کسب و کار در مسیر صحیح ...

هوگو باس خرده‌فروش پوشاک و لوازم جانبی آلمانی، یکی از نخستین خرده‌فروش‌های مد بود که به‌صورت فعال از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط و تعامل با بازارهای هدفش استفاده کرد و این کار را به روشی تخیلی و خلاقانه انجام داد. مثلاً در ۲۰۱۲ از فناوری تِری­دی برای معرفی مجموعه پاییز/زمستانش، «باس بلک» پاییز/زمستان ۲۰۱۲، با ویدئو زنده از پکن استفاده کرد. ویدئو و همه کالاهای معرفی‌شده در معرفی هم تِری­دی بودند.

متعاقباً ویدئو در وب‌سایت هوگو باس در بخش نمایش مد در دسترس بود. همه تصاویر، ویدیوها و متن‌ها تِری­دی بودند. مشتریان هم می‌توانستند در موارد اضافی که در نمایش مد دیده نشده بود، درگیر شوند. هوگو باس هم‌روی سایت رقابت‌هایی با جوایزی برای عرضه به شرکت‌کنندگان برپا کرد.

هوگو باس هم کمپین باس بلک تِری­دی را با جهت‌گیری اجتماعی با وسایل ارتباطی در سراسر شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی متعدد ایجاد کرد. هوگو باس روی فیس‌بوک از مزایای تایم لاین جدید این رسانه برای آگاه کردن بازدیدکنندگان از نمایش مد زنده بهره برد. تصاویر روی صفحه فیس‌بوک هوگو باس تِری­دی بود که به تفریح و هیجان کمپین می‌افزود.

هوگو باس به پروموشن خود برای نمایش تِری­دی مد با پست‌های فیس‌بوکش ادامه داد. پیوندهایی را به قطب تِری­دی روی وب‌سایتش می‌فرستاد و بازدیدکننده‌ها با پست‌هایش درباره رویداد درگیر می‌شدند و درباره آن صحبت می‌کردند. آن‌ها خطی داستانی را برای رویداد ایجاد و ویدئوهای تِری­دی ایجاد کردند که در آن بیننده‌ها را درباره عناصر مختلف نمایش مد دست می‌انداختند. ویدئوها روی یوتیوب بودند و درون پخش‌کننده یوتیوب برنددار هوگو باس پخش می‌شدند و از فیس‌بوک پیوندی به آن‌ها وجود داشت.

هوگو باس این عناصر رسانه اجتماعی را به کمپین نمایش مد تِری­دی متصل کرد. نوعاً بیشتر برندها از هر رسانه اوت لتی مانند وب، فیس‌بوک، یوتیوب جدا می‌شدند و یا محتوای جداگانه‌ای برای هریک درست می‌کردند یا همان محتوا را به هر یک پست می‌کردند؛ اما هوگو باس کمپین واقعاً یکپارچه‌ای ایجاد کرد و از هر اوت لتی بر اساس استفاده مصرف‌کننده‌ها از آن‌ها استفاده کرد.

مصرف‌کنندگان از یوتیوب فقط برای دیدن ویدیوها استفاده می‌کردند بنابراین تمام محتواهای ویدیویی کمپین به یوتیوب می‌رفت. مصرف‌کنندگان از فیس‌بوک برای دیدن آنچه دوستانشان و برندهای محبوب دارند استفاده می‌کردند، بنابراین هوگو باس پیوندهایی پست کرد که مصرف‌کنندگان را به وب‌سایتشان هدایت می‌کرد و هم‌زمان محتوا را درگیر کننده و قابل همرسانی می‌کرد. درنهایت مصرف‌کنندگان از وب‌سایت نمایش مد هوگو باس برای دیدن محتوای غنی، انیمیشن‌های فلش، آخرین‌مدل‌ها و مدها استفاده می‌کردند؛ چیزی که در آن زمان در سایر اوت­لت­های رسانه انجام نمی‌شد.

انتهای مطلب/