کسب و کار در مسیر صحیح ...

مارکتینگ حق امتیاز روشی از پیشبرد کسب و کار است که در آن متقاضیان می توانند بخشی از حق امتیاز یک کسب  و  کار را در مکان های گوناگون خریداری کنند. این نوع سرمایه گذاری اگر درست انجام شود بسیار سودمند خواهد بود، اما نکات زیادی وجود دارد که قبل از خرید امتیاز یک کسب  و  کار بزرگ تر باید در نظر گرفته شود.

در مارکتینگ حق امتیاز این مهم است که کار را به طور صحیح انجام شود و قبل از خرید امتیاز یک کسب و کار نمایندگی، درک درستی از آن داشته باشید و اگر تصمیم دارید در این زمینه سرمایه گذاری کنید باید بازار را به خوبی بشناسید، در غیر این صورت سرمایه خود را از دست خواهید داد.

در مطالعات اخیر انجام شده، مارکتینگ حق امتیاز یک سرمایه گذاری هوشمندانه معرفی شده، اما زمانی که تعداد افراد زیاد می شود در مورد چگونگی اختصاص پول مشکلاتی به وجود می آید. نظرات مختلفی در مورد نحوه صرف پول وجود دارد و هر فرد در مورد منافع کسب و کار خود نگران است. در ادامه به موارد مهم در مارکتینگ حق امتیاز می پردازیم؛

بسیاری از افراد فکر می کنند که حق امتیاز، کسب و کارشان است. این طور نیست، این یک راه برای انجام کسب و کار است و صرفاً یک برنامه ترکیبی شامل کار کردن برای خود و کار برای شخص دیگر خواهد بود. به همین علت بهترین گزینه مناسب برای برخی افراد است اما برای همه تجویز نمی شود. چراکه شما تسلط کامل روی کسب و کارتان نخواهید داشت و این یک تلاش تیمی است و شما به عنوان بخشی از این تیم فعالیت هستید.

برای حق امتیاز چنین تعریفی ارائه شده است: کار کردن برای خود تحت پوشش شرکت اصلی. این بدان معنا است که هر کس در بلندمدت مسئول موفقیت کسب  و  کار مخصوص خود است و موفقیت برند به عنوان یک مجموعه، بستگی به موفقیت های فردی هر یک از اعضای تیم دارد. همه باید به عنوان یک گروه کامل کار کنند و در درجه اول نیازهای برند را در نظر بگیرند. اگر هر کس تنها به فکر کسب  و  کار خود باشد، برند آسیب خواهد دید و درنتیجه همه شکست می خورند.

دریافت حق امتیاز، نمایندگی و عاملیت فروش برای همه مناسب نیست:

درک این موضوع شاید برای بعضی ها سخت باشد. باوجود هزینه های گزاف، بسیاری از مردم سرمایه گذاری در حق امتیاز را انتخاب می کنند چون دریافته اند که در درازمدت پتانسیل بیشتری در این نوع سرمایه گذاری نسبت به سرمایه گذاری انفرادی وجود دارد و همچنین ریسک کمتر و امنیت بالایی دارد. در این نوع سرمایه گذاری باید به عنوان بخشی از یک تیم کار کنید، ولی همچنان خود شما مسئول کسب  و کار خود هستید.

برای پیشبرد کسب و کار و تبلیغ آن نمی توانید به طور مستقل عمل کنید چراکه شما جزو یک مجموعه بزرگ هستید؛ بنابراین مهم است که اصول اولیه حق امتیاز و مارکتینگ چند محلی را بدانید؛

مشتریان در اولویت می باشند: در هر کسب و کاری درنهایت این مشتری ها هستند که رونق کسب  و  کار شما را حفظ خواهند کرد، پس آن ها را در صدر برنامه ریزی مارکتینگ خود قرار دهید. نترسید و روش های جدید را امتحان کنید؛ اما مطمئن شوید که این استراتژی ها مشتری را به سمت شما بیاورد. درصورتی که پاسخ منفی است، به استراتژی های دیگری فکر کنید. با دیگر اعضای تیم حول محور نیازهای مشتریان گفت و گو کنید که بسیار سازنده هستند و درنهایت این تنها عاملی است که کسب  و  کار را موفق می سازد.

اهمیت به نظرات مشتریان: نظر مشتری در اغلب کسب  و  کارها جدی گرفته نمی شود، اما شما این طور نباشید. حقیقت ناگوار این است که بیشتر نظرات توسط مشتریان ناراضی داده شده است. مشتریان راضی ساکت می مانند. این شیوه نامطلوب و اغلب غیرمنصفانه تصویری از کسب و کار آنلاین است. نترسید و از مشتریان دائمی خود بخواهید که نظر بدهند. این یک فرصت است که می توانید دقت، شهرت و سابقه کسب و کار خود را به تصویر بکشید.

طراحی سایت با کیفیت و کاربردی: سایت شما جایی است که مشتریان اطلاعات محصولات را می بینند و همچنین زمان و مکان و نحوه ارسال محصول را از طریق آن پیگیری می کنند. حتماً برای هر فروشگاه یک صفحه مخصوص اختصاص دهید که توسط فهرست گوگل بهینه سازی شده باشد. این صفحات باید به روز باشند و اطلاعات دقیقی در مورد کسب  و  کار شما مانند آدرس، ساعت کاری، اطلاعات تماس و… را در خود داشته باشند.

با شرکت اصلی هماهنگ باشید: اگرچه درنهایت شرکت اصلی آخرین حرف در مورد نحوه مارکتینگ را می زند، اما شما هم باید به عنوان بخشی از آن کسب  و  کار پیشنهاد هایتان را ارائه دهید. در برخی از مؤسسات هیئت مدیره انتخاب شده به طور منظم به بحث در مورد خواسته ها و نیازهای کل گروه می پردازد. صرف نظر از اینکه چگونه این کار انجام شود، کسب  و  کار باید فرصت مشارکت در برنامه ریزی مارکتینگ مجموعه را داشته باشد چراکه پس  از این شعبه ها هستند که به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط هستند. یک شرکت اصلی خوب این را تشخیص می دهد و به  دنبال نظرات شعبه های تحت پوشش است.

اختصاص مناسب بودجه مارکتینگ: به طور معمول در یک شرکت بزرگ بودجه مارکتینگ به سه قسمت تقسیم می شود: هزینه های اجرایی مارکتینگ، هزینه مواد تبلیغاتی و خرید رسانه برای قرار دادن تبلیغات. یک طرح مارکتینگ خوب چند محلی یا حق امتیاز باید بودجه مناسب برای این سه حوزه را کنار بگذارد و در صورت نیاز تغییرات لازم در این زمینه ایجاد کند. هر سه این بخش ها به طور مستقیم تحت تأثیر یکدیگر هستند و باید از اهمیت یکسان برخوردار باشند.

مارکتینگ محلی را جدی بگیرید: در مارکتینگ محلی توجه به تمایلات بازار برای موفقیت کسب و کار در آن محل لازم است. به یاد داشته باشید که هر برنامه ریزی مارکتینگ می تواند روی کاغذ بسیار خوب باشد، اما این ضامن موفقیت آمیز بودن آن در عمل نیست. نتایج را تجزیه وتحلیل کنید و ببینید که تلاش هایتان نتیجه بخش بوده یا نه. درواقع، افزایش آگاهی در مورد برند، مشتریان بیشتری را به سمت شما می آورد. در مورد برنامه ریزی از مشاوره مارکتینگ خود مشورت بگیرید. اگر طرح مارکتینگ به درستی اجرا نشود، در کسب وکارتان با مشکلات متعددی مواجه خواهید شد.

انتهای مطلب/