کسب و کار در مسیر صحیح ...

ترمیم خدمات با تشخیص خوب عمل نکردن خدمات آغاز می‌شوند. چه چیز باعث ناخشنودی مشتری شما می‌شود؟ کدام مشتریان عصبی یا سرخورده‌اند؟ گفت‌وگو و تفکر در باب این سؤالات ما را به فهرستی از ۵ علامت اخطاردهنده‌ی اصلی یک مشتری ناراضی می‌رساند. علائم اخطاردهنده‌ی مختص شما هرچه که هستند، باید آن‌ها را به همه معرفی کنید تا بتوانند آن‌ها را تشخیص بدهند و هرگاه که متوجه یکی از آن‌ها شدند، دست به واکنش بزنند.

ترمیم خدمات نیازمند همدلی و حساسیتی مؤدبانه است. نقطه‌ی شروع شما صرفاً باید توجه کردن به مشتریان به شکلی مؤدبانه باشد. گاهی اوقات واقعاً همین برای جلب نظر مشتریان کفایت می‌کند. شما می‌توانید در مورد خدمات نیز مشابه فروش، به شکلی استراتژیک عمل کنید، یعنی با این هدف به حل مشکل مشتری یا ایجاد احساس بهتر در او بپردازید که آن مشتری را دوباره از آنِ خود کنید. معمولاً لازم است که در آغاز بر احساس ناخشنودی مشتری متمرکز شوید. از هوش عاطفی خود برای همدلی کردن با او بهره ببرید. به او اجازه دهید خود را تخلیه و شکایت کند و با او جروبحث نکنید.

بسیاری ار اوقات حق با مشتری ناراضی است. پس‌ازآنکه او کمی آرام شد و آماده بود که به شما گوش بدهد و برای کمک به شما امید داشت، می‌توانید سؤالاتی برای کسب اطلاعات بپرسید و در مقابل اطلاعاتی در اختیار او قرار دهید؛ اما از یاد نبرید که هر نوع ترمیم خدمات نه به اطلاعات مستند که با کار روی احساسات جریحه‌دار شده‌ مشتری ناراضی آغاز می‌شود. این بینش موجب حفظ بسیاری از روابط شما با مشتریان شود و به شما در کسب شهرت، در مقام یک شرکت فوق‌العاده برای خرید محصول، کمک می‌کند. انتهای مطلب/