پس انجام کارهای اولیه همچون تهیه طرح کسب و کار برنامه مارکتینگ و راه اندازی وب سایت و خرید تجهیزات مورد نیاز، برای کسب درآمد نیاز به جذب مشتری دارید. این گام دوم در راه اندازی کسب و کارتان است. برای جذب مشتری به شبکه سازی و برندینگ نیاز دارید. اما کسب و کار شما زمانی به درآمدزایی می رسد که آن را توسعه دهید و زیربنای آن مارکتینگ و تبلیغات است. در این مطلب به بیان ایده های مارکتینگ عکاسی برای توسعه کسب و کارتان می پردازیم؛

استفاده تقویم مارکتینگ: یک تقویم مارکتینگ کمک می کند تا یک دید جامع از اقداماتی که قرار است در روزها و ماه های آتی خود داشته باشید. بدین  ترتیب بهتر می توانید برای کارهایی که قرار است به مشتری ها تحویل دهید برنامه ریزی کنید و کارهایتان را اولویت بندی کنید.

جلب توجه دیگران: شبکه سازی و برندینگ از راهکارهای اساسی برای توسعه کسب و کار عکاسی است. برای این منظور می توانید از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فلیکر، فیس بوک و .. استفاده کنید و مهارت خود را به دیگران بشناسانید و مشتری های تازه ای بدست آورید.

بازبینی منوی خدمات و لیست قیمت: شاید نیاز باشد که لیست قیمت را دوباره طراحی کنید یا شاید باید قیمت های درنظر گرفته شده را بطور کامل تغییر دهید. برای این منظور زمان کافی اختصاص دهید و اعداد و ارقام را به خوبی بررسی کنید و در مورد قیمتی که به هر سرویس اختصاص داده اید با توجه به زمان، قیمت ابزارها، هزینه رفت و آمد، نوآوری و … مقدار جدیدی اختصاص دهید.

خلاقیت در انجام کارها: برای مثال می توانید یک برنامه برای عکاسی پرتره از کودکان ترتیب داده و پس از آن مسابقه انتخاب بانمک ترین کودک را ترتیب دهید ویا همه را به صرف کیک و شیرینی دعوت کنید. به کسانی که پیش شما برای اولین بار از کودکانشان عکس می اندازند هدایایی اختصاص دهید. این نوع کارها همیشه برای شما مشتری های تازه به همراه خواهد آورد.

مارکتینگ را در عکاسی به کار گیرید: این روزها همه از اهمیت پرداختن به با مفاهیمی چون مارکتینگ و پرسونال برندینگ صحبت می کنند و هرروز نکات جدیدی در این حوزه ارائه می شود. به همین دلیل است که نباید از مطالعه و آگاه شدن از پیشرفت های روز غافل بمانید. کتاب ها و بلاگ های مربوط به مارکتینگ و یا به طور اختصاصی مارکتینگ عکاسی را بخوانید و آنها را در کسب و کار خود به کار بندید.

برندینگ مجدد در صورت نیاز: برندینگ شما نمایانگر تمامی کسب و کار شماست و میزان حرفه ای بودن شما را نشان می دهد. پس اگر احساس می کنید که در این زمینه کمی ضعف وجود دارد، به بازطراحی برند خود بیندیشید.

وبلاگ نویسی شوید:  بلاگ نویسی و در اختیار گذاشتن تجربه های حرفه ایتان به مشتری ها امکان می دهد تا شما را بهتر بشناسند و این حس را به مخاطبین انتقال می دهد که او در کار خود حرفه ای می باشد.

هوشمندانه کار کنید: سخت کار نکنید، هوشمندانه کار کنید. آموزش و دانش به شما کمک می کند که با بهره گیری از تکنولوژی های موجود بهترین نتیجه را به دست آورید.

عضویت در گروه ها و انجمن های عکاسی: کار کردن در کنار سایر عکاس های حرفه ای و نیمه حرفه ای به شما کمک می کند تا ایده هایی تازه تر یاد بگیرید و در راه موفقیت با قدرت بیشتری پیش روید.

استفاده از دایرکتوری های محلی: کسب و کار عکاسی خود را در دایرکتوری های محلی و منطقه ای ثبت کنید. این روش به مخاطبینی که در محدوده شما زندگی می کنند این امکان را می دهد تا به راحتی شما را پیدا کنند. همچنین ثبت موقعیت مکانی آتلیه خود در نقشه گوگل توصیه می شود.

انتهای مطلب/