کسب و کار در مسیر صحیح ...

در این پست به بیان مواردی جهت توسعه کسب و کار فریلنسری یا آزادکاری می پردازیم؛

با سایر فریلنسرها ارتباط برقرار کنید: با بقیه فریلنسرها در ارتباط باشید، برخی از پروژه ها به چند مهارت مکمل نیاز دارد. برای مثال شما یک پروژه راه اندازی وب سایت را کلید می زنید و برای وب سایتش به محتوا نیاز دارید، می توانید با یک فریلنسر نویسنده هم موضوع را مطرح کنید تا با شما در این پروژه همراهی نماید. همینطور این همکاری می تواند به طور متقابل صورت بپذیرد و هردو از منافع این نوع پروژه ها بهره مند شوید.

برخی پروژه ها را برونسپاری کنید: اگر مدت کوتاهی است که فریلنسر هستید، حتماً تابه حال متوجه شده اید که بعضی وقت ها کارهای شما زیاد می شود یا دچار مشکلی می شوید و نمی توانید همه پروژه ها را انجام دهید. در این مواقع بهتر است بخشی از پروژه ها را به دیگر فریلنسرها محول کنید.

به مشتری ها نه نگویید: هر فریلنسری که در جواب به مشتری خود نه بگوید، احساس ناخوشایندی بوجود خواهد آورد. چون با گفتن این جمله (ببخشید، چنین خدماتی را نمی توانم برای شما ارائه دهم) به مشتری خود می گویید توانایی انجام کارهای آن ها را چه در زمان حال و چه در آینده ندارید. اگر دیدید که در حال رد کردن سفارش های متعدد به خاطر نداشتن یک مهارت خاص هستید، وقت آن رسیده است تا با یک فریلنسر دیگر که آن توانایی را دارد، همراه شوید. با همکاری بقیه فریلنسرها، کیفیت و کمیت خدمات خود را گسترش خواهید داد. با این کار علاوه بر دادن ارزش به خود، طیف مشتریانتان را هم افزایش می دهید.

مخاطبان خود را افزایش دهید: همکاری فقط به معنی افزایش فروش و گرفتن مشتری های جدید نیست، ایجاد ارتباط با همکاران استراتژیک و مخاطبان رسانه های اجتماعی آنان نیز به نفع کسب و کار فریلنسری شما است. اگر تا بحال چنین کاری نکرده اید و لیست مشتری های خود را با یک فریلنسر دیگر معامله نکرده اید، هم اکنون استارت این کار را بزنید. هرچقدر این نوع ارتباط  افزایش پیدا می کند، در آینده فرصت های بیشتری به دست خواهد آمد تا شما و همکارتان بتوانید پروژه های مشترک بگیرید و مخاطبان اجتماعی خود را هم بیشتر کنید.

در جستجوی بازار هدف جدید باشید: زمانی که در حال همکاری با دیگر فریلنسرها هستید، می توانید ببینید که آن ها خدمات خود را برای کدام قسمت بازار ارائه می دهند و چه نیازهایی را برطرف می کنند. با این کار می توانید قسمت های جدید بازار را که با مهارت شما سازگاری دارند، بشناسید و به ارائه خدمات بپردازید.

انتهای مطلب/