را برای یافتن ویدئوهای مشتریان، کارکنان، محصولات خود – ویدئوی آموزشی، ویدئوهای ارائه سخنرانی؛ یا ویدئوهای حضور در سمینارها مورد جست‌وجو قرار دهید

بارگذاری این ویدئوها در youtube.com یا در tubemogul.com برای شما شروعی پرشی در مشارکت ویدئویی فراهم می‌کند و برای شما و شرکت شما حضور در یوتیوب را. هر آنچه شما در آنجا می‌گذارید معرف شما، شرکت شما و محصول شماست. یوتیوب مکانی جالب برای مشتریان بالقوه است که بیایند، جست‌وجو کنند و شما و شرکت شما را در عمل ببینند. بارگذاری فیلم‌های ویدئویی تا ۶ دقیقه رایگان است؛ و اگر بخواهید فیلم‌های ویدئویی کیفیت بالا، یا حتی ویدئوهای سه‌بعدی بارگذاری کنید، هزینه ماهانه عضویت ناچیز است. ازآنجایی‌که این مبارزه تبلیغاتی رایگان است، هزینه شما فقط وقتی است که صرف پیدا کردن ویدئوهای خود و بارگذاری آن‌ها می‌کنید.

به‌محض اینکه دیدید تعداد بازدیدکنندگان، اظهارنظرها، دنبال کنندگان شروع به افزایش کرد، انگیزه پیدا می‌کنید که تولید ویدئوهای جدید را آغاز کنید. ساخت یک فیلم ویدئویی خوب به همین سادگی صورت می‌گیرد که یک دوربین دیجیتال خوب بردارید، با یک مشتری حاضر بنشینید و از او بخواهید توضیح دهد که چرا شما را از میان رقبا انتخاب کرده است، چگونه از محصول یا خدمات شما استفاده می‌کند، یا چه مزایایی از آن می‌برد. محتوا هر چیزی می‌تواند باشد.

تصور کنید که یک مشتری بالقوه تصمیم دارد از بین شما و رقبایتان یکی را انتخاب کند و اتفاقاً در ویدئوی شما ببیند که یک مشتری دارد توضیح می‌دهد که به چه دلیل شما را انتخاب کرده، چرا در کنار شما مانده و از انتخاب شما به چه منافعی دست می‌یابد. تصور می‌کنید آن مشتری بالقوه شما چه خواهد کرد؟ البته شما را انتخاب خواهد کرد.

انتهای مطلب/