مارکتینگ رسانه های اجتماعی یکی از روشهای موثر در بالابردن تعداد مخاطبان برای شرکت شما می باشد که شاید کاری سخت و طاقت فرسا به نظر بیاید و در شروع کار شما را با چالش هایی مواجه نماید. مهمترین موضوع این است که شما با اصول و مبانی مارکتینگ رسانه های اجتماعی آشنا بوده و آنها را به درستی درک کنید. در ادامه با هورموند همراه شوید تا به بررسی ۱۰ قانون موثر در این حوزه بپردازیم؛

 

قانون گوش دادن: موفقیت در مارکتینگ رسانه های اجتماعی و محتوا، نیازمند گوش کردن بیشتر و حرف زدن کمتر است. نظرات مخاطبان و کاربرانتان را در رسانه های اجتماعی بخوانید و به حرفهایشان گوش دهید، سپس در گفتگوها شرکت کنید. با این روش متوجه خواهید شد که چه چیزهایی برایشان مهم است. تنها از این طریق است که جرقه‌ یک مکالمه‌ خوب زده می شود و می‌توانید تجربه ‌ای بهتر را برایشان ایجاد کنید.

قانون تمرکز: بهتر است بروی یک چیز متمرکز شوید تا اینکه به اصطلاح آچارفرانسه باشید. بطور کلی تمرکز داشتن در رسانه های اجتماعی و دنبال کردن استراتژی تولید محتوا شانس‌ شما را برای موفقیت و شناساندن برندتان به دیگران بیشتر می کند تا اینکه استراتژی‌های گسترده ‌تری را دنبال کنید، تمرکز از عوامل موفقیت در هر کاری است.

قانون کیفیت: بیشتر اوقات کیفیت بهتر از کمیت است. اگر ۱۰۰ کاربر آنلاین داشته باشید که مطالبتان را بخوانند، به اشتراک بگذارند و درباره آنها با مخاطبان خود صحبت کنند بهتر است تا اینکه ۱۰۰۰۰ کاربر داشته باشید ولی پس از داشتن نخستین ارتباط با شما ناگهان غیب شوند و نتوانند با مطالبتان ارتباط برقرار کنند.

قانون شکیبایی: هیچ رسانه اجتماعی و هیچ مارکتینگی یک شبه موفق نمی‌شود. هرچند هر ناممکنی ممکن است، اما برای رسیدن به نتیجه باید راه درازی پیمودهه شود.

قانون ترکیب: اگر شما مطالب فوق ‌العاده و با کیفیتی را در رسانه های اجتماعی منتشر کنید و از این طریق مخاطبان بیشتری ایجاد کنید، آن مطلب توسط کاربران در وبسایت ‌هایی چون فیسبوک، توییتر و لینکدین به اشتراک گذاشته می‌شود. این به اشتراک‌ گذاری و بحث راجع به موضوع راه را به سمت موتورهای جستجو مانند گوگل باز می ‌کند و مطالب شما در فهرست جستجوی کلمات کلیدی آن قرار خواهد گرفت. این امر باعث می‌شود تا دیگران بتوانند به روش های بسیاری شما را بصورت آنلاین بیابند.

قانون نفوذ: روزانه میزانی از وقت خود را صرف جستجوی افراد تاثیرگذاری کنید که بصورت آنلاین مخاطبان زیادی دارند و احتمالا علاقه‌مند به محصولات، خدمات و نوع تجارت شما هستند. سعی کنید با این افراد تماس بگیرید و ارتباط خود را با آنها گسترش دهید. اگر شما موفق شوید با این افراد رابطه‌ی خوبی برقرار کنید آنها هم مطالب شما را به دنبال‌کنندگان خود پیشنهاد خواهند داد و این امر باعث می‌شود عده‌ی وسیعی با شما و نوع کسب‌وکارتان آشنا شوند.

قانون ارزش: اگر شما تمام وقت خود را فقط صرف توسعه و ترویج خدمات و محصولات خود کنید، مخاطبان دیگر تمایلی به شنیدن حرفهایتان نخواهند داشت. شما باید چاشنی ارزش را به ارتباطات خود اضافه کنید. تمرکزتان بیشتر بر روی تولید محتوای خوب و توسعه‌ روابط با افراد تاثیرگذار باشد تا گفتگو. زیرا در این صورت، خود این افراد به بهترین شتاب دهنده برای مارکتینگ رسانه های اجتماعی شما تبدیل خواهند شد.

قانون تقدیر و تشکر: قطعا شما کسی که شخصا به سراغتان می‌آید را نادیده نمی‌ گیرید، بنابراین آنها را زمانیکه بصورت آنلاین با شما در تماس هستند، نادیده نگیرید. ایجاد رابطه یکی از مهمترین بخش‌های موفقیت در مارکتینگ رسانه های اجتماعی می‌باشد، بنابراین همیشه از کسانی که گامی به سمتتان بر می ‌دارند، قدردانی کنید.

قانون دسترسی: پس از انتشار یک مطلب ناپدید نشوید و در دسترس باشید. باید به طور پیوسته مطالبی را در رسانه های اجتماعی منتشر کنید و در بحث‌ها شرکت کنید تا مخاطب دریابد شما همیشه حضور دارید. ممکن است دنبال ‌کنندگان آنلاین مردد باشند، پس اگر شما رفیق نیمه ‌راه باشید و هفته ‌ها و ماه ‌ها خبری از شما نباشد، بی ‌شک به سراغ منبع دیگران خواهند رفت.

قانون عمل متقابل: شما نمی ‌توانید از افراد انتظار داشته باشید که زمان با ارزش خود را صرف به اشتراک‌ گذاری و بحث در مورد مطالب شما کنند، اگر شما در مقابل همان کار را برای آنها انجام ندهید. درنتیجه بخشی از زمان شما در شبکه‌های اجتماعی باید صرف به اشتراک‌ گذاری و بحث در مورد مطالب دیگران گردد.

انتهای مطلب/