کسب و کار در مسیر صحیح ...

شرکت‌ها همیشه بر هدف‌گیری گروه‌های جذاب مصرف‌کننده تأکید می‌کنند، گروه‌های ثروتمند و یا گروه‌های جوان‌تر و حتی سایر شرکت‌هایی که بیشترین استفاده از محصولات را دارند. این موضوع خیلی خوب است اما نیاز چندانی به تخصص ندارد و حتماً رقبای دیگری نیز همین کار را خواهند کرد.

“هورموند مارکتینگ” به بیان نمونه‌ای خاص می‌پردازد؛ خیلی از شرکت‌ها گمان می‌کنند که افراد مسن‌تر با مستمری بازنشستگی، پول اندکی برای خرج کردن دارند و احتمالاً اغلب چیزهایی را که می‌خواهند قبلاً تهیه کرده‌اند. این شرکت‌ها باید توجه داشته باشند که بسیاری از افراد مسن، مستمری بازنشستگی مناسبی دارند، هزینه‌های ثابتشان پایین‌تر است چراکه قسط‌هایشان را تسویه کرده‌اند و قرض‌های کمتری دارند و از همه مهم‌تر زمان فراغت بیشتری در اختیار دارند تا از فعالیت‌های خود لذت ببرند.

این تیم مارکتینگ ساگا است که تلاش می‌کند به ارائه خدمات به بازنشستگان بپردازد. در حقیقت ساگا افراد بالای ۶۰ سال را هدف قرار داده و تعطیلاتی را برای افرادی که هزینه اندکی برای مراقبت ویژه می‌پردازند ارائه می‌دهد. تیم مارکتینگ ساگا نیازهای مشتریان خود را درک نموده و درحالی‌که مطمئن بود که افرادی که سرپا هستند کمتر خدمات موردنیازشان را دریافت می‌کنند و به‌ندرت نیاز دارند تا چمدان‌هایشان را حمل کنند، تشخیص دادند که اغلب در دهه ۶۰ سالگی خود بسیار سرحال، فعال و علاقه‌مند به ماجراجویی هستند.

تعطیلات ساگا برای این افراد این بود که بدون اتوبوس به دریاچه منطقه بروند و ازآنجا به سمت ماجراجویی‌های مجزا در جنگل‌های پرباران آمازون برای فعالیت‌های آخر هفته حرکت کنند. ساگا حتی انعطاف بیشتری نسبت به دیگر پکیج‌ها از خود نشان داد. آن‌ها تشخیص دادند که مشتری‌های بسیاری از ساگا در خارج از کشور، خواهر یا برادر یا بچه‌هایی دارند. شرکت اجازه می‌دهد تا افراد به یک تور مثلاً استرالیا با امکان اقامت برای چند هفته ملحق شوند تا بتوانند خویشاوندانشان را ملاقات کنند.

مارکتینگ در بازار بی‌رقیب به معنی فرصتی است که کل بازار را بدون رقابت تصرف کنیم. ساگا اکنون این توانایی را دارد که خدماتی فراتر از تعطیلات این گروه سنی بدهد و اعتبارش را در بازار مستحکم‌تر سازد.

انتهای مطلب/