کسب و کار در مسیر صحیح ...

علوم اثرگذار در بازاریابی

  1. اقتصاد: بازاریابی از نظر تئوریک از اقتصاد منشعب می‌شود. دانستن مسائلی نظیر عرضه و تقاضا، نوسانات قیمت، بحران‌های اقتصادی و قوانین حاکم بر شرایط اقتصادی، همه مسائلی هستند که ارتباط نزدیکی با بازاریابی دارند. در کسب‌وکار شناخت شرایط اقتصادی اولین اصل به شمار می‌رود.
  2. جامعه‌شناسی: ما برای توجیه فعالیت‌های فروش خود نیاز به شناخت جامعه داریم. عواملی که یک جامعه را از سایر جوامع متمایز می‌کند عبارت‌اند از: دین، زبان، عادات، سنت و ریشه عمیق افکار و اعتقادات آن جامعه.
  3. روانشناسی و علوم رفتاری: علاوه بر جامعه، به‌طورکلی ما نیاز به دانستن سلیقه، ذوق و بالاخره علایق افراد جامعه داریم. بررسی در بازار برای تشخیص تمایلات گروه‌ها، استفاده از زیباپسندی، پیروی از مد، تمایل به خرید اجناس لوکس و ممتاز، جزو فعالیت‌هایی هستند که قسمت‌های مهمی از بازاریابی را تشکیل می‌دهند.
  4. آمار: علم آمار برای گردآوری حقایق، اقلام، به کار بستن روش‌های آماری برای به دست آوردن تمایلات مصرف‌کننده در بازاریابی موردنیاز است. گروه‌های آمارگر، ما را در تهیه نظرات مردم درباره مرغوبیت کالای رقیب و علل ارجحیت یا معایب خدمات کالای موردنظر یاری می‌کند.

انتهای مطلب/ لینک محتوا