کسب و کار در مسیر صحیح ...

اولین گام در راه اندازی باشگاه مشتریان وفادار، جمع‌آوری اطلاعات اولیه و برنامه‌ریزی برای پیاده‌سازی باشگاه مشتریان می‌باشد. اولین کاری که باید انجام دهید، جمع‌آوری داده‌ها درباره عادت‌های خرید مشتریان فعلی خود است. اولین گام مشخص کردن ۲۰ درصد سودآورترین مشتریان است که طبق آمار، ۸۰٪ از سود شما را تشکیل می‌دهند. اگر در کسب‌وکارتان از سیستم CRM استفاده می‌کنید، کار آسانی در پیش خواهید داشت. پس‌ازاینکه پروفایلی از مشتریان موردعلاقه خود را ایجاد کردید، باید یک برنامه مناسب برای نیازهای آن‌ها ایجاد کنید.

بهتر است از یک سیستم ساده و اصولی استفاده کنید. به‌محض اینکه مشتری به حد مشخصی از خرید می‌رسد، ارزش‌ها و مزایایی را که توسط شما تعریف شده است، دریافت می‌کند. هرچه سیستم ساده‌تر و درک آن راحت‌تر باشد، عملکرد بهتری در پی خواهد داشت. شما باید توجه زیادی به آنچه مشتری در ازای وفاداری به کسب‌وکار شما کسب می‌کنند، داشته باشید. باشگاه مشتریانی که ارزش واقعی را به مشتریان ارائه نمی‌دهد، نمی‌تواند مشتریان را به سمت خود جذب کرده و موجب وفاداری آن‌ها شوند.

همچنین می‌توانید با دیگر شرکت‌ها همکاری (Co-Branding) کنید. به مشتریان خود یک باشگاه مشترک را پیشنهاد دهید که به آن‌ها اجازه می‌دهد از مزایای دیگر کسب‌وکارها نیز بهره‌مند شوند. البته این کار نیازمند هماهنگی اولیه و پیاده‌سازی است اما نتیجه برای مشتریان شما عالی خواهد بود. به‌طور طبیعی، در مشارکت با شرکت‌هایی که محصول شما را تکمیل می‌کنند، مزایا و ارزش‌های مشخصی وجود دارد.

آگاه‌سازی مشتریان از مزایا و ارزش‌های باشگاه مشتریان؛ آگاهی مشتریان از وجود باشگاه مشتریان وفادار و شناخت آن‌ها از ارزش‌ها و مزایایی که برایشان فراهم می‌کند، مبنایی برای موفقیت باشگاه مشتریان است. برای این کار اجرای صحیح یک کمپین تبلیغات و رسانه در این راستا و همچنین آموزش کارکنان برای ارائه توضیحات و تشریح مزایای عضویت در باشگاه به مشتریان ضروری به نظر می‌رسد. تمام ابزارهای موجود را به کار ببندید تا به مشتریان خود یادآوری کنید که باشگاه مشتری وجود دارد و برای آن‌ها مناسب و سودمند خواهد بود.

تحلیل عادت‌های خرید؛ یکی از مزایای مشخص باشگاه مشتریان وفادار، جمع‌آوری حجم زیادی از داده‌های مرتبط با رفتارها و عادات خرید بهترین مشتریان در کنار سودآوری می‌باشد. در حقیقت باشگاه مشتریان مانند انباری از اطلاعات است که به صاحبان کسب‌وکار اجازه می‌دهد تصمیماتی را اتخاذ کنند که در کوتاه‌مدت برای منجر به نتایج مثبت شود. پس از راه اندازی باشگاه مشتریان در کسب‌وکارتان، باید به‌طور مداوم به یادگیری عادت‌های خرید مشتریان بپردازید و زمانی را برای بهینه‌سازی آن‌ها اختصاص دهید. با این رویکرد، مدیریت کمپین‌های بازاریابی‌تان کار سختی نخواهد بود.

انتهای مطلب/ نشر همزمان