کسب و کار در مسیر صحیح ...

یاد گرفتن از اشخاص موفق و قدم جای پای آن ها گذاشتن، یک راه سازنده برای پیشرفت کردن و بهتر شدن است. استیو جایز و ایلان ماسک از انبوه افراد موفق، یک سر و گردن بالاتر هستند. آن ها به واقع مثال خوبی از انسان های باجرئت هستند و به همین خاطر، طرز فکر ها ی جدیدی برای همه ما به ارمغان می آورند. عقاید این افراد می تواند به شما الگوی رفتاری دهد تا شما را در زندگی کاریتان پیشگام و موفق نگه دارد. در ادامه با الگو هایی آشنا می شویم که برای انسان های خلاق و پیشگام حیاتی هستند؛

۱. همه چیز را راجع به همه چیز یاد بگیرید

کنجکاوی، هسته ی اصلی خلاقیت است. استیو جابز از هنر خوش نویسی و طراحی، برای زیبایی محصولات اپل استفاده کرد. چه کسی حدس می زد این اتفاق بیفتد؟ ایلان ماسک تخیل علمی قدرتمندی داشت و این موضوع باعث شد دنیا را از زوایای جدیدی ببیند؛ تا جایی که به فکر هدایت موشک بازگشت پذیر به سمت مریخ افتاد. آیا شما آماده پرواز با او هستید؟

۲. قاطع باشید

اجازه ندهید دیگران نمایش شما را خراب کنند. بر رؤیاهایتان پافشاری کنید. شاید شما احتیاج داشته باشید افراد نوآور و ریسک پذیر بیشتری در اطرافتان باشند؛ این کار باعث می شودرؤیاهای بلندپروازانه شما قضاوت نشود تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید. به هر حال، اگر شما مثل استیو جابز یک گاراژ دارید یا برادری مثل برادر ایلان ماسک، می توانید بر پیشرفت و امکاناتتان تمرکز کنید.

۳. ریسک کنید

اگر می خواهید راهی روشن پیش روی خود داشته باشید، تحصیل اضافه و بیهوده را کنار بگذارید یا از شغلی که شما را از مسیر دور کرده است، بیرون بیایید. هر کاری که لازم است، انجام بدهید؛ حتی اگر خانواده یا دوستانتان راضی نیستند. استیو جابز دانشگاه را رها کرد؛ اما در آخر راهش را پیدا کرد. ایلان ماسک با سرمایه و ارتباطات کم برای پیدا کردن راهش به کانادا رفت. پایه و اساس ریسک کردن، باور داشتن خودتان است. به خودتان بگویید که توانایی انجام این کار را دارید. فضایی ایجاد کنید تا افراد در شرکتتان پایبند به کاری باشند که شما نیاز دارید؛ مهم نیست چه کاری باشد.

۴. شکست را بپذیرید

ماهیت زندگی شکست را  به همراه دارد. شما باید حواستان را جمع کنید. اگر یک بار شکست خوردید، امکان دارد اشتباهی رخ داده باشد که نیاز به اصلاح دارد. به هر حال اگر شما یک اشتباه را بار ها انجام دهید، ممکن است جزئی از خصوصیات شما شده باشد. این اتفاق به معنی این است که باید در رفتارتان عمیقا تجدید نظر کنید. اشتباه معمولا یک اتفاق درونی است؛ پس زمانی که شکست می خورید به خودتان بگویید آیا من یک انسان ناامیدم یا می خواهم شخص تأثیرگذاری باشم؟ زمانی که با اشتباهاتتان رو به رو می شوید، می توانید تغییراتی که لازم است، ایجاد کنید و با سرعت به حرکتتان در راه موفقیت ادامه دهید. جابز باید در مورد مسیری که انتخاب کرده بود، فکر می کرد و به نتیجه می رسید که در صورت به وجود آمدن انتقاد باید چگونه واکنش نشان دهد. ایلان ماسک در آفریقای جنوبی به دنیا آمد و در کودکی تمسخرهای زیادی را تحمل کرد؛ تصور کنید که چه اتفاقی می افتاد اگر به داشته هایش بسنده می کرد. برای هر دوی آن ها پذیرفتن شکست و یاد گرفتن از آن کاملا اختیاری بود.

 ۵. از اینکه متوسط باشید، دوری کنید

اراده قوی، لازمه پیشی گرفتن از اطرافیان و جدا کردن خود از آن ها است. به این معنی که از درون خودتان را قوی کنید تا کسانی که از تغییر می ترسند و می خواهند لغزش و افتادن شما را ببینند، نتوانند جلوی پیشرفت شما را بگیرند. اشخاص منحصربه فرد را پیدا کنید و بکوشید با آن ها رابطه ایجاد کنید. در مباحثه ها شرکت کنید و افراد تأثیرگذار را برای صحبت کردن پیدا کنید. برای تعطیلات یک سفر پرحادثه و ماجراجویانه را به جای استراحت در کنار ساحل انتخاب کنید. استیو جابز و ایلان ماسک راه هایی را انتخاب کردند که کمتر کسی آن ها را پیموده بود. جاده مخصوص خودتان را انتخاب و شروع به حرکت کنید.

انتهای مطلب/زومیت