کسب و کار در مسیر صحیح ...

برای فروش موفق عقل سلیم حکم می‌کند که از رقابت هراسی نداشته باشیم، در این زمینه چیزی نمی‌توان گفت جز اینکه ترسیدن از رقابت بسیار مشکل ساز است. حدود ۸۰ درصد از صاحبان کسب و کار از رقابت بر سر قیمت‌ها وحشت دارند درحالی‌که یکی از اصول فروشندگی این است که اگر شما به‌عنوان یک فروشنده برای مشتری خود ارزش قائل نشوید، او نیز برای شما ارزشی قائل نخواهد شد. به همین نسبت اگر نگران رقابت کردن باشید مشتری شما بیشتر نگران خواهد شد و درنتیجه اعتمادش را به شما از دست خواهد داد.

ریچارد دنی بیان می‌کند در کسب‌وکارتان سعی کنید هرگاه نسبت به دیگر شرکت‌ها سؤال شد پاسخ شما این باشد که کارها خوب پیش می‌رود و همه‌چیز به نحو مطلوب در حال انجام است. لبخندی بزنید و با حس شوخ‌طبعی خود به آن‌ها کمک کنید تا روابط خود را توسعه دهند. از وجود رقابت در هیچ جای دنیا واهمه‌ای نداشته باشید، تیم فروشتان نیز باید از این روحیه برخوردار باشد.

در بعضی از موقعیت‌های فروش، تبلیغ شما جزو آن دسته معرفی‌هایی خواهد بود که احتمالاً یکی از رقبای شما سازمان‌دهی کرده‌است، به عبارتی محصول شما با محصول رقبا بررسی خواهد شد. از این کار نهراسید در این مورد به‌طور مؤدبانه در مورد رقبایتان سؤال بپرسید و جویای نقاط منحصربه‌فرد محصولشان شوید. چراکه اگر این کار را نکنید آن‌ها این کار را خواهند انجام داد. در این مواقع همیشه سعی کنید تا زمان ملاقات را طوری ترتیب دهید که در آن موقع افراد زیادی برای ملاقات منتظر نباشند.

انتهای مطلب/ لینک محتوا