کسب و کار در مسیر صحیح ...

در یک مذاکره فروش اگر قیمت محصولتان واقعی است دلیلی برای اعمال تخفیف وجود ندارد، اگر به مشتریانتان با دید بلندمدت می‌نگرید هیچ‌چیز بدتر از این نیست که فروشنده در هنگام فروش سریعاً تخفیف بدهد. این رفتار برای هر دو طرف نامطلوب است.

زمانی که شما در فروش به‌محض درخواست مشتری تخفیف را اعمال می‌کنید خریدار پیش خود فکر می‌کند که اگر قیمت را بیش از این نیز پایین می‌آورد بازهم فروشنده قبول می‌کرد. پس اگر قیمت محصولتان واقعی است روی قیمت پیشنهادی‌تان پافشاری نموده و معامله موردنظرتان را به سرانجام برسانید.

اگر به دلایلی مجبور شدید برای یک مشتری خاص تخفیف در فروش اعمال نمایید، بهتر است بلافاصله پس از درخواست خریدار این کار را اجابت نکنید و در انجام آن کمی بی‌میلی از خود نشان دهید. اگر یک معامله فروش زودتر از زمان مورد انتظار دو طرف به توافق برسد، طرفین معامله این احساس را خواهند داشت که می‌توانستند بهتر عمل کنند. با این منوال در مذاکره خرید احتمالی بعدی کار دشوارتری را در پیش خواهید داشت، پس در زمان دادن تخفیف در فروش کمی مقاومت کنید تا خریدار احساس مثبت و پیروزی در خود داشته باشد.

همچنین با به کارگیری جملات زیر می توانید ارزش تخفیف گرفتن مشتری را پایین آورده و به تدریج مهارت های چانه زنی مشتری را بی اثر نمایید:

  • سیاست استفاده از تخفیف مورد تایید ما نیست.
  • بسیاری از شرکت ها تخفیف می‌دهند.
  • تخفیف گرفتن کاری کاملا عادی است.
  • تخفیف دادن کمک زیادی به ما نمی کند.

انتهای مطلب/ لینک محتوا