کسب و کار در مسیر صحیح ...

اصول اولیه بازاریابی در ایمیل مارکتینگ

تأثیر استفاده از اصول بازاریابی در ارسال پیام از طریق ایمیل موجب می‌شود تا ایمیل مارکتینگ و پیام‌رسانی را به‌طور صحیح شروع نمایید. رعایت این اصول، در تصمیم‌گیری برای هر پیام و سپس ارزیابی آن و بهبود این روش در ادامه مسیر دارای اهمیت زیادی هست. به‌طورکلی برای متقاعد کردن مشتریان جهت خرید کالا یا خدمات باید یکی از دو پیام زیر انتقال یابد؛

  • کالا یا خدمات شما منحصربه‌فرد است و مشتریان آن را نمی‌شناسند: تلاش می‌کنید مشتریانی را آگاه کنید که احتمالاً به کالا یا خدمت شما نیاز دارند، بنابراین از شما خرید می‌کنند.
  • کالا یا خدمات شما به‌سادگی قابل‌شناسایی و به‌راحتی در دسترس است: چالش اصلی شما این است که مشتریان را متقاعد کنید که کالا و خدمات شما بهترین انتخاب در بین رقبا هست.

ایجاد ارتباط با پیامی به‌یادماندنی که موجب پاسخ مثبت مشتری شود، تلاش زیادی را می‌طلبد. ارتباط مؤثر در بازاریابی، مستلزم کاربرد راهکارهای بسیار و تفکری ماهرانه است تا پیام‌های شما در بین انبوه پیام‌های دریافتی خود را نشان دهد.

استفاده از اصول بازاریابی در ایمیل مارکتینگ کمک می‌کند تا مطمئن شوید اقداماتتان با مخاطب و اهداف کلی کار هماهنگی دارد. باآنکه می‌توانید برای راهبردهای فنی بازاریابی ایمیلی از صدها منبع و کتاب استفاده کنید، اما سعی نمایید ساختن شیوه پیام‌رسانی موردنظرتان را با تعداد کمی از اصول کلی در ذهن شروع کنید.

اصول بازاریابی اولیه شامل سه مرحله می‌باشد:

  1. پیام و بهترین مخاطب آن را مشخص کنید.
  2. پیام را با استفاده از ابزاری ارائه دهید که با مخاطب و پیام شما بیشترین هماهنگی را دارد.
  3. نتایج را ارزیابی کنید و برای تصمیم‌گیری درباره پیام‌های بعدی از تجربه و همچنین اصول بازاریابی اصلاح‌شده استفاده کنید.

انتهای مطلب/ لینک محتوا