کسب و کار در مسیر صحیح ...

به گزارش آژانس کسب و کار هورموند، در معرفی محصول، فروشندگان باید مشتریان بالقوه را طوری متقاعد کنند که آن‌ها به مشتریان بالفعل تبدیل شوند؛ و فقط با معرفی درست محصولات می‌توان به شکلی بسیار موفقیت‌آمیز، مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کرد.

اما چه چیز باعث می‌شود معرفی محصول فوق‌العاده باشد؟ موفقیت. هر مورد معرفی محصول که اثربخش باشد که سریعاً و به‌کرات به پاسخ «آری» از سوی مشتریان منجر شود، یک معرفی استثنایی است. معرفی محصول شما باید در عین دادن اطلاعات به افراد، احساس راحتی نیز در آن‌ها به وجود آورد، گاهی اوقات رویکرد درست در معرفی محصول، رویکردی مشاوره‌ای است، بدین معنا که شما ابتدا باید سؤالات بسیاری بپرسید تا نیازهای مشتری را بشناسید؛ و سپس راه‌حلی نسبتاً خاص و سفارشی و نه صرفاً پیشنهاد خریدی کلی را ارائه دهید.

این کار در برخی موارد سودمند است، به‌ویژه اگر آنچه می‌فروشید، نوعی خدمات پیچیده باشد اما گاهی نیاز نیز ممکن است فروش مشاوره‌ای، مناسب شرکت شما نباشد. شاید نمی‌توانید هیچ شیوه مشخصی برای فروش خدمات سفارشی همراه محصولاتتان بیابید. شاید صرفاً می‌خواهید محصولی عالی را تحویل دهید و مشتریان را در این نگرانی که با محصول شما چه‌کاری کنند به حال خود بگذارید. اگر این‌طور است، هیچ نیازی نیست از فروشندگانتان توقع داشته باشید نقش مشاور را بازی کنند.

یا شاید شما توانایی حل مشکلات مشتریان رادارید، اما آن‌ها زمان این کار را در اختیار شما قرار نمی‌دهند. مشکلی که هرروز شایع‌تر می‌شود. رساندن یک فروشنده به حدی از تخصص در یک حرفه که بتواند مشکلات مشتریان را حل کند، به‌وقت زیادی نیاز دارد. در بسیاری بازارها نمی‌توان مزاحم خریداران شد و در این موارد شما باید از خیر فروش مشاوره‌ای بگذرید. در این موارد شما می‌توانید از یک رویکرد کنسروی قدیمی و سودمند بهره ببرید؛ یعنی برای خودتان (نیروی فروشتان، اگر داشته باشید) دستورالعملی مشخص و مفصل بنویسید و هرگاه که به معرفی محصولی نیاز بود، به آن عمل کنید.

رویکرد کنسروی ساده نیز می‌تواند مانند رویکرد مشاوره‌ای پیچیده، اثربخش باشد، البته در مواردی که صرفاً راهی ساده برای ارزیابی پیشنهاد شما طلب می‌کنند. همیشه جامه شیوه فروشتان را به قامت نیازها، ترجیحات خرید و عادات مشتریانتان بدوزید.

انتهای مطلب/