کسب و کار در مسیر صحیح ...

نظرات درباره محصول روی خریداران تأثیر می‌گذارد، اما این تنها راه تأثیرگذاری مارکتینگ روی فرآیند خرید نیست. نظرات و مرورهای آنلاین باعث افزایش فروش بین مشتریان جدید می‌شوند. همچنین، افرادی که مرورها را می‌نویسند، نسبت به کسانی که مروری را نمی‌نویسند، بیشتر تمایل دارند خرید کرده یا در فروشگاه‌های آنلاین وقت‌گذرانی کنند. کسانی که درباره محصولات مرورها را می‌نویسند، تنها یک‌چهارم کل خریداران آنلاین هستند، اما در عمل روی خرید آنلاین سه‌چهارم دیگر خریداران تأثیرگذارند.

مصرف‌کنندگان تمایل دارند برای محصولاتی پول بدهند که رتبه و امتیاز بالایی داشته باشند. برای خرده‌فروشان الکترونیک، این بدان معناست که میزبانی از مرورها و رتبه­دهی‌ها، در عمل باعث ایجاد حس مثبت کسب‌وکار می‌شود. مرور و رتبه­دهی باعث افزایش ترافیک طبیعی وب‌سایت در موتورهای جستجوگر می‌شود. افزایش ترافیک طبیعی به این دلیل اتفاق می‌افتد که مرورکنندگان تمایل به استفاده از واژگان کلیدی تکراری دارند و با واژگان یکسان، مشخصات محصول را شرح می‌دهند که این واژگان در جستجوها استفاده می‌شود.

پِتکو، یک خرده‌فروش حیوانات خانگی، به این نتیجه رسید که نمایش مرورها و رتبه­دهی­ها روی سایت، پنج برابر بیشتر از اجرای کمپین‌های تبلیغاتی باعث افزایش بازدید از سایت می‌شود. درباره محصولاتی که در فهرست پر امتیازها بودند و رتبه بالایی داشتند، ۴۹ درصد بیشتر از میانگین محصولات گفتگو صورت می‌گرفت و ۶۳ درصد بیشتر خرید می‌شدند. نتایج مرورها باعث جذابیت بیشتر سایت می‌شود. مشتریانی که مرورها را در سایتی می‌خوانند، بیشتر از دیگر سایت‌ها در آنجا می‌مانند. مرورها همچنین می‌تواند باعث افزایش بهره‌وری استراتژی‌های تبلیغاتی شود.

برای مثال شرکت رابِرمید، قسمتی را برای نظرات مروری به محتواهای خود اضافه کرد به نحوی که محصولاتی که دارای نظرات مروری با رتبه بالا بودند، شامل تخفیفاتی می‌شدند. مرورها و نظرات ارسال‌شده، منبعی از داده‌ها برای پژوهش‌های تجاری هستند که مشخص‌شده مدهای محبوب می‌باشند. برخی از مدیران بازرگانی اعتقاد دارند که اطلاعات به‌دست‌آمده از مرورهای آنلاین، به‌مراتب از نتایج یک پژوهش گروه کانون مؤثرتر است. کسب‌وکارها می‌توانند بفهمند مصرف‌کنندگان کدام‌یک از برندهای رقیب را ترجیح می‌دهند، مصرف‌کنندگان چگونه به اخبار مثبت و منفی واکنش نشان می‌دهند، چه داستان‌هایی درباره برند پخش می‌کنند و اینکه کدام مشتریان کاملاً وفادار به برند و کدام‌یک «تروریست برند» هستند.

بنابراین شکل‌های مختلفی از محتوای تولیدشده توسط کاربر شناخته‌شده‌اند که روی فرآیند تصمیم‌گیری مصرف‌کنندگان تأثیرگذارند. پس مارکِتِرهای باهوش می‌توانند از این پدیده استفاده کرده، آن را با ابزارهای نرم‌افزار اجتماعی مخصوص خرید اجتماعی طراحی کرده و با بازارهای اجتماعی همکاری کنند.

انتهای مطلب/