در دنیای اینترنت هرکسی حرفی برای گفتن دارد، در اولین و کم‌هزینه‌ترین حالت می‌تواند با وبلاگ نویسی شروع نماید. وبلاگ‌ها به علت اطلاعات بروز و جدید و توجه به موضوعات موردعلاقه کاربران، از اهمیت بالایی نزد موتورهای جستجو و کاربران برخوردارند. یک وبلاگ محفلی برای مشتریان بالقوه می‌باشد که در چارچوب موضوع وبلاگ به مطالعه و بررسی حرفه‌ای خبرها، محصولات و خدمات در میان مطالب منتشرشده می‌پردازند. تبلیغات وبلاگی به طور مستقیم و غیر مستقیم از موثرترین و کم هزینه ترین نوع تبلیغات بوده که کاربران با میل و رغبت بر روی لینک هایتان کلیک خواهند کرد نه به دلائل مالی و کسب درآمد.

رویکردهای بازاریابی از طریق وبلاگ نویسی:

  1. استراتژی ارائه محتوا: بسیاری از وبلاگ نویس ها هدفی خاص و مستحکم را دنبال می‌کنند بدون اینکه به انتظارات کاربرانشان توجهی داشته باشند، در این مورد بهتر است شما خود را جای کاربران گذاشته و با در نظر گرفتن نیازها و انتظارات کاربران محتوای باب میل آن‌ها را درزمینهٔ کسب و کارتان پیش‌بینی نمایید.
  2. استراتژی استفاده از رسانه‌های تصویری: استفاده از تصاویر و فیلم در کنار مطالبتان بسیار تأثیرگذار است، انسان ذاتاً موجودی بصری است. امروزه درج تصویر و ویدئو از بهترینم ابزارها برای برقراری ارتباط و تعامل با افراد می‌باشد. یک تصویر ممکن است مفهوم یک مقاله چندصفحه‌ای را در خود جای دهد.
  3. از مسیر صحیح خارج نشوید: برای کسب درآمد از وبلاگ خود بسیار محتاط باشید. بیش‌ازحد در سایت و وبلاگ خود تبلیغ نکنید، حتی اگر دارای مخاطبان زیاد و وفاداری باشید. بی‌توجهی به مخاطبان اصلی ممکن است برایتان گران تمام شود.
  4. ارائه محتوای باکیفیت: نوشتن مقاله باکیفیت خوب و دارای نگارش صحیح موجب خواهد شد تا شما مخاطبین خوبی به دست آورید. یک نویسنده خوب به‌طور آزادانه سعی می‌کند محتوایی به‌روز ایجاد نماید که موردنیاز کاربرانش بود و در ارتقای کیفیت زندگی و کسب و کارشان تأثیر مثبتی ایجاد نماید.

انتهای مطلب/ لینک محتوا