کسب و کار در مسیر صحیح ...

بزرگ‌ترین و کاراترین شبکه های اجتماعی عبارت‌اند از لینکداین، یوتیوب، توئیتر، فیس‌بوک و اینستاگرام که در ادامه به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت؛

شبکه اجتماعی لینکداین

شبکه اجتماعی مناسب برای اشخاص حرفه‌ای است که می‌خواهند با اشخاص مدنظر خود ارتباط برقرار کنند. این نرم‌افزار برای جامعه تجاری طراحی‌شده است. لینکداین درزمینهٔ تخصص حرفه‌ای شما اطلاع‌رسانی می‌کند و وسیله‌ای است تا باکسانی که مایلید رابطه برقرار کنید. در لینکداین تجربیات، تخصص و تحصیلات شما درج و اطلاع‌رسانی می‌شود. به کمک لینکداین می‌توانید باکسانی که کارکرده‌اید یا باهم به یک مدرسه‌رفته‌اید ارتباط برقرار کنید. لینکداین سه میلیون عضو در دویست کشور دنیا دارد. این اشخاص ممکن است بتوانند به حرفه شما کمک کنند. توجه داشته باشید اغلب ما برای حفظ و برقراری تماس با کسانی که آن‌ها را می‌شناسیم و احتمالاً می‌توانند به ما در کارمان کمک کنند، با دشواری روبه‌رو هستیم. لینکداین شبکه کسانی را که می‌شناسیم برای ما مرئی می‌کند.

شبکه اجتماعی یوتیوب

اغلب مردم وقتی درباره شبکه‌های اجتماعی مجازی حرف می‌زنند، به توئیتر و فیس‌بوک اشاره می‌کنند. قبل از اینکه درباره این دو نرم‌افزار بحث کنیم باید نامی هم از یوتیوب ببریم. یوتیوب می‌تواند ابزاری عالی برای یادگیری باشد. با ایجاد متون ویدئویی می‌توانید بر میزان پروفایل خود بیفزایید و درباره کارتان اطلاعات در اختیار کسانی که از شما پیروی می‌کنند و تعقیب‌کننده شما به شمار می‌آیند، قرار دهید. بسیاری اشخاص صرفاً از طریق ویدئو در یوتیوب حرفه خود را معرفی کرده و توسعه می‌دهند. روزانه بیش از چهار بیلیون ویدئو در یوتیوب قابل‌رؤیت است و این بیش از نیمی از جمعیت کره زمین است. به‌عبارت‌دیگر، بیش از نیمی از جمعیت دنیا روزانه یک ویدئو تماشا می‌کند. البته بسیاری از این ویدئوها فیلم‌های سرگرم‌کننده هستند؛ اما شمار کثیری از آن‌ها جنبه‌های آموزشی دارند و مردم از آن‌ها برای انجام کار استفاده می‌کنند. درواقع برای حل یک مسئله در یوتیوب در عرض یک ماه ۳۵ میلیون جستجو صورت می‌گیرد.

شبکه اجتماعی توئیتر

شبکه اجتماعی مجازی که معتقد است تحول نه از طریق پخش‌های تلویزیونی بلکه از طریق توئیتر صورت خارجی پیدا می‌کند. توئیتر سه ضعف دارد: ۱) ارسال متن‌های ۱۴۰ حرفی آن را بسیار محدود کرده است. ۲)بسیار متراکم است و ازاین‌رو فقط متن دارد. ۳)اکثر افراد نمی‌دانند چند نفر متنشان را می‌خواند. روزی ۱۹۰ میلیون توئیت ردوبدل می‌شود اما فروش در توئیتر به نسبت فیس‌بوک و اینستاگرام موفق عمل نمی‌کند.

شبکه اجتماعی فیس‌بوک

تقریباً تمام کسانی که می‌شناسید از فیس‌بوک استفاده می‌کنند. می‌توانید از طریق فیس‌بوک دوستان قدیمی و بستگان خود را ملاقات کنید. همه در فیس‌بوک اظهارنظر می‌کنند که زندگی عالی و خوبی دارند. می‌توانید از فیس‌بوک به‌عنوان نرم‌افزار جالب برای فروش استفاده کنید. به ارقام زیر توجه کنید:

  • فیس‌بوک ½ بیلیون کاربر دارد.
  • هرماه ۷۰۰ بیلیون دقیقه صرف فیس‌بوک می‌شود.
  • اشخاص به‌طور متوسط در ماه ۱۵ ساعت و ۳۳ دقیقه وقت خود را در فیس‌بوک می‌گذرانند.

شبکه اجتماعی اینستاگرام

من بین شبکه‌های اجتماعی بیشتر به اینستاگرام علاقه دارم. نرم‌افزاری جالب است که می‌توانید از آن استفاده کنید. اینستاگرام هم به لحاظ شخصی و هم به لحاظ حرفه‌ای به من کمک فراوان کرده است. تصویری را می‌گیرید، برای آن زیرنویس تهیه می‌کنید و بعد دوباره آن را ارسال می‌کنید. این تصویر به دست پیروان شما می‌رسد. نکات جالب اینستاگرام عبارت‌اند از:

  • پست‌های اینستاگرام برخلاف فیس‌بوک کاملاً خطی هستند.
  • اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تازه و با طراوت است.
  • تصویر ابزارفروش بسیار خوبی است.
  • این نرم‌افزار بسیار ساده است.

انتهای مطلب/