کسب و کار در مسیر صحیح ...

راهبرد ترویج اتخاذشده توسط یک کسب و کار، به بازار محصولات آن بستگی دارد. در این مقاله یاد می‌گیرید چگونه در ترویج کسب و کار خود به موفقیت دست‌یابید.

چنانچه یک محصول، بازار آنلاین مناسبی داشته باشد، ترویج کسب و کار از طریق اینترنت می‌تواند یک تکنیک مقرون‌به‌صرفه باشد. به‌عبارت‌دیگر، شرایط بازار محصول به نحوی باشد که مصرف‌کنندگان ترجیح بدهند به‌جای خرید حضوری از فروشگاه، محصول را به‌صورت آنلاین خریداری کنند. محصولاتی که دارای پتانسیل فروش آنلاین هستند عبارت‌اند از: کتاب، موسیقی، کالاهای الکترونیکی و نرم‌افزار. از این میان، کتاب، موسیقی و فیلم، ۳۴% از سهم بازار را در اختیاردارند، درحالی‌که نرم‌افزار سهم ۳۰ درصدی از بازار دارد. کالاهای الکترونیکی نیز یک سهم قابل‌توجه ۱۴ درصدی از بازار آنلاین دارند.

 

راه های ترویج کسب و کار

هنگامی‌که مشخص شد محصولی که شرکت تولید می‌کند بازار آنلاین مناسبی دارد، این سؤال که “چگونه یک کسب و کار را می‌توان به‌صورت محلی روی اینترنت ترویج داد” اهمیت فراوانی پیدا می‌کند.

 

ترویج کسب وکار از طریق تبلیغات کلیکی

ترویج کسب و کار از طریق تبلیغات کلیکی با عنوان بازاریابی مشارکتی نیز شناخته می‌شود. این فرآیندی است که طی آن با قرار دادن یک تبلیغ روی وب‌سایتی که ترافیک بالایی دارد، به وب‌سایت کسب و کار ترافیک فرستاده می‌شود. وب‌سایت میزبان برای تبدیل‌های واقعی که ازنظر کلیک سنجیده می‌شود پورسانت دریافت می‌کند. پرداخت درازای عملکرد (CPA) یا کلیک‌هایی که باعث هدایت ترافیک به وب‌سایت کسب و کار می‌شوند احتمال بالایی برای تبدیل به سود دارند، البته این در صورتی است که میزبان و کسب و کار تولیدکننده کالاهای معادل هم نباشند. علاوه بر این، برای تضمین دیده شدن میزبان، کسب و کار (شریک) باید به‌جای لینک‌های تصویری از لینک‌های متنی استفاده کند، چراکه لینک‌های متنی رتبه بالاتری از بهبوددهنده‌های موتورهای جستجو دریافت می‌کنند. بیشتر دیده شدن میزبان به معنی ایجاد فرصت بیشتری جهت جلب‌توجه برای شریک (کسب و کار) خواهد بود.

 

ترویج کسب و کار با استفاده از رسانه های اجتماعی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی یکی از مؤثرترین راهه‌ای ترویج کسب و کار است، زیرا مبنایی برای ایجاد یک ارتباط همزیستانه بین افراد همفکر فراهم می‌کند. شبکه های اجتماعی با فراهم کردن امکاناتی برای ایجاد پروفایل‌های کاربری که توجه بیننده را جلب می‌کند، به مردم کمک می‌کنند به برقرار ارتباط با یکدیگر بپردازند. می‌توان با قرار دادن لینک‌هایی از وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های شرکت در بخش مخصوص پروفایل کاربری و ذکر محصولاتی که کسب و کار تمایل به ترویج آن‌ها دارد، از این بخش برای ترویج کسب و کار خود استفاده کرد. ایجاد یک گروه و ملحق شدن به گروه‌ها و گسترش وابستگی‌های متقابل می‌تواند راه بسیار خوبی برای ترویج کسب و کار باشد. علاوه بر شبکه های اجتماعی، نشانه‌گذاری اجتماعی نیز ابزار کاربردی دیگری برای ترویج کسب و کار است.

 

ترویج کسب و کار از طریق نشانه‌گذاری اجتماعی

اولین مرحله در نشانه‌گذاری اجتماعی، شناسایی یک سایت نشانه‌گذاری است که برای بازاریابی کسب و کار شما مناسب باشد. مرحله بعد، ایجاد یک حساب کاربری رایگان در وب‌سایت انتخاب‌شده و ارسال لینک‌هایی از وب‌سایت شرکت یا کسب و کار است. این امکان برای کاربر وجود دارد که لینک را به‌صورت خصوصی یا عمومی منتشر کند. در حالت خصوصی، لینک‌ها تنها برای کاربران تعیین‌شده نمایش داده می‌شود.

 

ترویج کسب و کار از طریق آگهی های مطبوعاتی

یک آگهی مطبوعاتی مناسب، با یک عنوان جذاب که خواننده را به ادامه مطالعه ترغیب می‌کند آغاز می‌شود. برای بهینه سازی جهت موتورهای جستجو، نویسنده کلیدواژه‌های لازم را در محتوای خود قرار می‌دهد و از مدل‌های متناسب سئو برای محتوای خود استفاده می‌کند. یک آگهی مطبوعاتی با حداکثر تعداد ۵۰۰ کلمه مطلوب است، بااین‌وجود به این معنی نیست که نویسنده باید کیفیت اطلاعات را فدای کمیت آن کند. خبرهای مربوط به آغاز تولید یک محصول، جزئیات مربوط به نسخه‌های قبلی، بهبودهای متعاقب و اطلاعاتی راجع به شرکت، همگی می‌توانند محتوای مناسبی برای آگهی باشند. در پاراگراف‌های انتهایی قطعاً باید منابع و لینک‌های اضافی که ممکن است برای مصرف‌کننده بالقوه سودمند باشد درج شود. جزئیاتی مرتبط با شرکت، مانند اطلاعات تماس، اهداف و مقاصد نیز باید ذکر شود تا درک مناسبی از ایده آل های شرکت به مصرف‌کننده ارائه شود.

همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، راهبرد بازاریابی که یک شرکت اتخاذ می‌کند، به وضعیت بازار برای محصول وابسته است. فروشندگان محصولات ناپایدار یا فاسدشدنی باید بر بازاریابی این محصولات با استفاده از روزنامه محلی یا آگهی های کاغذی تکیه کنند، چراکه این روش‌های ترویجی برای این محصولات نسبت به بازاریابی اینترنتی شانس بهتری برای کسب نتیجه خواهند داشت.

انتهای مطلب/ لینک محتوا