کسب و کار در مسیر صحیح ...

در این مطلب راهکارهای افزایش فروش اینترنتی و به کار انداختن تخیل بازاریابی‌تان ارائه می‌شود. با هورموند همراه شوید تا به بررسی این موارد بپردازیم.

خلق محتوایی فوق‌العاده

برای موفقیت در هر بازار اینترنتی، لازم است که سایتی با محتوای جالب و حاوی اطلاعات سودمند ایجاد کنید. به همین علت باید برای چنین محتوایی سرمایه‌گذاری کنید، چون مطالب مذکور توجیه مناسبی در اختیار مشتریان برای بازدید از سایت شما قرار می‌دهند.

درج اطلاعات سودمند

رویکرد و استراتژی شما برای ایجاد ترافیک، مستلزم ارائه‌ی اطلاعات سودمند و رایگان به مشتریان از طریق سایت اینترنتی است. وقتی مردم سایتی را مفید بیابند، نشانی آن را ثبت و مرتباً از آن دیدن می‌کنند. سایتی که افراد بیشتری از آن بازدید می‌کنند، بیشترین تعداد معاملات را به دست می‌آورد.

ایجاد تنوع برای مشتریان دائمی

بهترین اتفاقی که ممکن است برای سایت شما روی دهد، آن است که مشتریان دائماً از آن بازدید کنند. برای تشویق افراد به بازدیدهای مکرر، هرچند وقت یک‌بار محتوای سایت خود را تغییر دهید. نکته‌های هفتگی ارائه کنید یا هرماه به شکلی متفاوت به معرفی محصولاتتان بپردازید. ایده‌هایی ازاین‌دست موجب می‌شوند که سایت شما خسته‌کننده نباشد.

سایتی خوش‌ساخت و مرتب طراحی کنید

انباشتن مطالب بسیار در صفحه اول سایت، مشتریان بالقوه را فراری می‌دهد. صفحه اول را آن‌قدر ساده طراحی کنید که با یک نگاه بتوان مطالب آن را درک کرد. مهم‌ترین مطالب سایت خود را مشخص کنید و آن را در مرکز و جلو قرار دهید و سایر مطالب را پشت دکمه‌ها و مستطیل‌های قابل کلیک بگذارید.

بررسی و جستجو در سایت خود را دشوار نکنید

نگذارید جستجو در سایت شما حالتی بسیار پیچیده پیدا کند. مشتریان احتمالی باید به‌راحتی بتوانند به قسمت‌های مختلف سایت شما بروند. از بن‌بست‌ها و مسیرهای طولانی اجتناب کنید. لینک‌ها را به شکلی منطقی قرار دهید و لایه‌های بسیاری برای سایت خود ایجاد نکنید. بسیاری از سایت‌ها به دلیل آن‌که مشتریان هنگام جستجو در آن‌ها سردرگم می‌شوند، ترافیک بازدید آن‌ها کاهش می‌یابد.

سایتی طراحی کنید که تمام مراحل خرید را به‌طور کامل داشته باشد

از جمله راهکارهای افزایش فروش اینترنتی می توان به پوشش تمام مراحل خرید اشاره نمود. برخی افراد می‌خواهند گزینه‌های موجود برای خرید را در اینترنت جستجو کنند. دیگران می‌خواهند خرید کنند. دسته‌ای دیگر تمایل دارند سفارش‌های خود را پیگیری یا درباره‌ی سایر خدمات و پشتیبانی‌ها پرس‌وجو کنند. برای مشتریان دسترسی به این امکانات را به‌صورت راحت و ساده فراهم کنید. در غیر این صورت آن‌ها به دنبال سایت دیگری می‌روند که در آن راحت‌تر بتوانند به معامله بپردازند.

هرگاه لازم بود، از پخش تصاویر هم‌زمان استفاده کنید

اگر اساساً پخش تصاویر ویدیویی هم‌زمان باکار شما مرتبط و سودمند است، از آن استفاده کنید، زیرا به جذابیت سایت شما می‌افزاید. تصاویر ویدیویی را به‌صورت گزینه‌ای اختیاری روی سایت قرار دهید تا بازدیدکننده‌های علاقه‌مند بتوانند روی آن کلیک کنند.

مرتبط شدن با سایت‌های دیگر

دریکی از خدماتی که به مشتریان عرضه می‌کنید، صفحه‌ای را به لینک‌ها اختصاص دهید. لینک‌های مناسبی به خدمات سودمند، تهیه‌کنندگان محصولات و منابع اطلاعاتی جمع‌آوری کنید و مطمئن شوید که همه‌ی آن‌ها کار می‌کنند. این خدمت ساده به مشتریان، بازدید مکرر آن‌ها را در پی خواهد داشت.

استفاده از پیشنهادهای تبلیغی در صفحه‌ی اصلی سایت

اگر مایلید به افرادی که از طریق سایت شما تا آخر ماه بعد محصول شمارا بخرند، تخفیفی ویژه، نمونه‌ای رایگان از محصولی جدید یا کالاهای تشویقی جالبی اهدا کنید، این پیشنهاد را درجایی جالب‌توجه روی صفحه‌ی اصلی سایت خود قرار دهید.

قرار دادن تبلیغات پلاکاردی خود در سایت‌های دیگر

تبلیغات پلاکاردی خود را در سایت‌های مشهوری که احتمال دارد مشتریان شما از آن بازدید کنند، قرار دهید. تبلیغات پلاکاردی اغلب پیام تبلیغاتی کوتاه دارند و مشتریان احتمالی می‌توانند با کلیک کردن روی آن‌ها مستقیماً به سایت شما وارد شوند.

در هرجایی که ممکن است، نشانی اینترنتی خود را ارائه کنید

اکثر بازاریاب‌ها از این نکته‌ی ساده غفلت می‌کنند، از ارتباطات خود برای معرفی سایت اینترنتی‌تان استفاده کنید. ایمیلی که شرکت شما می‌فرستد باید آرم یا طراحی جذاب و قابل کلیک داشته باشد که به سایت شما مرتبط شود و نیز حاوی نشانی و تلفن شما برای پیگیری مشتریان باشد.

درخواست بازخورد

بگذارید کاربران به شما بگویند که کدام بخش سایتتان را گسترش یا کاهش دهید. شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنتی شما می‌تواند اطلاعات مربوط به میزان کاربری سایت شمارا ارائه و آن را به میزان کاربری هر صفحه تجزیه کند. این اطلاعات را مطالعه کنید تا بفهمید مردم به کدام قسمت سایت شما می‌روند. محبوب‌ترین قسمت‌های سایت را بررسی کنید و علت جذابیتشان را بیابید و از این بازخورد برای مفیدتر کردن سایتتان استفاده کنید.

انتهای مطلب/ لینک محتوا