کسب و کار در مسیر صحیح ...

در کنار وب سایت به عنوان پلتفرم اصلی دیجیتال مارکتینگ، استفاده از ابزارهای مکمل همچون ایمیل، سئو، رسانه های اجتماعی و موبایل به عنوان چهار رکن دیجیتال مارکتینگ می باشد که می بایست در راستای استراتژی دیجیتال مارکتینگ هماهنگ گردد. این موارد اولین حوزه هایی هستند که یک شرکت در آن‌ها قصد تمرکز بر توسعه قابلیت های دیجیتال مارکتینگ خود را خواهد داشت.

این کانال ها نقش اساسی در دیجیتال مارکتینگ داشته و معمولا زمانی موثر خواهند بود که در کنار یکدیگر به کار گرفته شوند. نباید فراموش کرد که پیش از شروع هر نوع کمپین دیجیتال مارکتینگ، مدیران می بایست با دقت استرانژی کلی سازمان و جایگاه یابی برند را در نظر داشته و بازار هدف، محصولات پیشنهادی، دسته بندی و تمایز را مد نظر قرار دهند.

پس از تعیین استراتژی، کمپین های دیجیتال مارکتینگ می بایست بصورت متوالی طراحی شوند. برای مثال وبسایت باید از تگ ها و عناوین و کلیدواژه های مناسب برای جستجو بهینه گردد و کاربر در تعاملات اجتماعی به درستی هدایت شود. همچنین رسانه های اجتماعی و سئو نیز باید مکمل یکدیگر باشند. معمولا برای اطمینان از هماهنگی میان این موارد از پایش کانال های مربوط به رسانه های اجتماعی استفاده می شود تا مشخص شود که جستجو و جستجوی مبتنی بر تبلیغات چگونه می بایست بهینه شوند.

ایمیل مارکتینگ را به راحتی می توان با سایر پلتفورم های دیجیتال مارکتینگ تلفیق نمود. می توان لینک ها را در ایمیل قرار داده تا مشتریان به رسانه اجتماعی و یا وبسایت هدایت شوند. قرار دادن اطلاعات تماس از طریق رسانه های اجتماعی و قابلیت های ارسال مجدد از طریق ایمیل نیز می تواند دامنه ارتباطات را افزایش دهد.

روش های دیگری نیز برای اطمینان از هماهنگی میاان کمپین های ایمیلی و رسانه های اجتماعی می توانید در پلتفورم رسانه های اجتماعی از مشتری درخواست اطلاعات تماس نموده و پیشنهادهای فروش در اختیارشان قرار دهید. استفاده از ایمیل برای ارسال پیام و پیشنهادهای جدید و درخواست آدرس ایمیل از آنها، نه تنها در وب سایت شما بلکه در رسانه های اجتماعی نیز می تواند اقدام موثری باشد. هنگامی که مشتریان از وبیایت شما بازدید می کنند، جمع آوری آدرس ایمیل ها انجام شده و همچنان برقراری ارتباط موثر ادامه خواهد یافت. بنابراین ایمیل به عنوان یک ابزار استراتژیک در اصول دیجیتال مارکتینگ، در فرآیند حفظ، سرویس دهی و دستیابی به مشتری جای خواهد گرفت.

متخصصان دیجیتال مارکتینگ، چهار رکن ارائه دیجیتال مارکتینگ و همچنین طراحی وبسایت را مدنظر قرار داده و تلاش می کنند به بهترین روش این ابزارها در کنار هم به صورت هماهنگ عمل نمایند. به عنوان یک نمونه موفق می توان به کمپین ایمیل مارکتینگ تویوتا اشاره نمود، این کمپانی جایزه ای برای کمپین ایمیلی خود دریافت کرد که در آن ۷۰۰۰۰ بازدید کننده را تنها با به کارگیری یک ایمیل ساده که مشتریان را به لندینگ پیج (صفحه فرود) طراحی شده هدایت کرده و آنها را به مشارکت در وبسایت ترغیب کرده است.

انتهای مطلب/