کسب و کار در مسیر صحیح ...

جذب مشتریان جدید روز به روز در حال دشوارتر شدن است. ایجاد یک استراتژی مارکتینگ همه جانبه با استفاده از رسانه های اجتماعی، مارکتینگ داخلی و جذبی، بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر، طراحی وب سایت در کنار تاکتیک های مارکتینگ کلاسیک نیز رو به دشوارتر شدن پیش می رود. شما به خوبی می دانید که مارکتینگ برای موفقیت شرکت شما اهمیت دارد، اما آیا می دانید که استفاده از خدمات یک آژانس مارکتینگ برای کسب و کار شما تصمیم درستی است یا خیر؟ با هورموند همراه شوید، چراکه ما در این مطلب، ۱۵ دلیل نیاز کسب و کار شما به یک آژانس مارکتینگ (Marketing Agency) را گردآوری کرده ایم؛

وقتی نتایج با میزان تلاش شما همخوانی ندارد: آیا این مورد آشنا به نظر نمی رسد؟ شما و اعضای گروهتان با جدیت به وبلاگ نویسی و تولید محتوا پرداخته اید، با این وجود هنوز منتظر شنیدن صدای زنگ تلفن هستید. فعالیت ها و تلاشی که صرف مارکتینگ درون گرای خود می کنید، با نتایجی که حاصل می شود همخوانی ندارد. این مسئله قابل حل است، چراکه آژانس های مارکتینگ روش جذب مشتریان بالقوه و ایجاد کمپین هایی برای افزایش خریدار و فروش شما را به خوبی می دانند.

آژانس مارکتینگ یک گروه است، نه فرد: هنگامی که شخصی را استخدام می کنید، تنها خدمات یک نفر را به دست می آورید. زمانی که یک آژانس مارکتینگ عملکرد محور را به کار می گیرید، یک گروه مارکتینگ کامل در اختیار شما قرار می گیرد. به عنوان مثال، اغلب کمپین های مارکتینگ به ترکیبی از استراتژی، خلاقیت (در کارهای گرافیکی و تصویرسازی) و توسعه وب نیاز دارند. بیشتر کارکنان فقط در یکی از این موارد تخصص دارند، اما یک موسسه، گروهی از مدیران مارکتینگ خلاق و مجرب را در اختیار دارد.

حذف هزینه های عمومی: معمولاً مارکتینگ برای اجرا بودجه مشخصی دارد. این بودجه، هزینه های کارکنان، امکانات و هزینه های عمومی دیگر مانند مزایا و فضای محیط کار را نیز در بر می گیرد. با استفاده از یک آژانس مارکتینگ می توان در این هزینه ها صرفه جویی کرد.

مدیریت اطلاعات: برای مارکتینگ موفق، اطلاعات از اهمیت حیاتی برخوردار هستند. اطلاع از شاخص های کلیدی عملکرد به شما کمک می کند تا به سرمایه گذاری در فعالیت هایی بپردازید که موجب رشد شرکت می شوند. آژانس مارکتینگ شما باید تماماً بر اطلاعات تمرکز کند. اطلاعات، نیروی محرکه برنامه ریزی، راهبرد و اجرای کمپین های مارکتینگ شما هستند.

تخصص در ابزارهای مارکتینگ: دنیای مارکتینگ، هرروز در حال تغییر است. تقریباً هرروز بسترهای مارکتینگ جدید معرفی می شوند. باوجود این همه ابزار برای نظارت بر رسانه های اجتماعی و نرم افزارهای خودکار بازاریاب و پیگیری، واقعاً چه کسی فرصت یادگیری روش کار با همه آن ها را در اختیار دارد؟ آژانس مارکتینگ شما باید در کار با این ابزارهای مارکتینگ تخصص داشته باشد.

متخصصان مارکتینگ باهوش: همین طور که شرکت شما رشد می کند، باید کارکنان آن و من جمله اعضای گروه مارکتینگ تان را افزایش دهید؛ اما قطعاً فرد یا افراد موردنظر شما باید بهترین استعدادهای بازار باشند. باید با خود صادق باشید و بپذیرید که آژانس های مارکتینگ بهترین استعدادها را در اختیاردارند. تصور کنید؛ کارکنان موسسه در مهندسی یا حسابداری تحصیلات یا تجربه کسب نکرده اند، آن ها مارکتر هستند، این عشق آن ها است، به این دلیل صبح ها از خواب بیدار می شوند. این ها همان افرادی هستند که می خواهید در گروه مارکتینگ شما کار کنند.

نگاه از بیرون نسبت به کسب و کار شما: دو جفت چشم بهتر از یک جفت چشم است. حتی اگر هدف از به کارگیری گروه مارکتینگ این باشد که فقط در راهبرد و اجرای مارکتینگ به شما کمک کنند، به هرحال آن ها اطلاعاتی نیز درباره کسب و کار دارند. حتی ممکن است مدیر پروژه شما یکی از مشتریانتان باشد. مجری مارکتینگ شما می تواند آن نگاه از بیرون را نسبت به کسب کار شما فراهم کند. ازآنجایی که شما بیش ازحد به پروژه ها نزدیک هستید، این نگاه بیرونی گاهی می تواند سودمند باشد.

کارآمدی بیشتر کسب و کار: اگر شما هم مانند بسیاری از کسب و کارهای در حال رشد باشید، مارکتینگ نقطه قوت شما نیست. این نباید رشد کسب و کار شما را متوقف یا کند کند. به کارگیری یک شرکت مارکتینگ به شما اجازه می دهد به کاری که بهتر از همه انجام می دهید بپردازید: مدیریت کسب و کارتان. این شما را قادر می سازد روی نقطه قوت خود تمرکز کنید و در کار خود کارآمدتر شوید.

عدم نیاز به آموزش: اگر پای درد دل کارکنان بخش منابع انسانی بنشینید، خواهید شنید که یکی از بزرگترین مشکلات آن ها این واقعیت است که پذیرفته شدگان مشاغل مختلف نیاز به آموزش دارند. این آموزش ها مستلزم صرف هزینه و زمان است. البته شرکت مارکتینگ شما نیاز دارد اطلاعاتی راجع به شرکت، برند و آنچه می فروشید کسب کند، اما نیازی ندارد که روش استفاده از سیستم های جدید را یاد بگیرد و لذا از همان روز اول با تمام توان آماده فعالیت و راه اندازی کمپین های مارکتینگ بهتر برای شرکت شما خواهد بود.

مقیاس پذیری آژانس های مارکتینگ: زمانی که برای بهبود مارکتینگ خود نیاز به استخدام فرد دیگری دارید چه اتفاقی می افتد؟ در همان موقعیت قبلی قرار می گیرید؛ باید فرد مناسبی را پیدا کنید، به او آموزش بدهید و یک حقوق قابل توجه نیز به او پرداخت کنید. شرکت خدمات مارکتینگ شما از پیش برای چنین شرایطی آمادگی دارد. افزودن منابع اضافی به پروژه شما، حتی اگر تنها برای یک یا دو کمپین باشد، آسان است. موسسه می تواند خود را با کسب و کار شما تطبیق دهد.

اطلاع از آخرین روش های مارکتینگ: آیا زمان کافی برای کسب اطلاع از آخرین اخبار و رویکردهای مارکتینگ را در اختیار دارید؟ فضای مارکتینگ به سرعت در حال تغییر و دگرگونی است و این تغییرات، از بسترهای جدید رسانه های اجتماعی گرفته تا روش های جدید تعامل با مشتری را در بر می گیرد. برای اینکه کار شرکت های مارکتینگ مرتبط باشد، باید خود را با جدیدترین رویکردهای مارکتینگ به روز نگاه دارند.

سنجش بازگشت سرمایه: بزرگترین مشکل در مارکتینگ، فقدان سنجش و اندازه گیری است. بسیاری از شرکت ها بدون اینکه آماری از میزان بازگشت سرمایه خود داشته باشند، به مارکتینگ می پردازند. آژانس مارکتینگ شما می تواند کمپین هایی که مؤثر هستند و تاکتیک هایی که باید کنار بگذارید را برای شما مشخص کند. به علاوه، موسسه مارکتینگ شما باید برای اندازه گیری بازگشت سرمایه واقعی کمپین های مارکتینگ شما از تجزیه و تحلیل حلقه بسته استفاده کند.

علاقه به موفقیت کسب و کار شما: ما در مجموعه مارکتینگ مان هیچ مشتری جدیدی را نمی پذیریم، مگر اینکه همان احساسی را نسبت به کسب و کار او داشته باشیم که نسبت به کسب و کار خودمان داریم. آژانس مارکتینگ شما نیز باید چنین حسی داشته باشد. علاقه به کسب و کار شما باید خود را در تاکتیک های مارکتینگ نشان بدهد. موسسه مارکتینگ شما از یک کارمند معمولی علاقه بیشتری به کسب و کار شما دارد، زیرا موسسه مارکتینگ، شریک راهبردی شما است.

مشارکت راهبردی آژانس مارکتینگ: شاید این یکی از بهترین مواردی باشد که یک گروه مارکتینگ می تواند ارائه کند. شرکای راهبردی، مؤسسات دیگری هستند که با موسسه شما به طور مستقیم به رقابت نمی پردازند، بلکه در سایر تاکتیک های مارکتینگ به آن کمک می کنند. این به هنگامی که شرکت شما به بازسازی برند، تهیه و توسعه یک اپ جدید، یا تعیین ساز و کار ارسال آیتم های چاپی نیاز دارد بسیار سودمند خواهد بود. مؤسسات مارکتینگ با یکدیگر روابطی برقرار می کنند و این روابط می تواند برای شما و شرکت شما مفید واقع شود.

انعطاف پذیری: ممکن است شرکت شما هر از چند گاهی به تغییراتی نیاز داشته باشد. شاید شرکت شما نیاز داشته باشد در مارکتینگ جاذبه ای بیشتر از مارکتینگ از طریق رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری کند. مجری مارکتینگ شما باید فرد مناسبی را برای انجام این تغییر در بین کارکنان خود در اختیار داشته باشد. موسسه شما منابع و دانش لازم برای حفظ انعطاف پذیری خود و رشد صحیح کسب و کار شما را در دست دارد.

کلام آخر: اگرچه در این مقاله بیشتر  بر روی جنبه های دیجیتال مارکتینگ تمرکز وجود داشته است اما باید توجه داشت دیجیتال مارکتینگ فقط قسمت کوچکی از فرآیند مارکتینگ بوده و در کنار برنامه جامع مارکتینگ به موفقیت کسب  کار شما کمک خواهد کرد. در واقع بهتر است بپرسیم آیا دلیلی وجود دارد که بتواند عدم استفاده از آژانس های مارکتینگ را توجیه کند؟ همه ما می دانیم که چقدر مارکتینگ اهمیت دارد و فضای آن تا چه حد در حال تغییر است. با توجه به این شرایط، به منظور کسب نتایجی که شما و کسب و کارتان به دنبال آن ها هستید، باید به فکر به کارگیری یک آژانس مارکتینگ باشید تا آن نتایج را برای شما به ارمغان بیاورد.

انتهای مطلب/