کسب و کار در مسیر صحیح ...

جدا از اینکه مارکِتِرها و تبلیغ‌کنندگان معمولاً ارزش و تأثیر مرور را نادیده می‌گیرند، دلیل اصلی که بسیاری از شرکت‌ها امکان ثبت نظرات و مرورهای کاربران را روی سایت خود نمی‌دهند، ترس از ثبت مرورها و نظرات منفی توسط مشتریان ناراضی و تخریب برند، است؛ مانند همان نکته قدیمی که می‌گوید تأثیر تخریبی ارتباطات شفاهی منفی، از تأثیر سازنده ارتباطات شفاهی مثبت شدیدتر است.

برخی خرده فروشان نسبت به ایجاد امکان ثبت مرورها و نظرات کاربران، گارد می‌گیرند. البته نسبت مرورهای منفی به مرورهای مثبت در یک سایت نشان می‌دهد که این ترس، منطقی نیست. شرکت بازاروُیس که خدمات مرور و رتبه­دهی مشتریان را برای خرده فروشان فراهم می‌کند، گزارش داده که ۸۰ درصد از این مرورهای تولیدشده توسط کاربر، مثبت هستند.

اما در عمل، خرده فروشان باید از مرورها و نظرات منفی استقبال کرده و از آن‌ها استفاده کنند. مصرف‌کنندگان تمایل دارند مرورهای منفی را هم ببینند تا بدانند ریسک خرید محصول یا خدمات برای آن‌ها چقدر است. آن‌ها به دنبال این هستند که هنگام خرید، ریسک مالی و عملکردی حداقلی را تجربه کنند. مرورها و نظرات منفی اطلاعات لازم برای ارزیابی میزان ریسک را به آن‌ها می‌دهد. مرورهای منفی همچنین باعث افزایش اعتبار می‌شوند. مصرف‌کنندگان معمولاً به صحت و اعتبار مرورها و نظراتی که خوب و مثبت باشند، شک می‌کنند.

مرورها و نظرات منفی همچنین اطلاعات ارزشمندی درباره محصول و خدمات، به خرده‌فروش می‌دهد. اینکه خرده‌فروش باید محصول خود را ارتقا دهد، از دور خارج کند، بهبود دهد یا با محصول دیگری جایگزین کند. دلیل بازدارنده دیگر برای خرده فروشان، طبیعت عملیاتی این فرآیند است. بررسی و مدیریت مرورها و رتبه­دهی­ها، چالشی همچون مدیریت و نگهداری یک وب‌سایت ایجاد می‌کند؛ اما شرکت‌هایی همچون بازارویس و پاورریویوز راه‌حل‌هایی ارائه داده‌اند، خدمات آن‌ها به خرده فروشان شامل نوعی تکنولوژی است که نظرات مشتریان را اخذ کرده و نمایش می‌دهند. انتهای مطلب/