کسب و کار در مسیر صحیح ...

صاحبان کسب و کارهای کوچک و متوسط باید آگاهی کاملی از اهمیت استراتژی های پیشبرد بازاریابی داشته باشند. استراتژی های پیشبرد بازاریابی به سازمان شما کمک می‌کنند که از مهارت‌های کارکنان و سهامداران خود بهره بگیرد. علاوه بر این، به شما نیز کمک می‌کنند تا رویکردهای خلاقانه‌ای را در بخش‌های فروش و خدمات مشتریان خود ایجاد کنید.

 

استراتژی های پیشبرد برنامه بازاریابی

استراتژی های پیشبرد بازاریابی اغلب در ابتدا مورد هم‌اندیشی قرارگرفته و به‌عنوان بخشی از برنامه بازاریابی سازمان به رشته تحریر درمی‌آیند. اگر کسب و کار کوچک شما برنامه بازاریابی ندارد، جداً لازم است تهیه آن را در اولویت کاری خود قرار دهید. بیشتر برنامه های بازاریابی حاوی این موارد هستند: استراتژی های فعلی یا مورد انتظار شما برای محصولات، قیمت خرده‌فروشی آن محصولات، روش توزیع محصولات و ابزارهای تبلیغات و بازاریابی. ازآنجایی‌که برنامه بازاریابی به کسب و کار شما کمک می‌کند تا بازارهای هدف خود را شناسایی کرده و اهدافی قابل‌سنجش تعیین کند، لذا برای توسعه راهبرد پیشبرد شما نیز حائز اهمیت است. به‌کارگیری یک برنامه بازاریابی که رشد و تغییرات مثبت درمجموع درآمد را هدف می‌گیرد، برای موفقیت سازمان حیاتی است.

 

استراتژی های درک مشتری

استراتژی های پیشبرد و بازاریابی می‌توانند به کسب و کار شما در درک و برقراری ارتباط با مشتریان نیز کمک کنند. چنانچه برنامه بازاریابی شما ساختار درستی نداشته باشد، موفقیت زیادی در ارائه محصول به گروه‌های “مناسب” عاید شما نخواهد شد. داشتن یک برنامه بازاریابی منسجم و فکر شده می‌تواند در شناسایی نیازهای بازار و تأمین راه‌حل‌های عملی برای مسائل مشتریان به شما کمک کند. اگر در محله‌ای که هیچ بستنی‌فروشی دیگری وجود ندارد، یک کسب و کار فروش بستنی راه بیندازید، جذب مشتری بسیار آسان‌تر از شهری خواهد بود که در آن گزینه‌های دیگری نیز برای مشتری وجود دارد. در این حالت، درک اینکه مشتریان شما به خرده شکلات یا بستنی قیفی علاقه‌مند هستند می‌تواند به شما کمک کند تا بستنی بیشتری بفروشید و مشتری شما نیز برای خریدهای آتی بازهم به شما مراجعه کند.

 

استراتژی های تهیه و توسعه اهداف مالی

استراتژی های پیشبرد و بازاریابی، برای هدایت کسب و کار شما در مسیر تهیه و توسعه اهداف مالی نیز اهمیت دارند. اهداف مالی دو رو دارند: هم به اهداف فروش شما مرتبط هستند و هم با بودجه هزینه‌های شما ارتباط دارند. اهداف فروش در ابتدا به‌عنوان بخشی از برنامه بازاریابی قرار می‌گیرند، اما این ممکن است در طول زمان‌بر طبق شرایط متغیر بازار، افزایش قیمت محصول و کاهش یا افزایش تقاضای مشتری دستخوش تغییر شود. نظارت بر مخارج نیز بخشی از تهیه و توسعه اهداف مالی است. اگر کسب و کار شما هزینه کرد بیشتری از درآمد خود داشته باشد، برای حفظ دوام آن در بلندمدت با مشکلاتی جدی مواجه خواهید شد؛ اما چنانچه کسب و کار شما قادر باشد بر خروجی خود به‌دقت نظارت داشته باشد و تنها روی چیزهایی که قطعاً نیازمند به آن است هزینه کند، برای افزایش حاشیه سود خود امکانات بهتری در اختیار خواهید داشت.

 

برنامه ریزی استراتژیک

جنبه مهم دیگری از استراتژی های پیشبرد و بازاریابی، برنامه ریزی استراتژیک را در بر می‌گیرد. برنامه ریزی استراتژیک مفهومی است که بازاریابی، فروش و اهداف مالی را در برگرفته و کار اصلی آن تهیه و توسعه هدف برای کسب و کار شما است. داشتن برنامه استراتژیک برای کسب و کار به این معنی است که از پیش، برنامه هایی برای رسیدگی به هر دو نوع موقعیت‌های قابل پیش‌بینی و غیرمنتظره در اختیار دارید. اگر مبلغ رهن شما در سال آینده شامل پنج درصد افزایش خواهد شد، یک برنامه استراتژیک چگونگی افزایش فروش یا کاهش مخارج برای تطبیق با این خروجی اضافی را ترسیم خواهد کرد. برنامه استراتژیک می‌تواند حاوی راه‌حل‌هایی برای موقعیت‌های “اگر…، چطور…؟” نیز باشد. این به معنی داشتن یک برنامه کمکی برای ماه هایی است که سود شما پایین‌تر است یا مخارج به شکل غیرمعمول بالاتر رفته است. استراتژی های فروش و پیشبرد در اینجا اهمیت دارند، زیرا به شما اجازه می‌دهند تا بازاریابی خود را تقویت کنید و بدون تسامح در کارآمدی یا خدمات، درآمد کسب و کار را افزایش دهید.

انتهای مطلب/ هورموند