کسب و کار در مسیر صحیح ...

اگر تصمیمی اساسی برای تغییر روند کسب و کارتان گرفته‌اید و قصد دارید از افراد متخصص در بازاریابی استفاده کنید، برایتان نکته‌های مفیدی جهت کسب بهترین نتیجه در همکاری با نیروی حرفه ای خارج از شرکت و سازمانتان داریم، با هورموند همراه شوید؛

آژانس بازاریابی خود را توجیه کنید

هرچه متخصصان آژانس بازاریابی شما اطلاعات بیشتری در مورد محصول، شرکت، بازار فروش و نحوه بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی انجام‌شده‌تان بداند بهتر است. باید این مورد که چه چیزی محصول شمارا منحصربه‌فرد می‌کند را انتقال دهید. مزیت‌های کالا و خدماتتان نسبت به رقبا و محصولات مشابه توضیح دهید. از تبلیغات انجام‌شده، تحقیق بازار و همچنین خلاصه‌ای مکتوب در مورد کسب و کار خود را در اختیار آژانس خدماتی بازاریابی خود قرار دهید.

با آژانس بازاریابی رقابت نکنید

مطمئناً شما در جایگاه کارفرما می‌توانید برنامه‌ریزی و راهکارهای ارائه‌شده توسط شرکت مشاور بازاریابی خود را رد کنید، اما بهتر است اگر قسمتی از کار مورد تأییدتان نیست به همراه انتقادهای سازنده برای بررسی مجدد مرجوع گردد. این‌که بخواهید به فردی که در این کار متخصص است بگویید کارش را چگونه باید انجام دهد در قالب منطق و اخلاق حرفه ای نمی‌گنجد، اگر روش‌های بهتری در ذهن دارید شاید دیگر دلیلی برای ادامه همکاری وجود نداشته باشد.

به دنبال سطوح تائید بسیار نباشید

احتمالاً شما و شرکای تجاری‌تان باید برنامه تدوین‌شده توسط آژانس بازاریابی‌تان را تائید یا رد کنید؛ اما باید توجه داشته باشید که در این فرایند تخصصی جایی برای حسابدار و خواهر همسرتان وجود ندارد.

پرداخت هزینه آژانس بازاریابی

دستیابی به سود مناسب در کسب و کار همواره دشواری‌های خاص خود را داشته و شرکت‌های بسیاری به دلیل تأخیر در پرداخت مشتریان خود متضرر شده و عملاً امکان ادامه همکاری تا رسیدن به نتیجه مطلوب طبق برنامه زمان‌بندی از دست خواهد رفت. رعایت اصول حرفه ای در پرداخت هزینه آنچه به دست آورده‌اید مطابق بر مفاد قرارداد موجب می‌شود مشاوران بازاریابی باانرژی بیشتری روی پروژه شما در فازهای تکمیلی کارکرده و به نتایج مناسب‌تری در کسب و کارتان دست‌یابید.

موازی کاری نکنید

اگر برای فعالیت‌های تبلیغاتی و روابط عمومی از شرکت‌های متفاوتی استفاده می‌کنید بهتر است از نماینده آژانس بازاریابی خود در این جلسات به‌صورت هم‌زمان دعوت کنید. با انجام این کار مطمئن می‌شوید کسب و کارتان در مسیر صحیح هدایت شده و علاوه بر رفع مشکل موازی کاری، یکپارچگی مناسبی در جهت برنامه بازاریابی میان آژانس بازاریابی، آژانس تبلیغاتی و همچنین آژانس روابط عمومی به وجود خواهد آمد.

انتهای مطلب/ علیرضا روهنده/ لینک محتوا