کسب و کار در مسیر صحیح ...

درصورتی که استارتاپ و یا شرکت نوپای شما به موقعیت ثابتی رسیده باشد احتمالا دیگر زمان گسترش آن کسب و کار فرارسیده است. اگر موسسان شرکت توانایی تزریق بودجه و افزایش سرمایه را نداشته باشند شاید بهترین راهکار جذب سرمایه گذار باشد، در ادامه به معرفی برخی روش های جذب سرمایه گذار برای استارتاپ ها و شرکت ها می پردازیم؛

استفاده از تیم حرفه ای: یکی از بهترین توصیه ها به صاحبان کسب و کار استفاده از یک تیم حرفه ای می باشد. تیم متخصصی متشکل از مشاوران، مربیان و افراد متخصص در حوزه های مرتبط؛ رسمی یا غیر رسمی بودن تیم خیلی مهم نیست بلکه روحیه کمک کردن و راهنمایی گرفتن از دیگران است که در حرفه ای نشان دادن یک تیم موثر است.

شناخت مسئله یا مشکل: با فهمیدن سوال نصف جواب را خواهید یافت. از این رو فهمیدن مشکل می تواند کمک زیادی به شما نماید. شاید راه حل مناسبی برای آن پیدا نکنید اما با تلاش مداوم بلاخره به تجارب و راه های زیادی دست خواهید یافت.

مصمم باشید: هیچ چیزی بیشتر از تزلزل یک مدیر، باعث فراری دادن سرمایه گذاران نمی شود. به تصمیمی که می گیرید پایبند بمانید تا درست بودنش ثابت شود. در تصمیم گیری سریع و در تغییر آن کند باشید.

بررسی و شناخت رقبا: باید رقبا و استراتژی های رقبا را به خوبی بشناسید چراکه استراتژی های شما باید قدرتمندتر یا متفاوت از آنها باشند. گاهی حتی با اتخاذ کردن چنین استراتژی هایی دو شرکت باهم به موفقیت می رسید. اما بهتر از این است که عقب بمانید.

تثبیت موقعیت در بازار: شرکت های موفق سبک و سیاق خاص خودشان را دارند. اگر می خواهید در بازار موفق شوید با ثبت سبک و روش مخصوص خودتان، موقعیت و جایگاه خود را در بازار بدست آورید.

کسب موفقیت های بزرگ: باید محصولات یا خدماتی که مشتری هایتان را به شما جذب کرده اند را بشناسید و تا می توانید بر آنها سرمایه گذاری کنید. علاوه بر آن محصولات را به سرمایه گذاران نیز بشناسانید.

در دسترس باشید: اگر کسی بخواهد در کسب و کار شما سرمایه گذاری کند باید بتواند به راحتی شما را پیدا کند. وب سایت حرفه ای طراحی کنید و اطلاعات مورد نیاز برای برقراری ارتباط را در اختیار همه قرار دهید. تمام اعضای تیم تان باید پروفایل های مناسبی داشته و توانمندی های خود را ذکر کنند.

دانش: یکی از عوامل موثر و حیاتی که در رشد کار افراد اثرگذار است علم و دانشی است که از کارشان دارند. اگر می خواهید نرم افزاری را ایجاد کنید باید دوره آموزشی مربوطه را بگذرانید. شناخت صنعت، آینده آن و جدیدترین اخبارش می تواند اثر زیادی بر رشد کسب و کارتان داشته باشد.

در معرض دید قرار بگیرید: نام تجاری شما باید آنقدر نفوذ پیدا کند که هرجایی که سرمایه گذاران هستند آن را ببینند. مشکلات و سختی هایی که بر آن فائق شده اید، موفقیت هایی که کسب کرده اید و نام شما باید همیشه در همه جا بیان شوند.

انتهای مطلب/